thermostaat

Forumindex Forums Modellen Astra thermostaat

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    quatsch

Hallo allemaal,

Ik lees hier en daar problemen met thermostaten maar kan het nou nooit echt goed duidelijk krijgen.
      Mijn auto lijkt namelijk ook niet goed op temperatuur te komen… blijft tussen 75 en 85 schommelen.
      Heb het er laatst met een garagist over gehad en volgens hem kan dat niet veel kwaad (ik woon in zuid frankrijk… dus behalve s’winters best warm weer…)

Kan dit nou kwaad of niet behalve het feit dat ik eventueel iets meer diesel verbuik? (welke ik niet merk trouwens…)

het gaat hier om een astra G 2.0 DTL, ik wil de thermostaat dus wel vervangen … maar hoe zit dat hier dan => ketting? moet die er dan af?

hoeveel kost dit ongeveer als je dit door een opel-garage laat doen?

vooraf bedankt voor alle info.

TheGeneral

Ik heb het laatst bij mijn auto ook de thermostaat vervangen omdat ik ongeveer de zelfde symptomen had als jij.

Maar nadat ik hem vervangen heb is het nu goed en blijft ie mooi staat i.p.v dat ie de hele tijd schommelt.

Fearless
        Deelnemer

Volgens mij zit bij dat type motor de thermostaat op een beter bereikbare plek.

Motortemp is met 2 tot 5 km rijden vaak al wel rond de 85 graden, blijft die kouder dan blijft de thermostaat open staan. Wordt ie te warm dan blijft ie dicht staan.

Een thermostaatje kost niets, en als je hem makkelijk vervangen kan had ik het iig wel even gedaan.

Ik weet alleen niet waar die precies zit op zon motor, maar kan niet moeilijk zijn.

Astra1.6sport

hoi,

is het trouwens bij benzine motoren ook zo? ik heb een 1.6 16v en daar schommelt die ook vaak.
            ik heb hem sinds september 2010 en nog nooit heb ik hem op 90 graden gezien zelfs niet vanuit mij naar maastricht+/- 25 km. ik wil het zeker een nieuwe erop proberen maar hoeveel werk is dit?? moet je hierbij veel onderdelen demonteren?

sorry dat ik het hier post, een nieuwe topic plaatsen voor dit vraagje leek me wel overdreven:P

alvast bedankt:)

TheLarger
            Deelnemer

thermostaat zit linksvoor op de motor, net onder de kap op het kleppendeksel, 3 boutjes, ideale positie inderdaad ;) Heb dezelfde motor (A)

Astra1.6sport

oke bedant!
                ik denk dat ik het zelf ga proberen.
                hoeveel gebruikt jou auto op een volle tank??
                mijne haalt voor 48 liter 315 km en das niet veel vergeleken met onze oude golf.
                dit zal wel aan de thermostaat liggen?
                Gr

quatsch

ik denk dat TheLarger het hier over de 2.0DTL motor heeft, van wat ik begrepen had zit ie bij benzine motoren op een lastige plek waardoor de distririem eraf moet…

TheLarger
                  Deelnemer

had het inderdaad over de 2.0DTL, post was inderdaad voor quatsch bedoel :wub:wub
                    Sorry voor de mis communicatie :(

quatsch

Heb jij die zelf vervangen? is het makkelijk zelf te doen? of moet dan het hele koel circuit leeg???

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.