Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › throttle bodies, mogelijkheden, merken, etc.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2009 om 17:05 #17211635
Ik wil misschien gaan overstappen naar throttle bodies (heb nu webers), maar zit met een aantal vragen…
Zo zijn er verschillende merken, en per merk zijn er weer veeeel verschillende mogelijkheden (4 enkele gaskleppen, 2 dubbele), verschillende lengtes… Had op de site van Jenvey http://www.jenvey.co.uk/ ook gezien dat er kits te krijgen zijn. Maar ze maken ook onderscheid in graden, ik denk de hoek van inlaatspruitstuk?
En de injectoren, zijn die van de motronic injectie te gebruiken?
Iemand misschien ervaringen hiermee? En foto’s zijn ook altijd welkom!!
Oja, heb al een DTA computer en eventueel ook een inlaatspruitstuk (waar de webers nu op zitten).24 augustus 2009 om 17:13 #17515391dbilas….
24 augustus 2009 om 20:01 #17515392ik zou dan gaan voor jenvey…
Stap eens naar een goeie tuner..Laat je door hem informeren..
Ik heb hele goeie ervaring met freddy cane..
Neemt de tijd voor je en weet waar die het over heeft en kan je adviseren welke kant je op moet gaan..24 augustus 2009 om 21:22 #17515393De rally auto waar ik aan sleutel zitten ze ook op.. Opgebouwd door Dries Bosch..
25 augustus 2009 om 07:04 #17515394Originally posted by Peter_89
De rally auto waar ik aan sleutel zitten ze ook op.. Opgebouwd door Dries Bosch..dries is ook een bekende naam.
Mijn broertje kent hem wel aardig…Zelf nog geen ervaring met dries maar hoor wel goeie verhalen…
27 augustus 2009 om 15:11 #17515395Originally posted by OrangeArrow
Maar ze maken ook onderscheid in graden, ik denk de hoek van inlaatspruitstuk?
En de injectoren, zijn die van de motronic injectie te gebruiken?
Iemand misschien ervaringen hiermee? En foto’s zijn ook altijd welkom!!
Oja, heb al een DTA computer en eventueel ook een inlaatspruitstukBen hier ook ale een tijdje mee aan het stoeien geweest voor een maat van me uit Duitsland voor een show auto. Ik neem aan dat jij die kant ook op wilt gaan.
Betreffende je vragen:
I.d.d. de hoek is die die je spruitstuk maakt t.o.v. je kop daar de aansluiting op je kop onder een hoek staat.
Bij webers worden de inlaatspruitstukken onder een hoek gezet om de carburateurs horizontaal te krijgen. Voor TB’s is dat niet nodig daar de brandstof geinjecteerd wordt.
Voor het vermogen is het mooier de TB’s in 1 lijn met de hoek van je inlaat te laten lopen, geen knik/hoek dus.
Hierdoor staan je trechters schuin naar boven en kun je er beter vanaf de achterkant in kijken.
Optisch vind ik het er persoonlijker ook mooier uit zien maar dat is mijn smaak.Injectoren kun je van de C20XE gebruiken.
Betreffende de 2 dubbele of 4 losse TB’s.
De dubbele TB’s zijn een beetje een overblijfsel uit de carburateur tijd daar die ook dubbel werden uitgevoerd.
Deze passen dus ook direct op een Weber/dellorto spruitstuk. Nadeel hiervan is dat als je hartafstand van je kanalen in de kop niet overeen komt met die van de Webers je spruitstuk dus kleine knikjes/bochtjes maakt.De enkele TB’s zijn zo gemaakt dat je je inlaat poort en TB in 1 lijn kunt laten lopen. Hierdoor is je inlaat geoptimaliseerd.
Allerbeste zijn de Direct to heads maar die kosten ook wat.
Ik neem aan dat het bij jou ook nog een beetje om het optische gaat en dat het een clean look moet gaan worden….
Als je voor de 4 enkele gaat met een 0graden inlaat (MV07) en de injectors op de TB dan kun je die aan de onderkant monteren. Hierdoor blijft de bovenkant helemaal glad….
http://www.jenvey.co.uk/Imgs/Kits/CKvx07.jpgBij een dubbele gaat dit niet daar de boutgaten voor de aansluitingen op je spruitstuk dan niet uitkomen.
