Tigra 1.4 16v 1995 probleempje

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra 1.4 16v 1995 probleempje

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Aphum

Hallo allemaal,

Net lid dus maar even kort voorstellen.
      Man>41>Rotterdam> sinds twee jaar in bezit Opel tigra automaat met nu 104.000 op de teller. Heerlijke auto maar moet voor het werk een diesel gaan rijden.

Nu mijn vraag;
      De Tigra heeft bij koude motor een “stand”waarop er een oranje lampje knippert op het dashbord en hij lijkt dan in een andere “versnelling” te staan. In het boekje kan ik hier alleen over vinden dat dit met het sneller opwarmen van de motor te maken heeft, voorheen was dit ook zo en binnen de kortse keren kon ik opnieuw starten en was alles weer oke. Nu lijkt hij steeds vaker(dus ook bij hogere temperaturen) en langer in deze stand te hangen. Ik begrijp dat het een onduidelijk verhaal is maar ik heb er echt geen verstand van en wil eigenlijk weten wat de kosten van reparatie ongeveer zouden zijn omdat als deze meevallen ik de Tigra voor mijn vrouw erbij wil houden. Hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen:wors

wim-v6
      Deelnemer

klopt niet. Oranje lampje wat knippert is waarschijnlijk een tandwieltje met een S erin.

Dit betekend dat er een storing in de automaatbak zit…

Dit is dus een probleem welke met de automaatbak te maken heeft.

Willem

Aphum

Hallo Willem,

Hartelijk dank voor je snelle reactie.

Je heb gelijk, dat is inderdaad het lampje wat knippert.

Wij kochten de Tigra in de zomer en tegen de winter begon dit, elke keer als dan de motor op temperatuur was, even contact uit en opnieuw starten en rijden als normaal.
          In het boekje las ik iets over de katalysator en sneller opwarmen, had er nog nooit van gehoord en heb nu ook niet bijster veel verstand van auto’s…maar dacht het zal vast zo zijn.