Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Tigra 1.6 16v ecotec + Gesloten koude lucht inlaat.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2011 om 04:56 #17236694
Pas geleden mijn tigra gekocht :D
Ik zat een beetje in het motorruim te kijken en volgde het luchtinlaat traject, die volgens mij toch wel op de meest doelloze manier uitkomt die je maar kan bedenken.
Vanaf je filter loopt er een kort traject naar je motorkap met daar een kapje die er een beetje op een plek zit waar nauwelijks tot geen frisse lucht bij komt. :wtfDus wou ik dit wel eens even gaan veranderen, een open luchtinlaat is leuk maar resulteert meestal alleen in vermogen verlies en vooral bij deze ecotec blokken waarvan de tempratuur best hoog stijgt in het motorruim, dus ga ik voor een gesloten koude luchtinlaat.
Nu heb ik her en der gelezen dat er geen LMM (lucht massa meter) in het luchtinlaat traject zit?? is dit waar?
En mocht dat er dus niet inzitten, moet ik dat handmatig instellingen gaan doen of regelt de auto toch zelf de verhoudingen die hij nodig heeft?
Want ik wil niet dat als ik dadelijk een gesloten systeem erin heb gebouwd dat men auto gaat lopen sputteren.Grts ;)
24 juni 2011 om 09:10 #17868700Kan je geen advies geven maar het klinkt wel intersand :D ga dit topic ff wel volgen
25 juni 2011 om 16:15 #17868701Er zit wel een temp meter op/in de inlaatbuis dacht ik…
Alleen als je geen turbo heb schiet het niet op
Heb ik gehoord.. Zelfde als die spinners die je in
De buis kunt zetten..Leuk idee ;) en wie weet werkt het toch?
Waar wil je die koude lucht vandaan halen?
Intercooler? Zou je uit een zafira ofzo kunnen
Halen want die zijn niet zo heel groot..25 juni 2011 om 20:59 #17868702Ik geloof dat je de hoeveelheid lucht moet ”laten” regelen, in de cpu echter weet ik dit niet zeker.
25 juni 2011 om 22:28 #17868703@Dominic wrote:
Waar wil je die koude lucht vandaan halen?
Intercooler? Zou je uit een zafira ofzo kunnen
Halen want die zijn niet zo heel groot..
De originele luchtfilter weghalen en die vervangen met zo een systeem als hierboven (gesloten koude lucht inlaat)
En dan het begin van dit traject achter de voorbumper, want daar zag ik een mooie ruimte waar veel frisse lucht langs komt onder het rijden.26 juni 2011 om 08:18 #17868704@tigra070 wrote:
Pas geleden mijn tigra gekocht :D
Ik zat een beetje in het motorruim te kijken en volgde het luchtinlaat traject, die volgens mij toch wel op de meest doelloze manier uitkomt die je maar kan bedenken.
Vanaf je filter loopt er een kort traject naar je motorkap met daar een kapje die er een beetje op een plek zit waar nauwelijks tot geen frisse lucht bij komt. :wtfde doelloze plek zit voor de radiateur waardoor er bij rijwind en stationair lopen lucht word aangezogen op de minst warme plek
heel veel meer waarde zal dit hebben
ik zelf heb een open lucht filter onder de kap hangen ipv de luchtboxen nu voor dat iedereen gaat roepen van hé jij zuigt nu koude lucht aan!!
ik heb het gemeten en de binnenlucht bij het filter en de buiten temp(af te lezen op de tid)
zat nog geen 2 graden verschil in!!!
en als ik rij komen beide temp bijna met elkaar overeendit komt mede dat ik een tunings bumper heb
26 juni 2011 om 09:59 #17868705@Kaneda wrote:
de doelloze plek zit voor de radiateur waardoor er bij rijwind en stationair lopen lucht word aangezogen op de minst warme plek
Kijk maar bij een standaard bumper van een tigra, daar bij de gleuf onder je kentekenplaat genoeg mooie ruimte voor een nog betere aanzuiging als je het mij vraagt.
dus een gesloten koude luchtfilter in plaats van je normale luchtfilter en dan aluminium buizen naar die plek in je bumper voor een betere koude lucht toevoer.26 juni 2011 om 10:36 #17868706heb zelf sinds 2 dagen ook een cold air intake in mijn tigra :)
het is wel een tigra B geen A ;)die van mij zit ook gewoon achter de grill,want dat staat zelfs beschreven in de montage handleiding.maar ik wil er toch een keer een andere grill in ( irmscher,steinmetz ) en die is wat meer open dan de originele grill.Maar ik moest hem volgens de handleiding op mijn originele aanzuiging vast maken onder de grill.maar dat past no way,want die buis van de cold air intake is 10 x zo groot.dus dat ding eruit gehaald.en gewoon de pijp vast gemaakt voor in de grill met een ty-wrap ( wel netjes weggewerkt )
En dat is weer een nadeel bij nieuwere auto’s dus,die zitten zo dichtgebouwd rondom :hmmz :thumbdown
27 juni 2011 om 08:50 #17868707Wanneer je echter een inlaat wil waar je buis via de rechterkant (wanneer je voor je auto staat) wilt, zal je deze denk ik zelf moeten maken. Vaak lopen deze via de linkerkant. Dit ga ik echter wel in de gaten houden, mocht je hiermee verder gaan.
27 juni 2011 om 21:11 #17868708wij hadden bij Corsa’s B gewoon een buis naar beneden waar de plastic kuip naar beneden gaat, pak je prima koude lucht op, daar een gesloten filter op, en gaan met die banaan.
oja, mijne loopt met powerbox (mantzel) en spagetti het lekkerst op een leegehaalde (diesel) filterbak met standaard aanzuiging (buis van een B C16XE naar de filterbak).
temp inlaat lucht gewoon gelijk met buiten, en in een combo-B (CW waarde van een flatgebouw) met GSi versnellingsbak draait het geheel altijd wel 195km.u op top, mag niet klagen denk ik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.