Na een bezoekje aan de testdag van afgelopen weekend is gezien dat ik een defecte thermostaat heb ( daar gaat mijn certificaat :swear ) Kan ook wel kloppen vanwege tempsensor en lage temp van kachel. Gaat om een station 1.6 ’94
Vraag is of je deze thermostaat gemakkelijk zelf kan vervangen. Enig idee?
Is het aan te raden om een gebruikte te halen bij demontage bedrijf of zijn de kosten niet zo hoog.
Ligt er aan welk motortype er in hangt, er van uitgaande dat het een 8v is zit hij achter je distributie, dan moet je alles los hebben, nieuwe distributie riem omheen leggen, meteen je waterpomp mee pakken. Bij mijn ging hij 2 weken na m´n thermostaat, baalde as een stekker. Ongeveer 130 euro aan onderdelen, waterpomp, distributie, spanrol en thermostaat. Is bij een 8v prima zelf te doen als je weet wat je doet.
heb laatst zelf nog een themostaat van mijn vriendin haar ’94 astra vervangen,
nieuwe kost je € 15,- ofzo
gewoon de distributieriem markeren op goede tijd, riem eraf, grote tandwiel eraf,
dan kun je de distriebutieriemkap losdraaien en aan de kant trekken,
hierachter zit de koelvloeistof leiding in het blok, deze kun je dan los draaien en de themostaat vervangen,
even opletten bij het monteren dat het tandwiel en de riem op dezelfde stand weer op de motor komen.
1,5 tot 2 uur werk
Auteur
Berichten
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.