Forumindex › Forums › Modellen › Astra › TID naar MID
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2015 om 21:57 #17273885
Hey forum leden,
Na mezelf het schompes gezocht te hebben, zonder resultaat, voor info over het inbouwen van een mid vanaf een tid how to om een kabelboom te (laten) maken met een 12 naar 32 polige stekker heb ik mezelf hier aangemeld om jullie hulp te vragen!
Mocht ik er overheen hebben gekeken dan is een link voldoende, maar de meeste draadjes hadden how to via de mail of het sloot niet aan bij wat ik wil.
Wat ik kortgezegd wil is een tid vervangen voor mid in mijn pas nieuwe Astra X1.6 XEL, maar ik heb een grijze 12 polige stekker en wil graag mijn verbruik rijbereik e.d. aflezen.
Oliepeil enzo. hoeft niet perse, omdat ik al las dat dat weer het nodige extra werk meebrengt.Nu is mijn plan om een mid, hendel en 32 pin stekker en eventuele sensors te halen.
Heb ik überhaupt daar een extra sensor voor nodig of is enkel een kabel naar de motor voldoende?Nu ben ik zelf geen techneut op dit gebied dus wou ik eventueel soldeerwerk overlaten aan mijn handige buurman, maar hij heeft dan wel informatie nodig wat wat is en juist dat kan ik nu niet vinden.
Hopelijk kunnen jullie me helpen of is er misschien een plug en play alternatief voor een 12 pins, zonder de halve kabelboom te moeten bewerken? ( lijkt me niet maar Who knows)
Ik wacht met smart!!!
18 oktober 2015 om 23:48 #18299301Ik ben hier ook al een tijdje naar op zoek, ik heb de duurste uitvoering van de astra G (buiten de OPC), de CDX en is nagenoeg full option behalve de boordcomputer mis ik, en daar baal ik van. :hmmz
ik heb wel ergens vernomen dat het mogelijk is om het origineel in te bouwen maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of de kabelboom eruit moet… :wtf
Ik wou dat je kon helpen! ik ga dit topic zeker volgen en ik probeer een bijdrage te leveren.
Smoke
19 oktober 2015 om 04:39 #18299302Als je het origneel wil ombouwen heb je zeer veel tijd nodig.
Dan moet de gehele kabelboom van je dashboard en motorboom eruit en een nieuwe erin.Je hebt tevens ander koelvloeistofvaatje, carterpan en ruitsensproeiervaatje nodig.
Want daarin zitten sensors en die passen niet in de huidige.
Dus mijn advies, soldeer een eigen kabelboompje voor je mid in de auto.
EN koop de vaatjes en sensors.19 oktober 2015 om 07:43 #18299303Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
19 oktober 2015 om 08:39 #18299304Allereerst bedankt voor de reacties, ben gelijk een stuk wijzer.
Dat schema is top!
Ik ga straks even naar de sloop om een opsomming te maken van alle kosten die erbij komen kijken en dan goed overwegen of ik dit wel ga doorzetten.Qua tijd zit het wel goed aangezien ik net klaar ben met mijn theorie opleiding en 3 weken vrij heb eer ik begin met praktijk en ik me anders echt stierlijk verveel.
Het is me meer te doen om de kosten en vooral haalbaarheid aangezien ik zelf nog niet alles kan.En smoke wat betreft die cid is een uitgebreide versie van de mid dacht ik? Maar zit daar dan niet standaard een boordcomputer in, want ik dacht dat er in een mid standaard een boordcomputer zat dus zeker in een cid.
Hoe zit dat precies?19 oktober 2015 om 08:46 #18299305De rest ook natuurlijk
En van de tellerbak als je die nodig mocht hebben
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
19 oktober 2015 om 09:55 #18299306Kijk dat is helemaal super, ontzettend bedankt voor de moeite!
En ik maar denken dat t schema al compleet was X-D
19 oktober 2015 om 10:10 #18299307Maar haasje17, als ik dus niet het oliepeil koelvloeistof niveau en ruitenvloeistof wil aflezen heb ik dit toch niet nodig of wel?
Dat scheelt me het meeste werk en kosten denk ik.
Als ik dan enkel de kabelboom aanpas en de hendel en mid haal ben ik klaar toch?19 oktober 2015 om 10:56 #18299308Tja, als je niet deze functies wil gebruiken maar enkel verbruik wil aflezen of dergelijk kan dat inderdaad (dan sensordraden aan de massa hangen of uitprogrameren met Tech2).
Ook lichtencontrole niet aansluiten (moet je ook nog verlichtingsmodule hebben).19 oktober 2015 om 11:09 #18299309En een mid halen zonder pixeluitval zal ook niet meevallen. Kan je misschien beter gelijk een imitatie kopen. Staat ook genoeg van hier op forum
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
19 oktober 2015 om 14:45 #18299310Ah topper ik denk dan toch dat ik dat doe is me iets gemakkelijker.
Ben net terug van de sloop en kom op totaal van rond de 50 euro voor hendel en mid, dus goed te doen.Had inderdaad al het forum gelezen over de imitaties, maar aangezien ik het eigenlijk puur voor rijbereik doe en de mid die getest is bij de sloop het keurig doet slechts 33 euro kost, is me dat toch beter.
Ik ben geholpen jongens, voor nu.
Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties!!Als het is geïnstalleerd zal ik nog even de foto’s posten voor de liefhebber.
19 oktober 2015 om 15:16 #18299311Dan heb je een mazzeltje op de sloop. Zeker als die geen pixeluitval heeft. Hebben ze bijna allemaal.
Ja post ff je fototje als van begin tot eind is altijd leuk om te zien hoe resultaat is!
Succes met knutselen!Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
19 oktober 2015 om 21:44 #18299312Inderdaad, zwaar mazzel. Heb iets van twee weken geleden op één dag +-11 sloop Astra’s van binnen gezien en maar één had er een MID. Uiteraard ook met pixeluitval :swear :D. Welke sloop heb je deze gevonden? Toevallig een beetje in de buurt van R’dam? Succes met vervanging in ieder geval ;)
24 oktober 2015 om 15:37 #18299313Van der ven in Roosendaal heb ik m vandaan, is goed te doen is 20 min ofzo zijn voordelig met veel onderdelen, zeker een aanrader!
Overigens zal de inbouw nog wel even op zich laten wachten aangezien de beste man eerst de kabelboom in orde voor me moet maken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.