Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Thermostaat vervangen Astra G 1.6/16V sport 2001.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2012 om 00:43 #17245156
Hoi,
Zou iemand mij kunnen vertellen waar de thermostaat van de eerdergenoemde Astra G zich bevindt en óf het véél werk is om deze te vervangen?
Volgens de temperatuurmeter komt de motor héél langzaam op temperatuur ( 7 á 8 km rijden ) óf is dit normaal?
De motor is een ; Z1.6XE. ( Astra G-CC ).
MvG.
René1 :hmmz16 januari 2012 om 08:01 #179728897 a 8 km rijden voordat hij uit de hoek komt, kan heel goed hoor!
16 januari 2012 om 08:10 #17972890Doodnormaal. De teller begint bij minstens 90 graden pas.
Het water moet eerst van omgevingstemperatuur opwarmen naar 90 graden, voordat er wat met de naald op de teller gebeurt.Tenzij het natuurlijk eerder sneller ging. Bij mijn wagen weet ik dat ik vanaf koud richting m’n werk rijdend op een bepaald punt de meter omhoog moet zien komen :P
16 januari 2012 om 17:40 #17972891Thermostaat zit langs distributiekap aan de voorkant van het blok. 3 torxboutjes los en sensor omzetten. Zo gedaan dus. Grz
16 januari 2012 om 19:27 #17972892Wel je koelwater opvangen. Over straat laten stromen is een mileudelict.
4 februari 2012 om 00:31 #17972893Bedankt voor de info!!!
Ga spoedig aan de slag.
MvG.
rene1 :thumb4 februari 2012 om 05:23 #17972894met deze temparaturen buiten is het niet raar dat ie er wat langer over doet…
Word ie wel netjes boven de 80 graden?????
Willem
4 februari 2012 om 21:53 #17972895Hoi Willem,
Hij wordt inderdaad wél netjes warm boven de 80 graden!Maar vanwege de kou,denk ik, duurt het behoorlijk langer!
Groet,
rene1.5 februari 2012 om 10:25 #17972896jup, Op een rit van 7km naar mijn werk komt mijn meter (eveneens een smallblock 1.6 16V motor) niet veel over het allereerste streepje..
Gister op de snelweg kwam ze niet eens boven de 70 a 75graden, terwijl de thermosstaat prima in orde is..
Willem
5 februari 2012 om 19:11 #17972897@Waztra wrote:
Thermostaat zit langs distributiekap aan de voorkant van het blok. 3 torxboutjes los en sensor omzetten. Zo gedaan dus. Grz
Is dit bij alle astra motoren het geval?
ook bij die van mij?
Astra G Sport Y2.0DTH uit 200111 februari 2012 om 10:06 #17972898wim-v6 wrote:met deze temparaturen buiten is het niet raar dat ie er wat langer over doet…Word ie wel netjes boven de 80 graden?????
Beste mensen,
Ik heb een Astra G 1.6 uit 1998. De motor heeft sinds kort moeite om op temperatuur te blijven. Was altijd standaard 90 graden. Op een kort ritje wisselt de meter tussen de 80 graden en ‘niks’ (wijzer helemaal naar links). Daarnaast stond koelvloeistofpeil vrij laag (3 a 4 maanden niet naar gekeken) en heeft de vloeistof een beetje bruine kleur. Ik heb ook sludge op de olievuldop, niet echt witte rook en geen vermogensverlies. De motor zweet ook wat, maar ik begreep dat dat normaal is. Verder zie ik geen lekkages. A.s. maandag laat ik de auto checken of er wat aan de hand is. Ik ben bang voor de koppaking en evt. de waterpomp. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
alvast bedankt voor een mogelijke tip!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.