throttlebodies of webers verschil

Forumindex Forums Techniek Cih throttlebodies of webers verschil

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Makko
    Deelnemer

Ik zag op MP een advertentie van throttlebodies.
      Is dit beter qua afstelling dan webers? of wat is het verschil.

astraminator
      Deelnemer

Bij throttlebodies heb je een injectiessteem nodig. Bij webers niet. Webers zijn dus carburateurs met vlotterkamer enz… Throttlebodies zijn enkel zoals de naam als zegt gaskleppen.

Als je het optimaal wil hebben zou ik kiezen voor throttlebodies met een programmeerbaar motormanagment inspuiting. (bijv. KdFi , megasquirt of adaptronic)

Om webers goed af te stellen is niet gemakkelijk en zodra je wat anders wijzigd (nokkenas o.i.d.) kun je weer opnieuw beginnen.

postbusmanta
        Deelnemer

Helemaal afhankelijk van je budget.

Een leuk setje webers met spruitstukken, pomp, filters gasmechanisme, oplossing voor carterontluchting enz, komt al gauw op 800-1000 euro.

Bij een setje trottlebodies met spruitstukken (zijn overigens gelijk aan carburateur-versie) sensoren, computer, software, stekkers en kabelboom, injectoren, oplossing voor carter-ontluchting, filters, gasmechanisme, lambda-sonde, eventuele dis-ontsteking, krukaspoulie met positiesensor, Ben je al heel snel het dubbele kwijt.

Die is natuurlijk een beetje afhankelijk welke computer je eraan hangt en wat je wilt.

Makko
          Deelnemer

Ah zo, duidelijk…was alleen een vraag.
            Webers ken ik wel maar deze soort niet, vandaar.
            Ga niets aanschaffen ofzo….maaaaar je weet maar nooit. :P

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.