Als de motor koud is, starten en de kachel aan zetten.
Als er warme lucht uit de kachel komt, dan ga je aan de radiateur in de motorruimte voelen of die koud of warm is.
Als de radiateur koud is en je krijgt warme lucht uit de kachel dan werkt de thermostaat goed.
het is een 1.2 8 klepper met singelpoint injectie en de motor word ook alleen maar warm als ik op een parkeeplaats stil sta als ik rij komt niet naa heel lang rijden rond de 75 tot 80 graden
het kan zijn dat je therostaat open blijft staan.
of te vroeg open gaat.
je kan ehm testen maar dan moet je ehm er wel uit halen.
opzich niet veel werk maar je moet wel ff een bak eronder zetten komt een liter of 2 uit.
testen kan met een pannetje en een dun touwtje.
thermostaat een beeje opendrukken touwtje ertussen en pannetje met water op het vuur. de thermostaat moet opengaan voor het water kookt. maar zeken niet te vroeg.
mooiste is als je de temp kan meten.
en anders gewoon een nieuwe erin kost niet de hele wereld.
is veel werk, maak nooit die bovenste polie los, je krijgt hem niet meer op zijn plek, de spanning is te groot . nu moet ik alles er af halen ,tenminste bij een 14 i sz 8 klepper .
Tja, bij het ene blok is het gemakkelijker dan bij de andere.
Je kunt ‘m inderdaad testen door ‘m in een pan water op temperatuur te brengen en te kijken bij welke temperatuur de thermostaat open gaat.
Auteur
Berichten
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.