Tigra loopt hoog in toeren

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra loopt hoog in toeren

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234714
    Liene89
      Lid sinds:
      3 January 2010

      hoi!

      Sinds enkele maanden heeft mijn Tigra last van het hoog oplopen in de toeren wanneer ik rem. Gisteren liep hij zelfs op tot 2500 -3000.. Dit is niet constant het geval maar wel 8 van de 10 keer. Na een poosje hoog in de toeren te lopen zakt hij opeens weer richting de 1000.

      Ook brand het lampje van het motormanagment heel vaak. Deze springt voornamelijk aan wanneer ik bij een stoplicht moet wachten. Ik heb de auto al eens laten uitlezen en er kwam één code uit, geloof 92. De monteur heeft vervolgens codes gewist, maar daarmee is het probleem niet verholpen, want hij brandt nogsteeds regelmatig.

      Iemand enig idee of bovenstaande twee problemen met elkaar in verband liggen? Wat kan het zijn en wat kan ik er aan (laten) doen?

      #17844251
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Resetten heeft geen zin als het probleem niet is opgelost.

        in de meeste gevallen is de slang vanaf gasklep naar inlaat gescheurd waardoor er valse lucht in het inlaat komt.

        (valse lucht: aanvoer van lucht welke ongeregeld en ongecontroleerd binnenkomt).

        Willem

        #17844252
        DennisOprins
          Lid sinds:
          10 December 2010

          Kan dit nix met de egr klep te maken hebben? Was bij mijn ook dat die soms blijft hangen schoot tie soms ook omhoog in toeren of hij viel uit als je dan met een lange schroevendraaier op die klep tikte schoot tie weer open en doet tie het weer nu heb ik erg overgens al lang geen last maar van gehad

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.