Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Tigra Motor Probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2010 om 19:08 #17219009
Hallo
Ik heb een Opel Tigra 1.4
met een dbilas Turbo..Maar de motor loopt niet helemaal lekker
er zijn al wat dingen gedaan aan de motor zoalsKrukas keering vervangen wegens lekage
Kleppendeksel vervangen wegens lekage.Maar nu heeft de motor helemaal geen Gas Reactie
als onder de motorkap de gasklep opentrekt dan gebeurd het het eerste stukje maar weinig maardaarna trekt die gewoon door.alsof die blijft hangen ofso.
ook als ik hem stationair laat lopen en dan gas geef tot 3500 toeren ongeveer en dan terug laat vallen valt die meteen uit.
kan dat ook mishien komen door zijn slechte gas reactie..?MikeTigra..
22 maart 2010 om 21:38 #17645527Gasklep positie sensor.
Onjuiste MAP sensor (niet voor overdruk bedoeld)
Vervulde gasklep
Valse lucht.Willem
23 maart 2010 om 19:11 #17645528heey
Ik heb gekeken op valse luchte omdat er denk 3 dagen geleden een Lucht lek was.. door geschuurde lucht slang.
Dat lucht slangetje is Nu Kei hard dus die moet ik vervangen…maar dat slangeje loopt naar me schutbord achter op een kasje met daaraan een plugin kabel..
ik weet niet of vandaar nog meer slangen lopen omdat ik het nu kan zin omdat het echt gewoon vlak ommijn schutbord..
24 maart 2010 om 18:00 #17645529Nu heb ik eigenlijk nog een vraag..!!!
kan ik mijn motor uigelijk wel uitlaten lezen omdat er een turbo op zit en niet meer helemaal standaard zeg maar..??
Mikee
24 maart 2010 om 18:25 #17645530als ie op een orig Computer draait wel ja..
willem
8 april 2010 om 18:31 #17645531Heb het probleem ook is bij een Volvo gezien en dat was het slangetje die gescheurd was die naar de mapsensor loopt. Waar jij dat slangetje beschrijft is ook de mapsensor rechts aan het schutbord bij een tigra.
11 april 2010 om 16:03 #17645532ok…jaa ik heb nu mijn map sensor en dat slangetje vervangen en ik heb ook meteen 4 nieuwe bougies er in gedraait die koste mij gelukkig toch niks:)
Maar hij valt nog steeds uit als ik een voor een kruispunt moet remmen..!!
dus afgelope vrijdag ff een afspraak gemaakt voor uitlezen…dan hope dat hun het weten.30 april 2010 om 15:49 #17645533hallo
Mijn Tigra is eindelijk uitgelezen en er zijn de volgende codes uit gekomen.
C21 EN C22 zijn permanent aanwezig
en dan is er nog C61..die was niet permanent aanwezig.
ik heb even opgezocht wat die C21 en C22 en volgende mii
is21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltagemaar als ik zo kijk zijn dit de zelfe sensoren??
en toen heb ik opgezocht waar die zaten en volgend mij zitten die op miin gasklep boven mijn stappenmotor klopt dat ook??C61 is:Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
En hoe kan ik 61 oplossen?De garage waar die is uitgelezen vertelden mij dat het 9 van de 10 keer de bedrading is die slecht is.. of dat mijn gasklep nodig schoongemaakt moet worden…en dat het niet slecht is dat mijn auto hoger stationr loopt ongeveer 1000/1100 toeren.
dus wat hij zij heb ik gedaan heb mijn gasklep goedschoongemaakt en heb de stekker bekeken van de sensor bekeken en ingespoten met contact spray.
en heb ook nog even mijn stationair opgeschroeft.en nu loopt mijn auto goed hij valt niet uit behalve naar een tijdje rijden , ongeveer half uurtje dus weten jullie nu wat het probleem is?
Mvg: Mike
1 mei 2010 om 05:41 #17645534origineel gepost door miketigra
en heb ook nog even mijn stationair opgeschroeft.
Mvg: Mike
mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt, dat is namelijk niet mogelijk bij de x14/16xe motoren, het stationair toerental wordt bepaald door de ecu, daar kun je niks zelf aan veranderen.
1 mei 2010 om 15:15 #17645535vervang de gaskleppositiesensor eens. (zit op het gasklephuis)
de code 61 komt denk ik omdat de tankvalve niet aangesloten is.
is een klein zwart kastje met een rode stekker erop.
hang ergens bij je gasklep in de buurt.
en de stappenmotor geeft ook wel vaker deze problemen.
dus die zou je ook eens uit kunnen wisselen.
En dat je je stationair opgeschroefd hebt….zet maar weer terug.
dat is namelijk niet de bedoeling bij deze motoren, daarvoor dient de stappenmotor.
nu kan het zijn dat je gaskleppositiesensor al in een andere positie staat.
1 mei 2010 om 18:22 #17645536ok dus samengevat moet ik de stationr zo maken zoals die al was en een nieuwe stappenmotor en gaskleppostiesensor kopen?
nu heb ik WEER een probleem der bij ik ging net ff een stukje rijden..en het viel me meteen al op bij het schakelen me toerentel heel snel omhoog ging als ik me koppenling intrap bij het overschakelen..!!!
en als ik voor een stoplicht sta te wachten dat me toerentel ook opeens weer hoog oploopt….en dat is nog niet alles…ik wou iemand inhalen en ik zat nog in zijn 2 en wou er langs maar had TOTAAL geen vermogen me toerental liep terug inplaats van omhoog..!! erg raar vind ik…
me Tempratuur van me motor van dat stukje rijden was ongeveer 95/98 Graden is dit ook wel normaal??
Mvg: Mike.
1 mei 2010 om 22:07 #17645537kunt ook uitwisselen met een werkend exemplaar, niet meteen nieuw (zijn volgens mij vrij prijzig)
weet niet waar je vandaan moet komen, maar ik heb wel goede onderdelen liggen van 1600
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.