TID valt uit/aan knippert en reset.

Forumindex Forums Modellen Tigra TID valt uit/aan knippert en reset.

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    neliznl

Goeiendag allemaal!

Heb mijn tigra nu een klein weekje, ben er erg blij mee! Heb eerder wat hulp van jullie gehad voor het inbouwen van audio etc.
      Tevens bezig geweest met het wegwerken van roest, wat ik nogal onderschat had! Maar het resultaat mag er wezen!

Wel heb ik nog een klein vraagje. Mijn TID doet het niet goed. Bijna altijd, als ik mijn auto weer start is hij gereset, tijd staat dan op 0.00, 1992 etc. Ook doet de temperatuur vreemd, begint ergens rond de -30 en loopt dan langzaam op. Het is voor mij een raadsel wat dit kan zijn, eerst dacht ik aan een slechte voedingskabel aangezien hij reset. Maar af en toe blijft de tijd na het instellen ook correct staan als ik een paar uur later mijn auto start en de TID verlichting aanschiet, lijkt mij dat het dan niets met de voeding te maken heeft.

Tevens valt de verlichting vaak uit tijdens het rijden, als ik dan een zachte klap op de bovenkant geef spring hij soms weer aan, en soms zie ik een kleine lichtpuls en moet ik nog enkele klopjes geven om hem weer aan te laten schieten.

Vind het persoonlijk erg jammer, vind het wel een gave look op het dashboard. Iemand enig idee of mijn TID defect is, of dat het met de aansluiting te maken heeft, en als ik hem moet demonteren, hoe kan ik het beste bij de schroefjes komen?

Wacht met smart op jullie reacties :)!

Thanx, neliz

kadettsr
      Deelnemer

Dag Neliz,

weet niet wat het probleem is, kan zijn dat lampen slecht zijn.
        maar hier in ieder geval een in-uitbouw beschrijving: http://steve010.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; dan bovenin naar tutorials en dan naar onder scrollen naar corsa b –> interieur dus dashboard is hier gelijk aan

Haasje17
        Moderator

Als hij reset wil zeggen dat hij ook echt zonder stroom komt te zitten, en tik erop springt die aan? Denk dat je stekker niet goed erin zit.. Keertje loshalen controleren en er opnieuw in doen en denk dat je probleem is verholpen.

neliznl

ja precies dat is wel het meest logisch he? thanx voor beide reacties! ga vanavond wel even sleutelen, laat het wel even weten wat het resultaat is!

Andreas.Berger

zekering

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.