Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Tigra 1.4 EGR klep?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2011 om 21:36 #17817671
Amen!
Alleen zou ik dan die lambdasensor gewoon ff met een multimeter nameten om te kijken of die wel mee werkt. Dat kan je zo thuis een keer doen.
16 februari 2011 om 21:39 #17817672[rquote=1870264&tid=142732&author=Dominic]toevallig ook nog een mooie foto van de zijkant (distri kant)?
[/rquote]
Alleen als je je aanmeld op http://www.carfriends.nl !!!!
Nee grapje ;)
16 februari 2011 om 21:40 #17817673nette uitleg :D
waar zit de brandstof filter?
Edit: oehhhh foto :thumbup danku ;)
16 februari 2011 om 21:53 #17817674[rquote=1870702&tid=142732&author=Dominic]nette uitleg :D
waar zit de brandstof filter?
Edit: oehhhh foto :thumbup danku ;)[/rquote]
AANMELDEN !!!! :jerry
Bijrijders kant, onder de achterbank (voor zo je het bij een tigra de achterbank mag noemen)
Inhoud wat er bij mij uit kwam!!! (denk er aan dat benzine helder en doorzichtig is)
16 februari 2011 om 21:56 #17817675onder de auto? denk dat ik die al heb zien hangen dan..
Edit: ik was net te laat ;) haha
zal me is gaan aanmelden deze week :afro
16 februari 2011 om 21:56 #17817676Ik heb er zoieso last van rond 3000 toeren.
Eigenlijk alleen in de 4 en 5 versnelling.
Daarbij moet ik zeggen dat als ik een stuk over de snelweg heb gereden dus rond de 120 a 130 ik de volgende dag een stuk minder last heb van stotteren.
Op het moment dat de auto begint te stotteren is vaak even gas geven of terug nemen om het stotteren te laten stoppen maar vrij direct erna begint het weer.
Soms is het vrij hevig en ook wel eens rustig met zeer kleine schokjes.
Ik ben bij een opel dealer geweest om hem uit te laten lezen maar daar kon hij geen connectie maken met de motor(zo’n soort melding).
Tijdens mijn proefrit met de auto constateerde ik geen gestotter maar had problemen met de temperatuur.
Nadat hij op dit punt gemaakt is is het stotteren begonnen, dus wellicht dat er een kabel/slang loszit.16 februari 2011 om 21:59 #17817677dat is de mijne ;) haha..
toevallig een paar maanden geleden een plaatje van geschoten
16 februari 2011 om 22:02 #17817678Hey Sanamy,
Ik zou vooral het bovenstaande lijstje wat ik eerder vermelde punt voor punt bekijken.
Met de kosten in het achterhoofd:
Zoiezo de kleine beurt wanneer onbekend is wanneer dit voor het laatst is gedaan en OOK als er nu immitatie materiaal in zit (bougies + filters etc etc)
Daarna brandstof filter en zoals fearless zei de lamdazone na meten! (Kost immers niets als je een meter hebt of kan lenen) daaaaaaaaaarna de ‘grotere’ dingen zoals ik vermelde.
Succes Sanamy :D
16 februari 2011 om 22:05 #17817679zit in het verkeerde topic te rommelen maar hoop dat meer mensen er iets aan hebben..
welke is de waterpomp op de distri foto? :P
16 februari 2011 om 22:05 #17817680[rquote=1870725&tid=142732&author=Dominic]
dat is de mijne ;) haha..
toevallig een paar maanden geleden een plaatje van geschoten[/rquote]
die is al lang niet meer met blote handen aangeraakt ;)
Mocht je die zelf vervangen, uiteraard NIET roken !!!!!!!!!!!!!
En houd er rekening mee dat bij het verwijderen van het filter de tank leeg (slang ene kant) en de leiding (slang andere kant naar de motor) leeg lopen …
Vul de slangen zonder te beschadigen op met een schroeven draaiér of 2 duimen van iemand die je kan helpen.
(Mocht je de auto op de krik zetten: GEBRUIK BOKJES of stabiliseer de auto op een andere mogelijke manier ;))
16 februari 2011 om 22:07 #17817681[rquote=1870735&tid=142732&author=Dominic]zit in het verkeerde topic te rommelen maar hoop dat meer mensen er iets aan hebben..
welke is de waterpomp op de distri foto? :P[/rquote]
3de roller van onder :)
16 februari 2011 om 22:09 #17817682dan denk ik toch echt dat daar de lek zit :hmmz
mijn dank is groot :wors
16 februari 2011 om 22:11 #17817683[rquote=1870740&tid=142732&author=Dominic]dan denk ik toch echt dat daar de lek zit :hmmz
mijn dank is groot :wors[/rquote]
[offtopic]Jeetje.
Alleen je dank is groot?
Dan stel ik me graag op als grote heer om mijn dank te plaatsen :jerry[/offtopic]
16 februari 2011 om 22:14 #17817684[rquote=1870735&tid=142732&author=Dominic]zit in het verkeerde topic te rommelen maar hoop dat meer mensen er iets aan hebben..
welke is de waterpomp op de distri foto? :P[/rquote]
en bij toeval zie ik op de foto rechts ‘voor’ het motor blok op het kleed nog de ‘oude’ waterpomp liggen vlak bij ‘de mysterieuze’ voet + been :P
16 februari 2011 om 22:14 #17817685kunt ook overdrijven maatje ;) haha
16 februari 2011 om 22:16 #17817686@ dominic . dat is de linkse poulie naast de auto spanner . de bovenste in de diagonale rij onder aan :P
16 februari 2011 om 22:19 #17817687zover was ik al ;) haha
mjah beter dat kwaaltje dan als een renault met computerstoringen
en die spontaan remt ofzo :D20 februari 2011 om 16:45 #17817688Ik ben nu eens goed gaan kijken wanneer het stotteren gebeurt en kom tot de conclusie dat er geen touw aan vast te knopen is.
Zo gaat het stukken goed en ineens begint het terwijl het dezelfde dag op de terug rit direct begint en niet meer ophoud.
Ik heb de toeren tot de rode zone gehad maar er ging geen storingslampje branden.
Dit gebeurt alleen als ik langere tijd rond de 140/150 rijd op de snelweg.
(nu ook niet meer dus alleen in het begin).
Ik ga van de week eens beginnen met de injectie reiniger omdat als ik een hoog toerental heb gereden het stotteren de volgende altijd minder is.(en dit is een betaalbaar iets).Ik houd jullie op de hoogte.
26 februari 2011 om 15:48 #17817689mischien ff kijken hoe de krukas sensor eruit ziet, de kabel, heb bij de omega hetzelfde gehad, sensor ver vangen en probleem opgelost
5 maart 2011 om 10:56 #17817690Ik heb dus injectie reiniger gebruikt en helaas nog geen resultaten behaald.
Volgende stap is dus de bougies en de kabels.
Hoe gaan ga ik dit het beste aanpakken want het vervangen van bougies lukt mij nog wel echter ik heb geen idee hoe ik de kaels kan controleren.
Iemand tips? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.