Thermostaat Vectra C Y2,2DTR16V Vervangen ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Thermostaat Vectra C Y2,2DTR16V Vervangen ?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    stefanDTI

Hallo Mede Opel liefhebbers,

Ik heb hier een Opel Vectra C GTS Y2,2DTR16V van 2004.

Ik heb een vraag over de bedrijfstemperatuur…..

Hoe goed ik ook mijn best doe , de motor temp komt niet boven de 75 C ……na lang aandringen (hoog toerental rijden komt hij op de 80) dit lijkt mij niet goed , volgens mij moet het normaal 85 C zijn of iets hoger.

Nu gaat de motor ook regelmatig in noodloop en is het vermogen weg….. na een tijd “goed” doorgereden te hebben
      is het een tijdje weg,zou dat met de bedrijfstemperatuur te maken hebben?(vervuiling wervelkleppen door te lage bedrijfstemp of vast zittende egr??)

Als ik hem daadwerkelijk ga vervangen moet ik dan nog op speciale dingen letten ? (heb geen 2 linker handen,dus dat is het probleem niet)

Alvast bedankt voor de reacties en tips….

Mvg
      Stefan.

Silverspeed
      Deelnemer

het is wel weer tijd voor thermostaten vervangen hier op het forum :P jij bent de 3de in 2 dagen tijd :P

die bedrijfstemperatuur kan door je thermostaat komen maar dat die in de noodloop slaat en vermogenverlies niet lijkt me… wacht effe reactie van willem af (die weet volgensmij echt alles :P ) en anders even uit laten lezen bij de vod.

opel-limbo
        Deelnemer

De mijne, 1.9 cdti 120paardjes, zit kwa temperatuur meestal tussen de 80-90 graden. Weet niet of dit oke is maar denk het wel. Onder de 80 staat ie alleen als ie nog koud is, grapje.

De antwoorden waar je echt iets aan zult hebben zullen nog wel komen.

Groet Roel met een C

vectra2004gts
          Deelnemer

hallo

Een Opel Vectra C GTS Y2,2DTR16V van 2004 heeft geen wervelkleppen dus daar kan het niet aan liggen ;) de egr zou wel kunnen die kan je altijd schoon maken en zien of het helpt

stefanDTI

veder nog tips ?

stefanDTI

wim-v6?
                jij nog tips ?

wim-v6
                Deelnemer

ik niet al te veel, storing laten uitlezen, meer niet…

Willem

speaker
                  Deelnemer

Laat hem idd eerst ff uitlezen voor je aktie gaat ondernemen !

stefanDTI

bij de dealer geweest en uit laten lezen en er kwam een vacuüm fout naar boven ,

Het slangetje wat naar de EGR klep gaat was gescheurd en is vervangen en de thermostaat gaan ik zoizo doen binnenkort.

Gr
                      Stefan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.