Ik heb het hierover met Jenvey gehad en het verschil in vermogen zal eigenlijk niet merkaar zijn daar je de benzine al ruim voor de kop inspuit en de inlaat recht is.Als je alles dan af laat stellen op de bank met een DTA dan heb je een heel erg leuke combinatie die prima werkt.
Je kan ook meteen de hele kit bestellen vis SBD in de UK en zij maken hem dan zo voor je klaar dat je de boel er alleen nog maar op hoeft te schroeven, Let echter op dat in de standaard kit geen Lambda sensor zit (afhankelijk vaun jouw bouwjaar hoeft dat misschien ook niet) en dat er ook geen Luchtdruk correctie plaats vind (meetings in hoger geleden delen van de wereld en dan loopt hij af en toe wat te rijk). Hier zijn upgrades voor te krijgen.
http://www.sbdev.co.uk/Main.htm
Vauxhall 2.0L XE Basic Taper Throttle KitSucces
27 augustus 2009 om 18:35 #17515396Jenvey’s zijn super.
4 mooie carbon kelken:thumbup
27 augustus 2009 om 19:04 #17515397jip en dan krijg je zoiets:
27 augustus 2009 om 20:42 #17515398Iedereen (maar vooral Max) bedankt voor de reactie/antwoorden!!!
@Max: Het gaat mij inderdaad voornamelijk om de uitstraling, en dan vooral een clean look!! Dus het beste kan ik 4 losse tb’s nemen(en injectoren naar onder monteren), en een 0 graden inlaat (vind het ook mooi uitzien als de kelken rechtomhoog steken). Ga ook meteen ff de links bekijken die je doorgaf!
@carboncorsa: die carbon kelken, zijn toch niet die kelken op de foto wat ‘noc’ heeft geplaats toch? Persoonlijk hou ik wel van lange chrome kelken (zoals ik ze nu ook op de webers heb)
[img]Andere vraag: ze hebben verschillende lengtes in de tb’s, is er een voorkeur voor een c20xe of is het gewoon een kwestie van plaats/ruimte icm met wat je het mooiste vind?
28 augustus 2009 om 09:04 #17515399Hoe langer de kelk /gehele inlaat, hoe hoger je koppel in lagere toerentallen. Echter minder top vermogen.
kortere kelk zorgt voor een hoger eindvermogen maar minder koppel onderin.Voor een straat auto die meer rustig gereden wordt kun je best een wat langere kelk nemen daar de motor dan makkelijker rijdt bij lagere toerentallen en je hem dus niet steeds in de toeren hoeft te jagen bij het wegrijden.
Dat setje wat NOC heeft is inderdaad ook hetgeen wat er dan bij jou goed op past.
28 augustus 2009 om 10:18 #17515400origineel gepost door max
Hoe langer de kelk /gehele inlaat, hoe hoger je koppel in lagere toerentallen. Echter minder top vermogen.
kortere kelk zorgt voor een hoger eindvermogen maar minder koppel onderin.Voor een straat auto die meer rustig gereden wordt kun je best een wat langere kelk nemen daar de motor dan makkelijker rijdt bij lagere toerentallen en je hem dus niet steeds in de toeren hoeft te jagen bij het wegrijden.
Dat setje wat NOC heeft is inderdaad ook hetgeen wat er dan bij jou goed op past.
Oke, lange kelken dus voor mij:P Dit setje op de site van jenvey: Opel/VX 2L + taper SFs Does not include water elbow Image CKVX07 £ 981.50 is dan denk ik wat ik moet hebben… Iemand ditzelfde set daar toevallig al eens besteld? Of kan ik beter bij http://www.sbdev.co.uk/Main.htm bestellen?
28 augustus 2009 om 12:22 #17515401Had nog een site gevonden met uitgebreide info over tb’s, misschien handig voor andere ook! http://www.limpex-sport.nl/producten.php
28 augustus 2009 om 15:48 #17515402Ik weet niet waar je vandaan komt maar je kan hier misschien ook eens gaan kijken http://www.montronic.nl . die heeft alles op voorraad en de prijzen zijn ook niet slecht.
28 augustus 2009 om 17:37 #17515403origineel gepost door OrangeArrow
origineel gepost door max
Hoe langer de kelk /gehele inlaat, hoe hoger je koppel in lagere toerentallen. Echter minder top vermogen.
kortere kelk zorgt voor een hoger eindvermogen maar minder koppel onderin.Voor een straat auto die meer rustig gereden wordt kun je best een wat langere kelk nemen daar de motor dan makkelijker rijdt bij lagere toerentallen en je hem dus niet steeds in de toeren hoeft te jagen bij het wegrijden.
