Tigra 14.16V 1997

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra 14.16V 1997

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Cjay

Dit is mijn eerste auto :D
      iemand tips over de negatieve en positieve punten van de auto?
      Of waar ik op moet letten ect…

Maurice89
      Deelnemer

:kewlpics

sjefkesmom

temperatuur heb ik begrepen, doe maar ff zoeken op dat woordje…. kom je vanzelf regelmatig tegen

Anoniem

Letten moet je op de verkeersregels, en een beetje op roest. Vooral in kleine hoekjes bij de deuren en wielkappen. Als je verder zuinig bent op je auto heb je er als het goed is veel plezier van en weinig onderhoud, afgezien van de Apk. Maar het ligt ook net hoe de status van de auto is toen je ‘m kocht. Verder zijn het wel lekkere scheurijzertjes!

Pluspunten: Grote kofferruimte, vooral ook wel als je de bank naar beneden klapt, veel zicht, mooi klein handzaam autootje, als ‘ie warm is, is ie best lekker pittig. Ik heb een Autoweek uit 1994, en daarin stond een test; waarin bij het optrekken zelfs een Renault Megane Coupé te verslaan zou moeten zijn.. Mooie grote deuren die bijna 90 graden open kunnen :) , Als je er slim mee rijdt ook voor zo’n autootje een best goed verbruik. Ik kan met winterbanden 700 Km rijden met 1 tank vol – is ongeveer 1 op 17/18, in de winter ietsjes minder.

Anoniem

Ik heb zes jaar geleden mijn eerste gekocht, uit 1996 – toentertijd 90.000 gelopen, en afgezien van Apk’tjes, nog nooit problemen er mee gehad, heeft mij nog nooit laten staan.. dat zegt toch al genoeg.. Ik heb altijd gezegd dat ik hem weg zou doen als ‘ie niet meer betrouwbaar zou zijn voor mij.. maar tot nou toe houdt hij zich prima.. Nog een ander leuk pluspuntje is, dat het opzich een best grote kreukelzone heeft.. ik heb op tv gezien hoe zo’n auto een keer helemaal in elkaar zat, maar dat de bestuurster niets had en gewoon over de weg wandelde.. naar de kant van de weg.

Piepklein minpuntje kan zijn, dat de standaardkoplampen/glazen ‘s avonds in het donker niet genoeg lichtopbrangst hebben…Vond ik in elk geval..

Cjay

bedankt voor de info :thumb

Anoniem

Nog een puntje, kijk ook even naar de verkoper en voorwaarden enzo als je particulier gaat, en het is als je minder technisch bent met auto’s ook altijd handig iemand mee te nemen :)

Yannick20

:kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics !!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.