Forumindex › Forums › Modellen › Astra › throttle bodies ( vragen )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2012 om 19:09 #17253771
ik had eigenlijk wat vragen over de tb’s
ik wil ze heel graag op mijn x20xev blok krijgen en hebben
kun je deze dingen voor dagelijks gebruik gebruiken ???
is het betrouwbaar ???
wat is er allemaal voor nodig ???het geluid is gewoon mega vet en zou ze graag willen in de toekomst op mijn x20xev blok
hopelijk kunnen jullie mensen mij helpen en ervaaring delen
hieronder een voorbeeld van een filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=WAPXjtv_o_8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
20 december 2012 om 19:49 #18086528Sorry voor het offtopic maar zijn dezen er ook voor de 8v blokken van astra g?
20 december 2012 om 19:56 #18086529motorcode ??
alles is pas te maken
maar ik wou graag weten of het veilig en betrouwbaar is en wat je er allemaal aan moet gaan doen20 december 2012 om 20:07 #18086530Gaskleppen zijn meestal in dcoe stijl. Dat wil zeggen het zelfde als webers.
Dus als er spruitstukken voor webercarburateurs te koop zijn voor je motor, kun je daar dus de gaskleppen op monteren.Er komt best nog wat bij kijken.
Je ontkomt zoiezo niet aan een ander motormanagment, vrijprogrameerbaar moet je hebben.
En daar gaat het meeste werk in zitten, allemaal sensoren moeten aangesloten worden en het spul moet allemaal afgesteld worden op een testbank, met iemand die verstand heeft van het type mm wat je monteren gaat.Ik ga er zelf mee stoeien op een oude 6 cilinder voor in mn rekord.
Of er dagelijks mee te rijden is weet ik niet. Ik denk het wel. sleutelen moet je toch…en vooral bij apparte blokken blijf je toch altijd wel wat bezig.20 december 2012 om 20:44 #18086531Het geluid is idd mega vet maar houd er rekening mee dat er VEEL herrie binnen te horen is (vooral als ze zo naar schutboard toe staan) en dat je daar na 2 maanden wel klaar mee bent misschien.
https://www.youtube.com/watch?v=iWk0OFv5yNM” onclick=”window.open(this.href);return false;
Filmpje met GSXR carbs (jaja geen TBs) op mijn ex Swift en deze herrie is zelfs met K&N filters. :shock:
En als je TB gaat rijden hoop ik dat je er dus wel iets van K&N filters op plaatst want zonder is niet bevoordelijk voor je blokkie.
Waarom kan je er niet elke dag mee rijden en zou het niet betrouwbaar zijn!?
Als je idd voor een standalone ECU gaat is deze perfekt af te stellen op jouw motor hoor. ;)
Alleen wel dus een setje filters erop plaatsen.Misschien dat de standaard ECU nog wel geschikt is voor TBs aangezien jouw x20xev blok ook met injectoren werkt?
Of dat de TBs met enige kleine aanpassingen gewoon op de oude ECU gaat werken?
Laat je iig even goed informeren bij een erkend Opel tuning bedrijf hiervoor. ;)P.S. Ik had trouwens met de GSXR carbs maar iets van 5pk winst en daarintegen ging mijn max koppel naar beneden door de korte runners,dus voor de PK winst hoef je t niet te doen.
20 december 2012 om 20:49 #18086532Carbs vergelijken met injectie is not done.
Ik heb ook carbs gereden, op een 1100 golfje en op mn oude corsa b c20xe…
Reedt verschrikkelijk goed, maar net zoals je zegt weinig winst. maar dat maakt het geluid en gasresponce weer goed.
Met injectie kan je veel meer uit een motor halen, dat redt je met geen enkele carb.
Op de std ecu is geen doen lijkt me,
een kdfi heb je al voor 400 euro…waarom dan gaan prutsten met std spul wat het net niet gaat worden?20 december 2012 om 21:36 #18086533Ehmmm….heb je dan ook met de Corsa en c20xe blok en TBs gereden en dit verschil dan op een rollenbank uitdraai?
Kan me niet voorstellen dat als je dezelfde doorlaat hebt (bijv. 40mm) per cilinder dat je met TBs 40mm veeeel meer winst kan behalen.
