Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Tigra beplating overzetten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2012 om 20:05 #17249174
Hallo,
Ik vroeg mij af of het überhaupt wel mogelijk is om de carrosserie aan de achterkant als geheel over te zetten van een donor-auto naar mijn eigen auto?
Ik heb het hier over de zijkanten + achterkant van de opel tigra dat uit één geheel bestaat. Aangezien mijn auto is gaan roesten zou mij dit wel een ‘goedkope’ oplossing.Iemand hier ervaring mee of weet iemand of dit kan?
Alvast bedankt ;)
2 juni 2012 om 20:09 #18032580Nope, tenzij je heel goed kunt lassen..
De achterkant bestaat uit losse delen (zijkanten en achter)
En deze zitten compleet gelast zonder schroefje oid.Makkelijker is het wegslijpen en het deel van de
donorauto erin lassen (uiteraard wel verzinken!)
Slotgat maken de meeste dicht en het open via een
Elektrisch systeem met knoppie ;)2 juni 2012 om 20:27 #18032581Want ik zag ook een filmpje, maar lijkt mij dat je hem er zo ” af kan schuiven ” ?
link : http://www.youtube.com/watch?v=DeTR6LfIzUY&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 juni 2012 om 07:51 #18032582Zoals eerder hier vermeld zit dat gepuntlast
Je ziet gelijk als de tigra in beeld komt waar het achterscherm eraf is,
dat er de vele puntlassen van doorgeboort zijn en je ziet vele slijpsporenAls je een goede donorauto hebt en flink geduld hebt, is het goed te doen om er een achterscherm van af te boren.
:thumb :thumb :thumb
14 juni 2012 om 23:17 #18032583Mooie klus, maar waarom een donorauto als A+ vervangende panelen maar enkele tientjes kosten? :)
15 juni 2012 om 05:41 #18032584@PyroNiels wrote:
Mooie klus, maar waarom een donorauto als A+ vervangende panelen maar enkele tientjes kosten? :)
complete kont nieuwe kost rond de 300 400 euries bij de dealer
heb zelf ook een nieuwe kont
is nogals een klusje rondom de achter klep zit hij op een tal gepuntlast15 juni 2012 om 05:50 #18032585Moet je ook niet bij de vod halen ;)
Maar bijv bij http://www.artaparts.nl (als dit tegen de regels ingaat dan hoor ik het wel van een mod)15 juni 2012 om 07:37 #18032586Beste PyroNiels
Niets persoonlijk, maar ik hoor het vaker, ach joh kost niks, is zo te krijgen.
en als je dan letterlijk om een link vraagt of dergelijke met de door hun genoemde prijs blijft het stil, vaak muisstil
Heb hier nog een rotte tigra staan, dus……….Als jij me nieuwe complete!!! achterschermen van een Tigra kunt krijgen voor zeg 50 euro per kant
( is al meer als een paar tientjes) mag je ze me allemaal komen brengen, neem ze gelijk van je over :thumb :thumb
( ps op de site van artaparts staat niet eens een inlasspatbordrandje voor een tigra A)15 juni 2012 om 07:58 #18032587scherp! ;) ik vind zo snel ook alleen voorspatborden en voorbalken nieuw.
15 juni 2012 om 08:05 #18032588Zijpanelen (achterschermen dus) en een achterpaneel zijn alleen origineel Opel leverbaar. Dan kom je op minstens € 1000,- aan plaatwerk. Spatbordanden voor de achterschermen zijn helaas niet leverbaar.
15 juni 2012 om 08:22 #18032589@PyroNiels wrote:
Moet je ook niet bij de vod halen ;)
Maar bijv bij http://www.artaparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; (als dit tegen de regels ingaat dan hoor ik het wel van een mod)Geen probleem, hoor :thumb
15 juni 2012 om 10:10 #18032590Heb nog niet specifiek op die schermen gezocht, een beetje zelfstandigheid is ook welkom hè :P
Geef alleen een tip waar het eventueel goedkoper kan. Met een beetje zoekwerk weet ik 100% zeker dat je ze goedkoper als 1000 euro kan vinden!
(Is dit niet in NL dan zijn de buitenlandse ebays je vriend ;)Laat ik het zo zeggen, mijn oude B heb ik in elkaar gereden aan de voorkant (De achterkant van John en Jeroen gekust)
En dan krijg je ook verhalen als gaat je 2000 euro kosten, ik heb allemaal NIEUWE onderdelen van A+ kwaliteit gebruikt en was totaal 400 euro armer voor materiaal. (Bonnen liggen vast nog bij de nieuwe eigenaar van de carrosserie).
