thermostaat C14SE

Forumindex Forums Modellen Corsa thermostaat C14SE

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229642
    corsageak
      Lid sinds:
      28 October 2009

      hallo,

      ik loop momenteel al een tijdje te k*tten met de tempratuur van me auto.
      nu met die kou word hij gewoon nouwlijks tot niet warm.
      zomers loopt de tempratuur op als een jekko en slaat me fan aan bij de +- 95graden.

      ik ben er wel achter gekomen dat als ik me blower op 0 zet en me tempratuur op zn koudst dat de tempratuur wel wat op loopt. bij stilstaan en stationair lopen komt de temp. ook heeeeel langzaam omhoog als ik me kachel aan heb..

      ook de kachel word niet echt gloeiend heet.

      dus ik zit er aan te denken om maar is me thermostaat te vervangen.
      maar waar zat die nou bij de C14SE? dan moest toch de distri riem eraf ?

      als iemand andere sugesties heeft!! leef je uit met typen :angel

      alvast bedankt..
      corsageak

      #17775816
      RMB24
        Lid sinds:
        1 October 2010

        Ik heb ook laatst bij mijn C14SE motor de termostaat laten vervangen om dezelfde reden.
        Omdat je toch die hele zooi eraf hebt, is het verstandig om maar meteen de waterpomp en de distributieriem te laten vervangen, inclusief spanrollen.
        Bij mij was de totale ingreep € 285, maar dan kun je ook weer een beste tijd doorrollen.

        Suc6

        #17775817
        Aapje
          Lid sinds:
          1 January 2009

          D-riem moet eraf om de thermostaat te vervangen, dus wat RMB24 zegt: verstandig om die te vervangen, dus 285 euro is nog niet eens een gek bedrag!… :)

          Thermostaat is iig gegarandeerd overleden, die staat wss open. Dit kan je redelijk bevestigen door even een testritje te doen met een stuk karton voor je radiator. Dan heb je minder rijwind…

          Als ie dan wel warmer word, is je thermostaat gewoon geopend en blijft ie Koelvloeistof naar de radiator pompen.

          Meestal wordt een c14se/c16se binnen 500~1000meter wel ‘warm’ (tot ‘t blauwe streepje) na 3km moet hij wel vaak bedrijfsklaar zijn.

          #17775818
          corsageak
            Lid sinds:
            28 October 2009

            oke dan, dan toch maar een nieuwe thermo erin.. maar kan ik dan wel me distri riem er weer terug op zetten? aangezien deze nog geen 10000km erop zit..

            greetz
            corsageak

            #17775819
            RMB24
              Lid sinds:
              1 October 2010

              Als ‘ie er nog goed uitziet wel……kan 60.000 tot 90.000 km mee, dus met die 10.000 moet dat wel lukken.
              Maar check wel je spanrollen op slijtage en waterpomp op lekkage. Die wordt altijd naar 1 kant getrokken door de riem., en kan gaan lekken als de druk van de riem er even af geweest is….. Of is die ook gelijk met de riem vervangen???

              #17775820
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                houd er wel rekening mee dat de 1.4 8kleppers kop/klepschade oplopen bij breken van de distributie riem.

                Willem

                #17775821
                corsageak
                  Lid sinds:
                  28 October 2009

                  oke thanx, weer wat bij geleerd:p ook spanrollen en waterpomp ed zijn toen vervangen, had gelijk een hele distriset laten vervangen nl.

                  greetz
                  corsageak

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.