Forumindex › Forums › Modellen › Astra › thermostaat vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2012 om 11:06 #17246178
Beste mede forum gebruikers,
Met deze pool temperaturen komt mijn astra niet meer op temperatuur, nu heb ik een beetje rond gekeken op het forum en heb wel wat gevonden hier over, maar mijn astra heeft een andere motor als waar over in het bericht word gesproken ( viewtopic.php?f=5&t=160471 ).
Nu is mijn vraag of iemand mij kan vertellen waar mijn thermostaat zit, en of ik hem zelf kan vervangen, aan de hand van onderstaande foto’s…
6 februari 2012 om 17:58 #17988172op de onderste foto, dat is m…
Let wel, hij zal met de nieuwe thermosstaat ook niet altijd zijn bedrijfstemperatuur bereiken bij dezxe buitentemperaturen…
Mijn MB Vrachtwagen (Atego 1224L om 906 LA) komt ook niet verder als 60 a 65graden bij deze buitentemperaturen..
Willem
6 februari 2012 om 22:48 #17988173Dankjewel Willem, ik had er al een vermoeden van…
Is dat simpel de slangen los koppelen en los schroeven en een nieuwe erin?Nog een aanvulling, de meter op het dashboard komt de koude hoek niet uit, kachel word nog wel warm genoeg om de ruiten te ontdooien.
van de zomer ( toen het 30+ was en in de file) ging samen met de koelventilator een lampje branden volgens instructie boekje zou er dan iets mis zijn met het koel systeem, kan dat lampje met de thermostaat te maken hebben?
7 februari 2012 om 21:21 #17988174uitlezen dan weet je het, meestal is er dan wat mis met de koelvin(nen) en / of sturing hiervan
niet met de thermosstaat, die is GEHEEL mechanisch
Vandaag de Atego niet boven de 56graden geweest bij -12 buiten…
Willem
7 februari 2012 om 22:54 #17988175bedankt , duidelijk.
binnen kort maar eens naar de dealert.Groet, Marco
8 februari 2012 om 09:34 #17988176het is een thermostaat en huisje in een ,, 2 tork boutjes los nemen en slang los bij koude motor.
en de nieuwe monteren met bijgeleverde rubber afdichting motor starten vloeistof bij vullen klaar 15 min werk .
haal de thermostaat bij de betere automateriaal handel scheelt je de helft in prijs en is net zo goed (opel maakt echt zelf geen thermostatten nhoor)
waar kom je weg ??
8 februari 2012 om 14:51 #17988177De dealer verkoopt bijna een heel motorblok erbij,Als het goed is kan je de thermostaat indrukken en draaien dan wipt hij erzo uit,daarna een losse thermostaat halen en terug plaatsen,De daeler verkoopt ze niet los,ik zij dat dit belachelijk is dat je zulke duren onderdelen erbij krijgt zoals een heel huis er om heen terwijl het alleen om de thermostaat ging,hij vond het niet leuk,maar het kon niet anders.
8 februari 2012 om 15:40 #17988178@Famempeters wrote:
het is een thermostaat en huisje in een ,, 2 tork boutjes los nemen en slang los bij koude motor.
en de nieuwe monteren met bijgeleverde rubber afdichting motor starten vloeistof bij vullen klaar 15 min werk .
haal de thermostaat bij de betere automateriaal handel scheelt je de helft in prijs en is net zo goed (opel maakt echt zelf geen thermostatten nhoor)
waar kom je weg ??
Brunssum, zuid Limburg.
Bedankt voor de omschrijving, zodra ik tijd heb gaan we maar eens aan de slag.Iemand toevallig een idee hoe ik de temp sensor (volgens mij is dat het stekkertje op de 2e foto) kan testen, om te kijken of die nog wel goed is?
8 februari 2012 om 21:37 #17988179Op-Com aan de motorcomputer hangen…
9 februari 2012 om 07:12 #17988180als het zo extreem koud is, verbruikt de auto dan ook meer benzine?
9 februari 2012 om 08:05 #17988181Als het koud is verbruikt de motor meer benzine inderdaad.
@Oenatje wrote:
als het zo extreem koud is, verbruikt de auto dan ook meer benzine?
9 februari 2012 om 08:08 #17988182@Als je de auto wilt laten uit lezen is geen probleem. Ik heb een op-com en woon in de buurt.
@daripper wrote:
@Famempeters wrote:
het is een thermostaat en huisje in een ,, 2 tork boutjes los nemen en slang los bij koude motor.
waar kom je weg ??
Brunssum, zuid Limburg.
Bedankt voor de omschrijving, zodra ik tijd heb gaan we maar eens aan de slag.Iemand toevallig een idee hoe ik de temp sensor (volgens mij is dat het stekkertje op de 2e foto) kan testen, om te kijken of die nog wel goed is?
12 februari 2012 om 18:31 #17988171@Dolby wrote:
@Als je de auto wilt laten uit lezen is geen probleem. Ik heb een op-com en woon in de buurt.
@daripper wrote:
@Famempeters wrote:
waar kom je weg ??
Brunssum, zuid Limburg.
Als je dat zou willen heel graag, moeten we ff een afspraak maken….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.