thermostaat y2.0dth

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum thermostaat y2.0dth

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    jorisverbaeten

Hallo,
      Ik heb de indruk dat de motor zeer langzaam op temperatuur komt. Nu heb ik al eens even enkele zaken nagegaan.
      Zo is bv. de radiator al een beetje warm na 10 km rijden en de temperatuurmeter nog onder de 60°C (geeft nog niet aan) terwijl ik dacht dat de thermostaat dicht moet blijven tot de gewenste bedrijfstemperatuur bereikt is?, in het bakje met de koelvloeistof zie je duidelijk dat er circulatie is. Ik weet alleen niet of dit ook mag gebeuren wanneer de thermostaat dicht hoort te zijn.
      De thermostaat is vorig jaar vervangen, en dus nog in garantie, bedoeling is dat ik bij de opeldealer met bewijs kan komen dat er iets hapert aan de thermostaat.
      Het gaat om een C1 2004 met y2.0dth motor.
      Wie heeft er tips of ervaringen?
      Alvast bedankt,
      Joris

teungts
      Deelnemer

onze 2.0dth word ook niet echt warm, komt net uit het blauwe weg. alleen op de snelweg met 140km.u gaat de temp omhoog netjes bij de 90 graden

wim-v6
        Deelnemer

Diesels hebben een Hoge Efficientie, hierdoor produceren ze ook minder warmte, en komen hierdoor moeilijker op temperatuur.

Mogenlijk kan het zijn dat na het opnieuw vervangen van de thermosstaat, de motor nog even langzaam op temperatuur komt.

de Y22DTR bij die we hebben gehad op de zaak was in de winter ook niet warm te krijgen.

Willem

jorisverbaeten

Ok, maar mijn andere wagens waar ik mee rijdt (diesels) zijn veel sneller op temperatuur op hetzelfde traject.
            En vorige winter na het vervangen van de thermostaat was de vectra ook sneller op temperatuur.
            Ik zoek eigenlijk naar goede argumenten om te besluiten dat de thermostaat stuk is, hoe kan ik dit nagaan?
            De boordcomputer geeft dit ook nooit aan als storing aangezien de thermostaat een mechanisch element is zonder sensoren.

wim-v6
            Deelnemer

dan zou je het kunnen aankaarten.

willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.