TID toont alleen tijd + temperatuur (maar geen datum)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum TID toont alleen tijd + temperatuur (maar geen datum)

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257988
    Snowwie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 February 2013

      Ik heb van mijn neef een TID overgenomen omdat mijn ouwe brak was (veel dooie pixels enzo).

      Nadat deze geïnstalleerd was heb ik de datum en tijd ingesteld.

      Dit blijft vervolgens 2 seconden in beeld staan en dan verdwijnt de datum, maar de tijd en temperatuur blijft staan.

      Heb ik nu een verkeerde TID, of is dit normaal bij bepaalde TIDs?

      Mijn eigen auto is een Vectra B uit 1998.
      De donorauto (total loss) was een Vectra B uit 1999.

      #18145786
      Lemmens
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2005

        Normaal gesproken moet je TID voor TID kunnen uitwisselen met dezelfde stekkerkleur. Als je TID geen datum, maar wel tijd en temperatuur toont, kan dat komen door een andere (lees: niet originele) radio die op dat moment aan staat. Zodra je ‘m uitzet, komt de datum normaal gesproken ook weer terug.

        Is dat niet het geval, dan kan het zijn dat ‘ie in de war is. Even accu 15 minuten loskoppelen, weer terug en dan doet ie het (waarschijnlijk) weer. Dat probleem had ik een tijdje terug waardoor het scherm enige tijd ‘bevroor’.

        Je oude kapotte TID kun je trouwens repareren. Vreselijk irritant werk, maar als het lukt heb je een extra TID liggen. :)

        #18145787
        Snowwie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 February 2013

          Ben er al achter dat mijn radio de oorzaak is.

          #18145788
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            tid kan je programmeren op met en zonder radio

            #18145789
            yentl5552
              Lid sinds:
              23 September 2011

              dit is niet zoon nette oplossing maar in de Corsa knipte ik altijd een draadje door :P

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.