(Die 400 euro is dus: 2x scherm, bumperbalk, motorkap, bumperbeugels, radiateur, aircokoeler, koelvin etc. etc.)De moraal van dit verhaal: Als je wilt, en een beetje zoekt dan vind je ze wel voor een goedkoper prijsje ;)
16 juni 2012 om 06:59 #18032591De moraal van dit verhaal: Als je wilt, en een beetje zoekt dan vind je ze wel voor een goedkoper prijsje ;)
De moraal is ; Ik zie nog steeds geen link waar voor een paar tientjes de schermen te krijgen zijn.
Zoekwerk, Al een hele tijd gedaan, en dan kom ik op het verhaal van Arjen :thumb uit, die prijzen ken ik ook.
Gevonden, nog steeds niet, dus beste Pyroniels deel die link eens met het forum hier, waar jij voor 400 euro in Totaal, je voorschermen, achterschermen, achterpaneel, bumperbalk, aircokoeler, koelvin enz gekocht hebt
Dus de moraal van dit verhaal is, Tot nu toe onzin,, eerst zijn de COMPLETE SCHERMEN voor een paar tientjes overal te koop :hmmz :hmmz op een hele hoop plekken ??? maar als je dan vraagt om waar te koop krijg je , euhhh, ohhh ja ik ben de bon kwijt, mijn hond heeft de bon opgegeten, mijn computer is gecrasht en dus heb ik geen favorieten meer enz enz enz bladibladibla enz
16 juni 2012 om 14:41 #18032592Achterschermen heb ik toch niet in het lijstje staan of wel? Het lijstje wat ik noemde heb ik via artarts gehaald. ;)
Als je een factuur wilt zien kan ik die wel zoeken voor je maar ik vind dit een vrij nutteloze discussie worden ;)Maar zelf iets toevoegen aan een lijstje wat ik geef om zo, op die manier mijn woorden te verdraaien, dat vind ik vrij laag.
16 juni 2012 om 17:55 #18032593Stuur maar die screenshot, wat ik geedit heb (een mod kan dit nakijken) ik had een typefout gemaakt er stond eerst ‘200 euro’ en dit moest zijn ‘2000 euro’ een admin of mod kan dit bevestigen.
Ik lul me niet vast, er wordt gevraagd om een adres voor goedkoop plaatwerk. Ik weet dat artaparts hier goedkoop in is (uit ervaring).
Dus ik geef dat adres door, en heb inderdaad niet gecontroleerd of deze ook de achterkant heeft…..Sorry voor mijn behulpzaamheid, lekker sfeertje zo!
En ik ga nu stoppen met deze nutteloze discussie, die nergens op uitdraaid :)
16 juni 2012 om 17:58 #18032594He Niels
Als jij jezelf maar geloofd in je eigen verhalen :thumb :thumb
Wel zeer herkenbaar dat je zonder een EDIT van je enerlaatste post je gelijk niet kan halen.
16 juni 2012 om 18:08 #18032595Kereltje, voel jezelf niet aangevallen ;)
Gefrustreerd? Ga naar de sportschool en leef jezelf daar uit! Houd het hier tenminste gezellig. :DWe hebben allemaal dezelfde hobby en intresse….
En daar sluit ik definitief mee af :)
17 juni 2012 om 00:09 #18032596in dit topic is vanaf het begin over de kont/achterplaatwerk gesproken en niet over de voorzijde,die is idd voor een habbekrats te vinden omdat deze delen bij blikschade nagenoeg altijd vervangen wordt=veel vraag dus goekoop en nog steeds te krijgen.
de kont is een heel ander verhaal, die wordt bij schade uitgedeukt.of in het uitzondelijk geval deelsvervangen indien deze niet total-loss is,er is nagenoeg geen vraag na en dus niet intressant voor de imi handel
ik ben de 1ste geweest die een nieuwe kont achter op de tieg heeft laten zetten in 2003 ivm roestschade ,toen was imi (achter)plaatwerk al niet te krijgen.
alleen via de vod achterschermen 355€ p.st. incl.btw en het achter tussenpaneel 155€ incl.btw(2003)overzetplaatwerk/spatbord randen niet leverbaar.
17 juni 2012 om 03:35 #18032597@pyroniels. miraltje legt ook al uit wat je, als je commentaar wil geven, voortaan misschien toch echt beter zelf eerst even had moeten lezen ;)
Ik snap de frustratie van corsa liefhebber wel. mensen roepen een hoop. maar echt iets produceren blijkt soms lastig.
