Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Tigra of CRX???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2010 om 18:00 #17655400
Qua rijden zou ik kiezen voor een CRX, veel meer onderstel dan de opel..
Qua motor: De Civic qua power, en betrouwbaarheid, ondanks 110% van de 100% olie zuipt bij het leven..
qua kosten en onderhoud, zou ik niet kiezen voor de Vtec..
qua onderhoud, en onderdelen vinden is een tigra een betere, voor deze zijn VEEL 2e hands onderdelen te vinden, daar deze bij de gemiddelde sloop op de stapel staan..
Willem
19 april 2010 om 21:02 #17655401crx met een b18b is toch fijn or.
ik heb ze altyd erg gaaf gevonden, maar zonder tupperware.
enig nadeel is, ze zijn snel, en goedkoop… dus ze worden afgetrapt bij het leven.
zelfde geld voor zijn tijdgenoten zoals kadett gsi, astra gsi, golf gti.. een goede vinden word lastiger en lastiger.20 april 2010 om 09:03 #17655402ik zou vor een tigra gaan en neit voor een CRX.
24 september 2011 om 17:39 #17655403@xmikeyx
wil je het email adress van mijn zoon. die kan je alles over CXR vertellen. hij heeft er ook ééntje.
hij is nu met een vtec blok bezig weer hellemaal te reviseren. hij doet alles zelf aan de auto.
maar ik blijf bij mijn tigger.Gert
24 september 2011 om 18:21 #17655404Volgens mij doet de McDonalds hier CRXjes in de happymeal want het stikt hier van die dingen in het dorp,
Ik vindt ze zelf erg leuk rijden maar dat komt volgens mij omdat ze sneller aanvoelen dan dat ze daadwerkelijk zijn.
ze zijn hier bijna allemaal uitgebouwd en er rijd bijna altijd zo’n stereotype @$% (%$#& in!
Sorry….24 september 2011 om 19:47 #17655405denk dat een crx ook eerder afgetrapt is als een tieg ;)
een crx kun je vergelijken met een golfje gti….een petjes auto dus :afro25 september 2011 om 08:35 #17655406Het zijn en blijven Petjes hokken..
goedkoop, en dus vaak in verkeerde handen geweest.
eentje die nog geen olie zuipt is of gereviseerd of nog steeds van de 1e eigenaar die er zuinig op is.
de versnellingsbakken draaien ook nog wel eens aan barrels
Waterlekkage is gemeengoed (ook bij de tigra trouwens)
maarja, het stuurt fantastisch (als alles goed is van het onderstel, want daar kan dan weer VEEEEELLLLLLL aan stuk.
en ja, zo’n 1.6 130pk rijdt ook zo verkeerd nog niet hoor….
willem
25 september 2011 om 15:43 #17655407@pastry wrote:
ik vond /vind een CRX nog steeds wel erg gaaf. Dan natuurlijk wel een v-tecje. Het enige is dat ze nog harder roesten dan opels. :D Die motoren zijn volgens mij wel heel goed.
Heb je een plaatje van de Rex?Honda roest harder? Dan zijn er twee merken die harder roesten! ;)
Ford van de 90’s is ook dramatisch namelijk :P25 september 2011 om 16:59 #17655408Een vriend van me heeft zonder 1 probleem 2ton op zn civic gezet. Was een gewone dx 1.5i uit mn hoofd. Zo 1 met dat kleine achterklepje en raam dat in 2 delen open ging. Zinloos ;)
Ding zoop geen olie, reed redelijk zuinig, roestte nergens en ging toch best naar voren. Hij was zelfs nog rood ipv roze. :D
Maar daar had ie ook 3000 euro voor neergelegd in 2003 en toen was ie nog praktisch ongebruikt.
Van de snellere geloof ik meteen dat die vaak goed getrapt hebben.
Maar ja.. De Kadett/Astra gsi’s worden/werden ook echt niet gebruikt door oude vrouwtjes om boodschappen mee te doen hoor ;)
Allemaal relatief.
En de tigra’s worden met hun sportieve uiterlijk maar met de relatief zwakkere motor in vergelijking met gsi’s ook vaak niet echt zachtzinnig behandeld. ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.