Thermostaat zelf vervangen?

Forumindex Forums Modellen Astra Thermostaat zelf vervangen?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    mhakstege

Goedenavond,

Ik heb al gezocht op thermostaat en er staat zoveel dus zag door de bomen het bos niet meer zeg maar.

Maar ik vroeg me af is het makkelijk om een thermostaat zelf te vervangen?

Ik weet niet precies welk 1.6 blok ik heb, zag ergens iets staan van Z16SE .

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Matthijs

vluggejaapie
      Deelnemer

Bij een z16se moet dan volgens mij ook de distributieriem los, maar durf dit niet met zekerheid te zeggen.
        Thermostaat zelf, kun je ongeveer overal wel bestellen, gewoon op kenteken.
        En voor dat blok staat 80k en 8jr distributieriem/waterpomp/thermostaat vervangen. Weet niet of je daar ongeveer aan zit?

Maar misschien heb ik het mis, zijn hier mensen die ongetwijfeld een beter antwoord hebben.
        Ik heb het bij mijn e16se ooit gedaan door vsnaar los, distri los, distri plaat los, en daar zit met 2 bouten de thermostaat achter.

mhakstege

Oowh, het is dus wel een hoop werk.
          Ik kan wel wat maar zoveel zou ik zelf niet aandurven.
          Bedankt ik ha het navragen bij de garage.

gertjuh1968

klopt, de thermostaat zit achter de distributieriem.

vluggejaapie
            Deelnemer

Mja het is niet spannend. Ik heb destijds, waterpomp, distributieriem, vsnaar, thermostaat vervangen, voor een e16se is dit 100eur aan onderdelen, en een uurtje werk.
              Ik denk echter dat zo’n z16se, 1 of meerdere spanrollen heeft, wat het al wat duurder maakt, en meer tijd kost. Als je geen kennissen heb die je kunnen helpen/controleren zou ik het lekker uitbesteden. Mits de garage geen achterlijke bedragen rekent. Zoiets mag qua onderdelen niet veel meer dan 200e kosten, en qua werk niet veel meer dan 1 a 2 uur. Dan zou ik persoonlijk als ik de hele zaak (waterpomp, vsnaar, distri, rollen, thermostaat) laat vervangen niet meer dan 350 uitgeven.

Maar nogmaals, de z16se ken ik verders niet. Misschien zit er meer werk aan als ik zo zou denken.

hans1234
              Deelnemer

ik heb zelf een meriva 2005 km 98000 8 klepper mijn meter in auto werkt niet maar onder de auto rechts in het blok zit een zender stift die kan ook stuk zijn als de meter niet werkt ,word de auto wel warm als je de warmte kraan open zet ?zo ja dan gaat de termostaat open dan zou je in het blok onderkant rechts moeten kijken ,daar opel er gevoelig is voor sensoren,!! voor je een duren reparatie onder gaat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.