Forumindex › Forums › Modellen › Astra › thermostaat huis
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2009 om 19:16 #17214138
bij het vervangen van de koppakking is mij van het thermostaat huis, er boven op een klein zwart pijpje afgebroken die met een slang verbonden is aan het expansie vaatje, zijn deze ook los te verkrijgen of moet ik het hele thermostaat huis nu vervangen?
14 november 2009 om 19:18 #17550975Welk motortype??
Willem
14 november 2009 om 19:33 #17550976x16xel bj 1999 gr willem
14 november 2009 om 19:40 #17550977als het pijpje op thermosstaathuis is afgebroken is, zal de themosstaat vervangen dien te worden.
Willem
14 november 2009 om 19:45 #17550978het is een klein plastic buisje en er zit volgens mij een stukje schroef draad aan dus ik dacht misschien is het een los onderdeeltje die je los kan kopen en er weer in draaien maar dat werkt dus zo niet heb ik wel door, zal het dus wel uitdraaien op een nieuw thermostaat huis gr willem
14 november 2009 om 19:52 #17550979Als het een plastic buisje is zou het nog wel eens uitwisselbaar kunnen zijn.
bij de Zusjes X18XE1 / Z18XE is het pijpje van aluminium, en is niet uitwisselbaar.
heb ze zelf nog niet van kunstof gezien eigenlijk.
Willem
14 november 2009 om 20:11 #17550980heb er even een foto van gemaakt kun je het even zien het is geen alu. pijpje maar moet even uitvinden hoe ik die foto hier bij krijg gr willem
14 november 2009 om 20:22 #1755098114 november 2009 om 20:32 #17550982dan zou je wel eens na kunnen vragen of deze los te krijgen is, dan wel bij een onderdelen boer, of Opel dealer.
Zat even te kijken, mijn 1.6 16V heeft dat pijpje helemaal niet:
Willem
14 november 2009 om 20:33 #17550983Kan je m niet afsluiten??
Willem
14 november 2009 om 20:40 #17550984bij mij (zat) ie er helaas wel op, zou hem kunnen afsluiten maar hij loopt recht streeks naar het exspansie vat toe dus zal denk ik wel nodig zijn om het een of ander af te kunnen voeren. op die foto zit ie inderdaad niet maar lijkt ook niet dezelfde motor als die in mijn astra ligt gr willem
15 november 2009 om 09:23 #17550985Deze aansluiting zit er om het systeem makkelijker te ontluchten.
je kan het systeem vrijwel lucht vrij krijgen door tijdens warm draaien goed in de radiateur slangen te knijpen.
voor een tijdelijke oplossing is dit wel te doen.
Dan kan je wel rijden in ieder geval.
en dan opzoek of dit pijpje los te krijgen is, die thermosstaten zijn ook niet de goedkoopste namelijk.
Willem
15 november 2009 om 14:39 #17550986oke maar het moet wel goed niet even tijdelijk kan me voor me zelf niet zo veel schelen maar mijn vrouw met kinderen rijd er ook in en dan wil ik geen rare dingen doen, heb je ook enig idee wat zo iets zou kosten? zo’n thermostaat huis is maar klein maar kan toch nooit zo hele duur zijn. gr willem
15 november 2009 om 14:57 #17550987rond de 6 a 7 tienen kom je wel uit.
dat is incl thermosstaat trouwens.
Willem
15 november 2009 om 15:02 #17550988nou dan valt me dat nog mee. thermostaat is recentelijk nog vervangen maarja dat geeft niks het moet wel weer even klaar, heb nu even tijdelijk om ons toch even vervoerbaar te blijven een suzukie swift ( gelukkig tijdelijk) gekocht maar daar heb je na een week ook wel genoeg van om in te rijden, baggerbak gr willem
15 november 2009 om 15:03 #17550989Haha, zon GS rijdt nog niet zo beroerd hoor.
heb ik ook wel vaak in lopen scheuren. Swift van ’92 1.3i GS kan je al vinden voor een paar honderd euro.
Willem
15 november 2009 om 15:11 #17550990nou deze is van ’94 1000 hele cc’s en ook nog een complete 3 clinder, maar heb in de cross wel in betere auto’s gereden het is net een flintstone mobiel je kijkt zo van binnen naar buiten, maarja je moet toch even wat, ga nu zo nog even met de astra bezig hoop dat ie aankomende week weer rijdt, kan swiffer met oud en nieuw mooi op de bult. gr willem
15 november 2009 om 15:13 #17550991Maandag middag is ie al weer on the road, gemiddelde automat. zaken hebben deze thermosstaten in voorraad.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.