Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Tigra – probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2009 om 21:59 #17211650
Hallo fanatieke Tigra-rijders!
Ik heb een probleem met mijn tigra-tje.
In maart ontstond er een tik in de motor waar ik me vrezelijk aan irriteerde. Ik ging naar de dealer en deze vertelde me dat dat mijn distributieset was. Moest dus meteen vervangen worden en doorrijden was niet erg verstandig. Ik heb dit dus laten doen en meteen een beurt en apk eroverheen. Probleem was verholpen, auto reed weer als nieuw!
Maar nu heb ik weer een getik in de motor! Bij koud hoor je het het ergst, bij warm iets minder. Hoe meer toeren ik draai, hoe sneller de tik. Lijkt me stug dat dit weer de distributiegedoe is omdat ik dit pas heb laten doen en nog geen 10000 km heb gereden… weten jullie wat dit anders kan zijn?
Ook onder me auto komt een rommelig geluid vandaan. Ik heb de anwb laten kijken en die zei dat het de hitteschild van me katalisator was. Deze was echter nog in goede staat en zat muurvast. Ik zag wel dat het bij de spruitstuk naar me uitlaat los zat. Dat is wat rammelt. Hoe kan ik dit weer goed vast zetten? Nu heeft mijn schoonvader er heel logisch een houtje tussen gedaan waardoor het nu niet meer rammelt. Maar mij lijkt het niet de meest ideale oplossing. Iemand tips?
Ik ben geen kapitalist en wil alles zo goedkoop mogelijk oplossen, ik doe alleen duur als het echt moet! :afro
Tigra heeft trouwens een 1.6 motor en komt uit 1999…. zo’n 114000km.
Bedankt voor jullie waardevolle tips!!
Groet,
Ferry26 augustus 2009 om 06:29 #17515551mischien kun je er een filmpje van maken anders een foto waar het houtje zit?
26 augustus 2009 om 06:41 #17515552bedoel je soms het hitteschild wat op het spruitstuk vast zit geschroeft, en dan het schroefje aan de onderkant (metaal doorgescheurd/geroest) ??
Die gaan helaas vaker kapot, een goedkope oplossing is er een ringtje onder het schroefje te doen.
Wel eentje zoeken die de juiste diameter heeft om het hitteschild tegen te houden.
Duurdere oplossing (valt opzich ook nog wel mee): nieuw hitteschild kopen en monteren, wel gelijk de boutjes mee vervangen.BTW: Het wordt gewaardeerd als je je hier even voorsteld:
http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=3026 augustus 2009 om 14:19 #17515553makkelijke oplossign: hitteschild eraf halen…kan niet zoveel kwaad….
maar dat houtje weet ik niet of dat zo’n verstandige oplossing is…(tenminste ik weet niet waar hij het tussenheeft gedaan maar als hij het tussen de uitlaat en hitteschild heeft gedaan bestaat de kans of een vuurtje…..)
25 augustus 2011 om 17:11 #17515554Het tikken heb ik ook gehad . Bleek me waterpomp te zijn
Dus had hem laten vervangen en heb er verder nooit meer last van gehad :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.