Tigra Motor Probleem

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra Motor Probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219009
    miketigra
      Lid sinds:
      28 December 2009

      Hallo

      Ik heb een Opel Tigra 1.4
      met een dbilas Turbo..

      Maar de motor loopt niet helemaal lekker
      er zijn al wat dingen gedaan aan de motor zoals

      Krukas keering vervangen wegens lekage
      Kleppendeksel vervangen wegens lekage.

      Maar nu heeft de motor helemaal geen Gas Reactie
      als onder de motorkap de gasklep opentrekt dan gebeurd het het eerste stukje maar weinig maardaarna trekt die gewoon door.

      alsof die blijft hangen ofso.
      ook als ik hem stationair laat lopen en dan gas geef tot 3500 toeren ongeveer en dan terug laat vallen valt die meteen uit.
      kan dat ook mishien komen door zijn slechte gas reactie..?

      MikeTigra..

      #17645527
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Gasklep positie sensor.
        Onjuiste MAP sensor (niet voor overdruk bedoeld)
        Vervulde gasklep
        Valse lucht.

        Willem

        #17645528
        miketigra
          Lid sinds:
          28 December 2009

          heey

          Ik heb gekeken op valse luchte omdat er denk 3 dagen geleden een Lucht lek was.. door geschuurde lucht slang.

          Dat lucht slangetje is Nu Kei hard dus die moet ik vervangen…maar dat slangeje loopt naar me schutbord achter op een kasje met daaraan een plugin kabel..

          ik weet niet of vandaar nog meer slangen lopen omdat ik het nu kan zin omdat het echt gewoon vlak ommijn schutbord..

          #17645529
          miketigra
            Lid sinds:
            28 December 2009

            Nu heb ik eigenlijk nog een vraag..!!!

            kan ik mijn motor uigelijk wel uitlaten lezen omdat er een turbo op zit en niet meer helemaal standaard zeg maar..??

            Mikee

            #17645530
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              als ie op een orig Computer draait wel ja..

              willem

              #17645531
              Speedy007
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 September 2005

                Heb het probleem ook is bij een Volvo gezien en dat was het slangetje die gescheurd was die naar de mapsensor loopt. Waar jij dat slangetje beschrijft is ook de mapsensor rechts aan het schutbord bij een tigra.

                #17645532
                miketigra
                  Lid sinds:
                  28 December 2009

                  ok…jaa ik heb nu mijn map sensor en dat slangetje vervangen en ik heb ook meteen 4 nieuwe bougies er in gedraait die koste mij gelukkig toch niks:)

                  Maar hij valt nog steeds uit als ik een voor een kruispunt moet remmen..!!
                  dus afgelope vrijdag ff een afspraak gemaakt voor uitlezen…dan hope dat hun het weten.

                  #17645533
                  miketigra
                    Lid sinds:
                    28 December 2009

                    hallo

                    Mijn Tigra is eindelijk uitgelezen en er zijn de volgende codes uit gekomen.

                    C21 EN C22 zijn permanent aanwezig

                    en dan is er nog C61..die was niet permanent aanwezig.

                    ik heb even opgezocht wat die C21 en C22 en volgende mii
                    is

                    21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
                    22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage

                    maar als ik zo kijk zijn dit de zelfe sensoren??
                    en toen heb ik opgezocht waar die zaten en volgend mij zitten die op miin gasklep boven mijn stappenmotor klopt dat ook??

                    C61 is:Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
                    En hoe kan ik 61 oplossen?

                    De garage waar die is uitgelezen vertelden mij dat het 9 van de 10 keer de bedrading is die slecht is.. of dat mijn gasklep nodig schoongemaakt moet worden…en dat het niet slecht is dat mijn auto hoger stationr loopt ongeveer 1000/1100 toeren.

                    dus wat hij zij heb ik gedaan heb mijn gasklep goedschoongemaakt en heb de stekker bekeken van de sensor bekeken en ingespoten met contact spray.
                    en heb ook nog even mijn stationair opgeschroeft.

                    en nu loopt mijn auto goed hij valt niet uit behalve naar een tijdje rijden , ongeveer half uurtje dus weten jullie nu wat het probleem is?

                    Mvg: Mike

                    #17645534
                    miraltje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      origineel gepost door miketigra

                      en heb ook nog even mijn stationair opgeschroeft.

                      Mvg: Mike

                      mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt, dat is namelijk niet mogelijk bij de x14/16xe motoren, het stationair toerental wordt bepaald door de ecu, daar kun je niks zelf aan veranderen.

                      #17645535
                      sjoerdie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 September 2005

                        vervang de gaskleppositiesensor eens. (zit op het gasklephuis)

                        de code 61 komt denk ik omdat de tankvalve niet aangesloten is.

                        is een klein zwart kastje met een rode stekker erop.

                        hang ergens bij je gasklep in de buurt.

                        en de stappenmotor geeft ook wel vaker deze problemen.

                        dus die zou je ook eens uit kunnen wisselen.

                        En dat je je stationair opgeschroefd hebt….zet maar weer terug.

                        dat is namelijk niet de bedoeling bij deze motoren, daarvoor dient de stappenmotor.

                        nu kan het zijn dat je gaskleppositiesensor al in een andere positie staat.

                        #17645536
                        miketigra
                          Lid sinds:
                          28 December 2009

                          ok dus samengevat moet ik de stationr zo maken zoals die al was en een nieuwe stappenmotor en gaskleppostiesensor kopen?

                          nu heb ik WEER een probleem der bij ik ging net ff een stukje rijden..en het viel me meteen al op bij het schakelen me toerentel heel snel omhoog ging als ik me koppenling intrap bij het overschakelen..!!!
                          en als ik voor een stoplicht sta te wachten dat me toerentel ook opeens weer hoog oploopt….

                          en dat is nog niet alles…ik wou iemand inhalen en ik zat nog in zijn 2 en wou er langs maar had TOTAAL geen vermogen me toerental liep terug inplaats van omhoog..!! erg raar vind ik…

                          me Tempratuur van me motor van dat stukje rijden was ongeveer 95/98 Graden is dit ook wel normaal??

                          Mvg: Mike.

                          #17645537
                          sjoerdie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 September 2005

                            kunt ook uitwisselen met een werkend exemplaar, niet meteen nieuw (zijn volgens mij vrij prijzig)

                            weet niet waar je vandaan moet komen, maar ik heb wel goede onderdelen liggen van 1600

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.