T blijft tenslotte 40mm dus je kan er echt niet meer lucht in proppen en dan ook meer benzine voor de extra PK’s.
Ik weet wel zeker dat je met een standalone ECU je over het hele toerengebied veel mooier kan afstellen dan met carbs en daardoor zal je wel wat winst behalen maar die 3PK ga je echt niet merken hoor. ;)Op de standaard ECU is geen doen lijkt je?
Dus je twijfelt.
Ben zelf geen Opel tuner maar als er geen gekke sensoren in de std inlaat zit dan kan je best rijden met TBs en std ECU.
De std ECU past de inspuiting wel aan door de uitlaatgassen te lezen.
Maar meestal zit er op een std blok een LMM o.i.d. in de inlaat en die leest de hoeveelheid lucht die de inlaat ingaat en past daarop de inspuiting aan dus mocht je dit idd hebben dan zou je deze weer op een airbox moeten maken die naar de 4 TBs toe gaan en dan heb je nog steeds maar 1 inlaat ipv 4 die een lekkere grom geven.
Maargoed….ik hoop dat de topicstarter zich goed laat informeren bij een echte Opel tuner t.z.t.20 december 2012 om 21:45 #18086534Welk bedrijf doet zulke dingen dan ???
Want wil dit in de toekomst heel graag
Er zijn namelijk een aantal setje te krijgen voor mijn auto
Maar weet alleen niet of ze goed zijn21 december 2012 om 12:32 #18086535Nou je zou eens kunnen vragen aan Speedequimpent.
Die jongens zijn goed in hun vak alleen vind ik ze niet zo persoonlijk over komen.
En anders kan je Ruud van RV Engineering eens vragen.
Die leverd Adaptronic standalone ECU’s en dat zijn zeer goede ECU’s is mijn ervaring.
En misschien kan hij ook TBs leveren of bijv. R1 carbs ombouwen naar TBs.http://www.autocross.nl/sponsoren/adaptronic/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ruud Visser Engineering.
Dr Vermetstraat 14
4681 CD Nieuw-Vossemeer
TEL: +31(0)6 13 90 61 94
Mail: adaptronic@gmail.com
Web: http://www.adaptronic.nlSucces. ;)
21 december 2012 om 19:54 #18086536het enige nadeel is, je heb een hele bak herrie in je auto. echt heel veel herrie. je maakt geen ritje naar oosterrijk voor de lol:D
ik betwijfel of het mooi gaat lopen. denk wel dat je vermogen verlies gaat krijgen. of een minimale winst.
denk dat je verder komt met een dblias inlaat en luchtfilterhuis. zeker icm een spaghetti spruitstuk, groep a en chip op maat.
je kan dan ook gelijk veel verder in de toeren. als ik mij niet vergis zit hier op dit forum een jongen die bovenstande opties heb, die draait 8200 toeren:D klinkt echt super :jerry21 december 2012 om 19:58 #18086537Dbilas inlaat bedoel je he ???
Die gast heeft een opel astra g grijs 4 deurs toch ??
Dat setje kost een vermogen…21 december 2012 om 20:22 #18086538welke setje is het beste dan en leverd het beste ????
erg duur !!
kan misschien nog eens een keer in toekomst
betaalbaar
er bedankt alvast king:
21 december 2012 om 20:36 #18086539@robert_corsa wrote:
het enige nadeel is, je heb een hele bak herrie in je auto. echt heel veel herrie. je maakt geen ritje naar oosterrijk voor de lol:D
ik betwijfel of het mooi gaat lopen. denk wel dat je vermogen verlies gaat krijgen. of een minimale winst.
denk dat je verder komt met een dblias inlaat en luchtfilterhuis. zeker icm een spaghetti spruitstuk, groep a en chip op maat.
je kan dan ook gelijk veel verder in de toeren. als ik mij niet vergis zit hier op dit forum een jongen die bovenstande opties heb, die draait 8200 toeren:D klinkt echt super :jerrydeze???
21 december 2012 om 21:30 #18086540Losse bodies 240 per stuk ex spruitjes….