En dan ga jij hem ook nog even trots vertellen dat ie maar gewoon beter moet zoeken omdat jij vet makkelijk en goedkoop, totaal iets anders wel hebt kunnen kopen..
ACHTERSCHERMEN van een tigra A ging het dus om! :D17 juni 2012 om 06:48 #18032598http://www.ebay.co.uk/itm/FENDER-TRIM-WHEEL-ARCHES-WHEEL-ARCH-FOR-OPEL-TIGRA-4-pieces-front-and-rear-/251072943244?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a751d148c” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.plaatwerkzwolle.nl/catalogus/#162930″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.copeparts.nl/nl/shop/tigra/sub,2/pid,2447″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En ik ben maar een half uurtje voor ts aan het zoeken geweest…
17 juni 2012 om 08:16 #18032599Dank u, precies wat ik bedoel met als je zoekt vind je het wel goedkoper! :)
En ga nu niet zeggen: Dit is nog steeds 150 euro… Dit is al de 100 tot 150% goedkoper als de prijzen die jullie noemen als goedkoopst!Hier wil ik nog even aan toevoegen dat mijn post over de screenshot uit zijn context is.
Dit omdat er een post voor stond van corsaliefhebber die vrij agressief/aanvallend was. Deze is denk ik door een mod/admin zonder verdere toelichting verwijderd ;)17 juni 2012 om 08:44 #18032600paar tips voor goed zoeken naar moeilijk vindbare onderdelen
1 onderdeel kan vaak meerdere namen hebben
niet alleen in het nederlands maar ook in het engels en duits kan dit zo zijn
zoek dus met al deze benamingen op google, ebay.co.uk ebay.de en ebay.com
en ik weet zeker dat je vind wat je zoekt voor een redelijke prijs
maar, er kan soms tijd in zitten dus niet te snel opgeven!17 juni 2012 om 09:32 #18032601Cope heeft toen die zijpanelen van mij overgenomen. Als ik Tigra-freak zou zijn zou ik ze direct kopen. Zeldzaam en gewoon goedkoop. :thumb
18 juni 2012 om 22:20 #18032602@trashmetal wrote:
http://www.plaatwerkzwolle.nl/catalogus/#162930″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.copeparts.nl/nl/shop/tigra/sub,2/pid,2447″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En ik ben maar een half uurtje voor ts aan het zoeken geweest…
Beste Trashmetal
Mijn dank is immens groot, :thumb :thumb :thumb THANKS Je bent een HELD!!!!!!!!!!
heb al vaker zitten zoeken en niks gevonden,
Zeker ook een goede tip om het in diverse talen ALLE woorden die ervoor zijn op te zoeken, ThanksHeb een set achterschermen dankzij jouw info besteld, hoop ze binnenkort te ontvangen
Kan ik eindelijk de tigra van de achterkant van vers plaatwerk gaan voorzien.
Beste MiraltjeMag ik je vragen of er nog specifieke punten zijn waar je op moet letten bij het loshalen van de kont.
Bijvoorbeeld dubbele stukken of punten waar je het beter niet of juist wel los kunt halen.Heb bij een corsa-A al eens een geheel rechterachterscherm vervangen,
Heb daarbij alle puntlassen van het oude scherm doorgeboord,
daarna het nieuwe scherm ertegen gepast tot de passing goed was,
de gaatjes van de oude puntlassen afgetekent op het nieuwe achterscherm,
deze allemaal terug geboord, daarna het gehele scherm vastgeschroefd in alle gaten van de puntlassen
en zo stuk voor stuk alle puntlassen teruggeplaatst, geprimerd, daarna gekit en in kleur laten zetten.
Ik neem aan dat de werkwijze aan de tigra weinig afwijkt?TO ALL > Een Hele fijne avond gewenst en bedankt voor jullie hulp :thumb :thumb
19 juni 2012 om 20:33 #18032603heb het destijds door door mijn spuiter laten doen.
punten die ook (door)geroest zijn.
tankhals binnen/buitenscherm
beide binnen schermen
achtertussenpaneel(waar het slot in zit),deze kun je niet uitstukken,op sommige plekken liggen 4 lagen staal over elkaar heen,roest krijg je daar met geen mogeliikheid uit.voor de rest alle puntlassen uitboren
let er wel op het nieuwe plaatwerk vanaf modeljaar ’97 is.
is je tigra van voor dit modeljaar dan moet je je achterklep afwatering gaten aanpassen zodat je de tules in het plaatwerk kan drukken.
deze tules zitten achter je zijskirt thv. de vin,de aansluiting in de gootjes hoef je niet aan te passen,maar vervangen door nieuwe verdiend de aanbeveling
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.