Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Thermostaat kapot?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2009 om 06:20 #17214185
Vrijdagmiddag… Gigantisch ongeluk: A2 afgesloten.
Daar sta je dan….
En de temperatuur maar oplopen en oplopen en oplopen……
Ny begint bij de 105 graden het rode blokje, dus toen de 100 goed en wel gepasseerd was toch maar even in de rechter baan, met mogelijkheid tot vluchtstrook gekozen.Hoe dan ook, de fan sloeg niet aan, en ik dus maar even verwarming in standje max gezet.
gelukkig ging toen de temp al snel weer richting de +/- 92 graden, waar hij altijd op staat (bedrijfstemp voor mijn astraatje).nu mijn vraag: is dit de thermostaat die kapot is? of heeft dit meer met een sensor / relais van de ventilator te maken?
En mocht het de thermostaat zijn, klopt het dat die achter de ditrie riem verstopt zit?thanks!
16 november 2009 om 06:37 #17551798Thermoschakelaar achter op je radiateur vervangen.
16 november 2009 om 09:31 #17551799als je thermostaat kapot is gaat de temp niet meer omhoog. en/of alleen als je stilstaat zodra je rijdt zakt ie weer naar blauw.
zoals tmug al zegt.. die schakelaar vervangen, of doorlussen met schakelaar ertussen, kun je hem zelf aan en uit zetten;)
16 november 2009 om 12:23 #17551800origineel gepost door tmug
Thermoschakelaar achter op je radiateur vervangen.ik ga vanmiddag eens kijken, klinkt haast als fluitje van een eurocent….
Thanks!
16 november 2009 om 20:44 #17551801Als de thermosstaat kapot gaat kan hij op 2 manieren kapot…
Als hij open kan blijven staan (motor blijft te koud, kan hij dus ook Dicht blijven staan, (motor word te warm.
Dat laatste heb ik al 2x gehad bij een TDS, en al een x of 4 bij een opel 8 klepper, waaronder mijn 1.4 Combo blokkie en mijn C20NE.
>> Als hij weer te warm word moet je voelen of bijde radiateur slangen HEET zijn.
– zo ja: is je thermosstaat open, en werkt de koelvin niet.
– Zo nee: Thermosstaat blijft dicht of radiateur verstopt.
Willem
17 november 2009 om 05:42 #17551802Ah duidelijk…. als de thermostaat altijd open staat kan dat dan kwaad? ik kan me voorstellen dat “te veel” koeling misschien minder erg is dan te weinig….
ik zal hem na een flinke rit eens even laten lopen, kijken wat er gebeurd.
Vanaf welke temp zou de vin aan moeten gaan, een graadje of 100?
bedankt voor de reactie!17 november 2009 om 05:47 #17551803Klopt, maar een te grote schommeling van je motertemparatuur is ook slecht voor pakkingen, verbruik en slijtage. Ze hebben niet voor niks 82-87-92 graden bedacht… Dit zorgt er voor dat de motor optimaal loopt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.