Weet niet bovenstaand spul moet kosten?21 december 2012 om 22:00 #180865412300 euro de bovenste
1400 euro middelste
600 euro ondersteAlleen obderste is niet erg mooi en zie je weinig van haha
30 december 2012 om 18:26 #18086542beetje off topic maar toch,
wat ik wel apart vind is dat ze bij Dbilas zo veel geld voor zo’n spruitstuk vragen….. ten eerste hebben ze het goed afgekeken van van merken als Honda
die gebruiken al sinds 1990 dergelijke intake’s gebruiken en zelfs van merken als Skunk2 of Edelbrock kosten ze maar tussen de 300,- en 700,- (tuning parts) dus echte Rocket Science is het nou ook weer niet meer….. bovendien zijn honda onderdelen normaal altijd veel duurder (ik kan het weten heb er jaren een gehad)ik zou er graag een op de astra knallen maar echt niet voor het geld wat zij er voor vragen!
Gr Rolf
30 december 2012 om 18:32 #18086543@blackX20XER wrote:
beetje off topic maar toch,
wat ik wel apart vind is dat ze bij Dbilas zo veel geld voor zo’n spruitstuk vragen….. ten eerste hebben ze het goed afgekeken van van merken als Honda die al sinds 1990 dergelijke intake’s gebruiken en zelfs van merken als Skunk2 of Edelbrock kosten ze maar tussen de 300,- en 700,- (tuning parts) dus echte Rocket Science is het nou ook weer niet meer…..
ik zou er graag een op de astra knallen maar echt niet voor het geld wat zij er voor vragen!
Gr Rolf
Ik zou ook heel graag 1 op mijn auto willen…
Nummer 2 zeg maar van mijn foto’s
Alleen inderdaad prijs is erg hoog…
Waarom zoveel verschil dan ??
En is het echt een wereld van verschil dan ??30 december 2012 om 18:44 #18086544ik weet wel uit mijn eigen ervaring dat mijn honda veel alerter was op het gas, iets wat als je het mij vraagt vooral met de inlaat techniek te maken heeft. Ik ben erg tevreden over mijn eerste opel astra op dit moment en hij rijd heerlijk…. maar je mist wel dat gebrull wat je bij een honda krijgt als je op het gas gaat, mijn civic met een 1.5 16v blok gaf wat dat betreft meer ‘race’ gevoel als mijn astra met zo’n 45 pk meer
30 december 2012 om 18:45 #18086545Als je toch van plan ben om iets meer uit te geven, dan zou ik hier even kijken. http://www.sbdev.co.uk/Parts%20Catalogue.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Complete sets ipv een iets aangepaste inlaat, en een meer dan behoorlijke vermogenswinst.30 december 2012 om 18:57 #18086546Dbilas belooft voor de opc 1 X20XER een vermogens winst van 26pk met een Dynamic spruitstuk, dat zegt dus eigenlijk dat er een heel slechte intake ontworpen is op het originele blok zou je dan haast denken….. kan ook iets met milieu te maken hebben mischien? wie o wie weet er meer van :thumb
30 december 2012 om 20:00 #18086547Ja is 26 pk dan niet vrij veel voor alleen intak systeem ??
30 december 2012 om 20:15 #18086548Is denk ik alleen zo in het meest gunstige geval.
30 december 2012 om 20:56 #18086550dat denk ik ook, een vriend van me had hiervoor een astra F 1.6 `16v ( zo’n eco tec) die had er bij crooketuning ook een zogenaamde powerbox op laten zetten in de vorm van een andere inlaat, zal eens kijken of ik er nog een foto van heb. die trok daarna wel veel beter in hoge toeren en liep in het algemeen veel lekkerder.
30 december 2012 om 21:01 #18086549Voor kleine prestaties laat ik hem liever bij hun liggen
Voor 1300 euro met klein beetje betere prestatie vind ik vrij zonde
Kan ik beter gelijk voor een compressor gaan :ass
Maar dit zou een leuke optie zijn als het ook 25 pk meer door kreeg…
Maar voor beetje meer trekkracht en reactie op gaspedaal zou ik het zonder vinden30 december 2012 om 21:02 #1808655126 pk is inlaat en door hun chippen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.