Thermostaat

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Thermostaat

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229735
    jorisverbaeten
      Lid sinds:
      17 June 2006

      Hallo,
      Mijn C1 2.0 dti wil niet warm worden, temperatuurmeter komt amper omhoog. Ik heb de indruk dat de thermostaat stuk is want ook al geeft de temperatuurmeter de 60 graden nog niet aan, toch voelt de radiateur warm aan.
      Het is niet de meter zelf, want bij zware belasting komt de meter wel omhoog.
      Wat kost zo’n thermostaat eigenlijk? Mag volgens mij toch geen al te grote kost zijn.
      Joris.

      #17777129
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Bij de 1.9 motoren is ie anders Eric ! en kostte die 74 euro ! ( alleen het thermostaathuis en sensor )

        #17777130
        astra-99-dti2
          Lid sinds:
          4 November 2009

          mijn x2.0 odtl koste het 69 euro huisje in cl thermosstaat.
          er op zetten was een poep en een scheet,
          leet wel op je moet je koelvloeistof verversen, want je lekt een boel.
          beste is gewoon leeg laten lopen en opnieuw vullen.

          #17777131
          jorisverbaeten
            Lid sinds:
            17 June 2006

            ok geen al te groot probleem dan. Ik zal morgen eens bij de dealer langsgaan.
            Bedankt

            #17777132
            jorisverbaeten
              Lid sinds:
              17 June 2006

              ok geen al te groot probleem dan. Ik zal morgen eens bij de dealer langsgaan.
              Bedankt

              #17777133
              Dirk 1
                Lid sinds:
                23 October 2010

                Hi Joris,
                Heb zo goed als bijna hetzelfde probleem, nadat mijn poulie vervangen was (zie topic : kloppend motorgeluid – 23oct10)
                was mij opgevallen dat mijn temperatuurmeter niet hoger komt dan 80°C, wat normaal tussen de 85°C a 90°C moet zijn, daarbij nog, stilstaand draaien, voor een rood licht of file zakt de meter geleidelijk aan naar koud en is het precies of ik heb hem juist gestart, als je meer nieuws moest hebben over jouw probleem, laat je me iets weten, zal pas na nieuwjaar naar de garage kunnen.

                Alvast bedankt ! Grtz Dirk

                Owner of Vectra C Bouwj. 2003 2.0 TDI

                #17777134
                c-dett16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2005

                  ik zou er gewoon een bij de automaterialenzaak halen.

                  kost indd tussen de 70 en 80 eurie.

                  het is een rotklusje maar wel zelf te doen!

                  goed schoonmaken van de zitting is een absolute vereiste!

                  veel suc6

                  #17777135
                  jorisverbaeten
                    Lid sinds:
                    17 June 2006

                    Opgelost,
                    temperatuurmeter komt nu wel van z’n plaats na enkele km.
                    Grapje heeft me in totaal 112 euro gekost bij de dealer (Soers Tienen) onderdeel en werkuren.
                    B.t.w. Maandag voormiddag probleem gemeld, onderdeel volgende morgen ter plaatse en dinsdag voor elf uur al het verlossende telefoontje.
                    temp schommeld nu tussen de 85 en de 90 graden.
                    Het was volgens mij ook niet ok dat de motor nooit volledig op temperatuur geraakte, toch niet bij dit koude weer.
                    @ Dirk ga eens na of je ventilator niet blijft draaien. bij stilstaan aan de lichten moet de temp juist oplopen.

                    #17777136
                    Dirk 1
                      Lid sinds:
                      23 October 2010

                      [rquote=1821420&tid=138757&author=jorisverbaeten]Opgelost,
                      temperatuurmeter komt nu wel van z’n plaats na enkele km.
                      Grapje heeft me in totaal 112 euro gekost bij de dealer (Soers Tienen) onderdeel en werkuren.
                      B.t.w. Maandag voormiddag probleem gemeld, onderdeel volgende morgen ter plaatse en dinsdag voor elf uur al het verlossende telefoontje.
                      temp schommeld nu tussen de 85 en de 90 graden.
                      Het was volgens mij ook niet ok dat de motor nooit volledig op temperatuur geraakte, toch niet bij dit koude weer.
                      @ Dirk ga eens na of je ventilator niet blijft draaien. bij stilstaan aan de lichten moet de temp juist oplopen.[/rquote]

                      Hoi Joris,;)
                      Ik kon niet meer op deze Opel-Forum.nl, daarmee deze late reactie, Ik zou echt niet weten waar of hoe je de ventilator kan zien of horen, ik ben nog altijd niet geweest naar de garage, ik ga in ieder geval nog deze maand of zeker ten laatste begin maart want dan moet hij toch binnen voor groot onderhoud, ik heb het probleem nog altijd. Laat je zeker weten van zodra ik bij de garage ben langs geweest.

                      Grtz Dirk

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.