Themperatuur loopt erg hoog op

Forumindex Forums Modellen Omega Themperatuur loopt erg hoog op

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Omega51

Ik heb een Omega B 2.0 1998, sinds de laatste tijd loopt de themperatuur erg hoog op in het rode vlakje, waarbij ook het rode lampje gaat branden. De ANWB had de vin doorgeschakeld waardoor deze continu bleef draaien. Kwam net boven de 90 graden. De themperatuursensor op de radiateur vervangen. Bleef een paar dagen goed en toen begon het weer, toen de themperatuurmeter in het motorblok vervangen, Bleef weer een paar dagen goed en toen begon het weer, de waterslangen worden niet hard, verliest geen koelvloeistof, olievuldop aan de onderkant blijft schoon. Geen lekkages te vinden. Wie weet wat dit probleem kan zijn ? Relais misschien wat de vin aanstuurd??

kaneelschep
      Deelnemer

De belangrijkste eerste vraag is of de fan inderdaad zeker weten aan/uit/aan gaat.
        Dus zet hem koud aan. Ga ervoor staan met een bakkie koffie en wacht tot ie warm genoeg is dat de fan aan moet slaan.

Als ie niet aangaat kan het de sensor zijn in de radiator maar die heb je vervangen.
        Dan kan het heel goed nog de bekabeling zijn die ernaar toe gaat.
        Die 2 draadjes.
        Bij mij waren die ook eens keihard uitgedroogd en maakten daardoor slecht kontakt. 2 nieuwe draadjes en klaar.

Maar goed. Eerst dus even controleren of de fan aangaat en hij dan ook koelt.

Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer

leg maar eens extra massa tussen de motor en het chassie en het chassie naar de accu. Massa is een groot probleem bij de omega waardoor je rare dingen gaat zien.

Gr jack

Omega51

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
            leg maar eens extra massa tussen de motor en het chassie en het chassie naar de accu. Massa is een groot probleem bij de omega waardoor je rare dingen gaat zien.

Gr jack

Omega51

Hallo Jack, ik heb de massa aansluitingen los gemaakt schoon gemaakt en weer vast gezet, de motor warm laten lopen, op 3/4 van de meter slaat de vin aan en zakt de themperatuur weer. Dit is alleen nu dus thuis voor de deur. Ga kijken morgen bij het rijden of dit het probleem was. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Omega51

Beste Kaneelschep, zie mijn reactie aan Jack. De vin doet het, ik heb de massa aansluitingen schoongemaakt. Themperatuur loopt bij stilstand nu niet verder op dan 3/4 en dan slaat de vin aan. Morgen ga ik het uitproberen of het probleem dan nu verholpen is. in ieder geval bedankt voor je reactie.

ElRenegado

controleer even je temp meter.

die van mij liep ook ineens op…. tot in het rode,
                  maar niets kunnen vinden.

wat bleek…. als ik in de linker onderhoek van me klokkenkast (of hoe dat ding ook heet) druk, zakt de temp meter en geeft die de juiste waarde aan.

Jack-omegax3.0xe
                  Deelnemer

origineel gepost door Omega51
                    Hallo Jack, ik heb de massa aansluitingen los gemaakt schoon gemaakt en weer vast gezet, de motor warm laten lopen, op 3/4 van de meter slaat de vin aan en zakt de temperatuur weer. Dit is alleen nu dus thuis voor de deur. Ga kijken morgen bij het rijden of dit het probleem was. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Doe ook maar die extra massa kabels. Dan sta je op zeker.
                    Ik heb de mijne vervangen door dikkere.

Gr Jack

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.