tigra maakt tikkende geluid tijdens rijden

Forumindex Forums Modellen Tigra tigra maakt tikkende geluid tijdens rijden

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256527
    tigra1972
      Lid sinds:
      25 March 2013

      Hallo,

      had me net even voorgesteld en had nu een vraag over een probleem,
      mijn tigra uit ’95 1.6 16v automaat maakt tijdens het rijden (boven +/-40k/h)
      een tikkende geluid niet echt metaalachtig. je hoort het alleen als je de ramen dicht
      heb lijkt bij het linkervoorwiel vandaan te komen. als ik in mijn auto rij en hem bij 40 km/h
      in de vrij zet blijft het geluid het zelfde ook al geef ik gas, als hij dan onder de 40 km/h
      komt verdwijnt het geluid. heb de band al gecontrolleerd deze had niks en aan de remschijf
      of aandrijving kon ik ook niks zien. Hoop dat jullie een idee hebben bvd…

      #18119976
      Havezel
        Lid sinds:
        29 May 2013

        Had je je lichten aan?
        De tigra van mijn vriendin heeft een nieuwe koplamp maar die is niet goed afgesteld en maakte ook een tikkend geluid…

        #18119977
        Looney
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 June 2010

          Een tikkend geluid vanaf de koplampen? Dat zal dan betekenen dat de verstelling kortsluiting maakt en blijft stellen.

          Dat tikken zou zomaar de homokineet kunnen zijn. Wordt het geluid erger als je stuurt?

          #18119978
          Havezel
            Lid sinds:
            29 May 2013

            Ja klopt, ik moet de andere ook nog vervangen dus dan stel ik die andere opnieuw. De andere koplamp had de vorige eigenaar gedaan….

            #18119979
            tigra1972
              Lid sinds:
              25 March 2013

              Hallo iedereen,

              Nou bedankt voor het meedenken allemaal ik heb het geluid gevonden (kon eindelijk nu het weer beter is iets doen)
              De hele aandrijving is prima in orde het is de kilometerteller kabel of de teller zelf heb hem even los gehaald en geluid
              was weg moet nu alleen nog even kijken wat er gemaakt moet worden.

              groetjes Hans

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.