Dat setje wat NOC heeft is inderdaad ook hetgeen wat er dan bij jou goed op past.
Oke, lange kelken dus voor mij:P Dit setje op de site van jenvey: Opel/VX 2L + taper SFs Does not include water elbow Image CKVX07 £ 981.50 is dan denk ik wat ik moet hebben… Iemand ditzelfde set daar toevallig al eens besteld? Of kan ik beter bij http://www.sbdev.co.uk/Main.htm bestellen?
die van mij komen van hier :http://www.sbdev.co.uk/Main.htm
28 augustus 2009 om 18:58 #17515404origineel gepost door youri_corsa_gsi
Ik weet niet waar je vandaan komt maar je kan hier misschien ook eens gaan kijken http://www.montronic.nl . die heeft alles op voorraad en de prijzen zijn ook niet slecht.Ik kom uit landgraaf, dus venlo is voor mij om de hoek:o Interessant allemaal! Maar die hebben geen inlaatspruitstukken, of wel? Heb jij ze toevallig ook, of heb je er ervaringen mee? Of iemand anders?
29 augustus 2009 om 15:36 #17515405Wat voor inlaatspruitstuk/tb’s zoek je precies? Je zou het eens kunnen vragen daarzo. Ik heb ze zelf niet wil er nog weleens een setje bestellen. Een collega van me heeft er vroeger veel gewerkt in zijn vrije tijd, dus we zijn er pas eens weze kijken. Hij doet erg veel in de racerij. Al zijn spullen zien er erg netjes uit iig.
29 augustus 2009 om 19:49 #17515406voor de snelle beslisser, 45mm jenvey direct tb’s 500pond ( incl 90mm trumpets, linkage, throttle pot and fuel rails )
30 augustus 2009 om 14:58 #17515407Staat op markt plaats een set nieuwe te koop voor de c20xe ,mischien is het wat voor je?
31 augustus 2009 om 18:32 #175154082 september 2009 om 17:06 #17515409ga eens kijken op mp, bedankt voor de tip!
2 september 2009 om 17:17 #17515410die op mp zijn van tb’s, ik ga voor de sf’s, maar toch bedankt voor de tip!!
en dat set op ebay ben ik nu te laat voor, maar ook daarvoor bedankt voor de tip!!3 september 2009 om 15:22 #17515411en heeft de 2e prijs van bochum voor mooiste a corsa al een ere plaats gekregen,
:D
7 september 2009 om 17:28 #17515412hier de carbon kelken,dit zijn wel korte hoor.
8 september 2009 om 07:56 #17515413origineel gepost door dr_antrax
en heeft de 2e prijs van bochum voor mooiste a corsa al een ere plaats gekregen,:D
Jaja, die staat in de vitrine tussen de rest van de verzameling!! Ik hoor het wel als je info over webers ofzo wilt he!;)
@carboncorsa: ziet er ook mooi uit, die carbon kelken!! Denk dat ik toch voor rvs ga icm verchromen..
Heb nog 2 weken vakantie, wil in die 2 weken eens langs gaan bij Montronic, even informeren enzo…18 september 2009 om 17:04 #17515414ik ben deze week in Helmond geweest, bij Henk van Warrenburg, jullie misshien ook bekend? Hij doet ook veel in motor revisie, tuning, afstelling (ook dta) en throttle bodies… Hij heeft mij afgeraden om 4 losse single bodies te pakken vanwege het verlopen van de afstelling na verloop van tijd (afstelling tussen de sb’s)…
Hij heeft mij de direct to head bodies geadviceerd van qed http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vauxhall-xe-c20xe/fuel-injection/throttle-bodies-qed-direct-to-head-various-types, denk dat deze ook van Jenvey afkomen…
Ik heb ook direct to head bodies van atpower gevonden op een site http://atpowershop.co.uk/catalog/vauxhall-throttle-bodies-assembly-direct-head-p-147.html, deze werken (voor zover ik heb begrepen) met een gasschuif ipv een klep… Maar tussen de schuif en de inlaat kleppen zit niet veel volume, en ik had ergens gelezen dat het volume tussen de gasklep en inlaatklep minimaal het volume moet zijn van de cilinder (dus 500cc)…
Iemand ervaringen met 1 van beide setjes? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.