Tigra rijdt niet helemaal lekker

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra rijdt niet helemaal lekker

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Charlez86

Hallo!

Ik heb sinds begin september een tigra, ben er erg blij mee. Naast het feit dat ik de EGR klep al na twee weken heb moeten vervangen en me dat 300 euro koste.

Ik voel nu dat de auto nog steeds stationair niet helemaal goed draait. In de 2de en 3de versnelling trekt ie bij 2000 toeren niet helemaal lekker.

Ik wil nu wat geld gaan investeren in de tigra zodat ie weer helemaal lekker loopt.

Ik wil sowieso de ditr. riem en waterkoeler gaan vervangen.
      Iemand nog wat tips voor mij wat ik het beste kan vervangen, schoonmaken voor nog vele km rijplezier?

Ook wil ik een armsteun kopen die goed past in de tigra, iemand een idee waar ik die kan vinden?

Alvast bedankt voor de reacties!

gr. Clayton

Ps. weet iemand een goede monteur in de buurt van Arnhem waar ik terecht kan met mijn tigra?

wim-v6
      Deelnemer

Gasklep reinigen.

Stationairsteller reinigen.

EGR afdoppen.

Willem

2e-c14nz

bekijk je filters gelijk even, lucht, olie, benzine, bougies etc.

Charlez86

Bedankt voor jullie berichten.
            Inmiddels heb ik het gasklephuis gereinigd, Stationairsteller gereinigd, de filters en bougies die waren al eerder gedaan. Hij rijdt nu erg goed.

Stationair voel je hem nog een beetje trillen, maar daar is heel goed mee te leven. De garage adviseerde mij een tijdje V-power te tanken om de motor nog verder te reinigen. Helpt dat echt?

Wat ik nu merk is dat als ik rem en bijna stilsta, dan maakt de auto een raar krakend/schrapend geluid bij mijn rechter voorwiel. Ik heb geen idee of dat voor de reparaties ook zo was omdat ik vaak met wat hardere muziek rij. Nu reed ik een tijdje rond zonder muziek om de motor te horen. Nu viel het mij dus op. Iemand een idee?

wim-v6
            Deelnemer

Kraken:

kan het zijn de de schijven niet helaal schoon zijn.

Of dat de stabilisator rubbers een beetje hard en droog zijn

Trillen bij stationair:

Doet mijn X16XE ook een beetje.

ik heb dit vermiderd door met de tech het stationair wat hoger te zetten (van 850 naar 900 toeren).

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.