Tevreden Corsa eigenaar meld zich ook maar even

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Tevreden Corsa eigenaar meld zich ook maar even

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Rots

Ik ben Rots en die ouwe Corsa is m’n trots (zo erg is het dan niet met me gesteld maar het rijmt lekker iig :mrgreen: ).

Fijn forum hier, erg informatief mbt het merk.

Groet, Rots

wim-v6
      Deelnemer

Ouwe Corsa…
        Vertel, ben gek op ouwe zooi…
        Heb zelf een Corsa-B van 1999 met 333.500km op de klok.
        Evenals een 276.000km oude Vectra V6 van 1999.
        En over mijn 1986 Opel Ascona nog maar te zwijgen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Rots

Da’s behoorlijk aan de bejaarde kant Wim :D

De mijne heeft 114.xxx op de teller en dateert van 2005, dacht dat dat toch al best een oud beestje was maar er is altijd baas boven baas zoals maar weer blijkt :wors

De eerlijkheid gebied natuurlijk dat moderne(re) voertuigen steeds (storing)gevoeliger worden door de toename aan electronica en allerlei extra voorzieningen. Ouder is in dit geval niet noodzakelijk ‘slechter’, misschien iets onveiliger, maar zeker niet minder efficient wanneer je naar het onderhoud kijkt en eventueel de daaraan verbonden kosten.

midnight black
          Deelnemer

Wim vergeet je nou je Kadett te vermelden of heb je daar afscheid van genomen?
            Ontopic: Welkom! Je hebt een Corsa C dus, nou is dat zeker geen onveilige auto, hoe veilig of onveilig je in een auto bent ligt voor een belangrijk deel aan de bestuurder.

GTS Vectra
            Deelnemer

Welkom,

Fijne auto om in te rijden een Corsa C, heb zelf een GSI gehad! :mrgreen:
              Heb jij ook nog wat :kewlpics van de Corsa?

Groeten Jurgen,

Rots

@midnight black wrote:

Ontopic: Welkom! Je hebt een Corsa C dus, nou is dat zeker geen onveilige auto, hoe veilig of onveilig je in een auto bent ligt voor een belangrijk deel aan de bestuurder.

Dank je :) Ja da’s waar hoewel een x-aantal airbags en ABS enorm van pas kunnen komen in het onvoorziene geval.

@GTS Vectra wrote:

Welkom,

Fijne auto om in te rijden een Corsa C, heb zelf een GSI gehad! :mrgreen:
                Heb jij ook nog wat :kewlpics van de Corsa?

Dank! Geen fotomateriaal, en moet erbij vermelden dat het ‘slechts’ een standaard uitvoering is, geen bijzondere kenmerken anders dan dat het goed rijdt en nog aardig in de lak zit :thumbup

Haasje17
                Moderator

Welkom, mijn broertje rijd ook een corsa C gsi. Buiten een scheurtje in de carterpan en een verstopte parafaan.
                  Nooit wat mee gehad.

En staar niet zo op de leeftijd van auto’s.

Ik heb er drie een astra uit 2002 een kadett uit 1990 en een olympia uit 1955 en bij allemaal is het motortje betrouwbaar met goed onderhoud.

Laatst een keer de riem van de astra 2 tanden versprongen, nog net geen schade lang leven de elektronica (toerental storing).
                  Hierdoor snel gevonden wat de oorzaak was. (Riem moest over 2000 km vervangen worden) maar spanner was blijkbaar eerder aan vervanging toe.

midnight black
                  Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Laatst een keer de riem van de astra 2 tanden versprongen, nog net geen schade lang leven de elektronica (toerental storing).
                    Hierdoor snel gevonden wat de oorzaak was. (Riem moest over 2000 km vervangen worden) maar spanner was blijkbaar eerder aan vervanging toe.

Zo Haasje, was je bijna het haasje… :jerry

wim-v6
                    Deelnemer

@midnight black wrote:

Wim vergeet je nou je Kadett te vermelden of heb je daar afscheid van genomen?

Die moet ik nog uit mijn lijstje halen.

Deze is inmiddels Cabrio geweest voor 3 dagen, en gedemonteerd.

Zo ook mijn 1986 Ascona-C3.

Rots

@Haasje17 wrote:

Welkom, mijn broertje rijd ook een corsa C gsi. Buiten een scheurtje in de carterpan en een verstopte parafaan.
                        Nooit wat mee gehad.

Mijne toevallig onlangs een kapotte 2e lambda sonde (na de kat), heb er nog een klein tijdje mee rondgereden, leek niet zoveel verschil te maken maar toen er eenmaal een nieuwe was geplaatst reed ie toch ineens weer als nieuw king:

@Haasje17 wrote:

En staar niet zo op de leeftijd van auto’s.

Ik heb ze toch liever van niet te oud, voornamelijk omdat de gebreken-lijstjes wat harder op lijken te lopen met de wat oudere exemplaren.

@Haasje17 wrote:

Das er een om te onthouden in geval dat ie onverhoopt ooit gek gaat doen (vast uitgelezen met een OpCom? en wat was de foutmelding?).

wim-v6
                        Deelnemer

Mijn Gebreken lijsten zijn korter als die van de gemiddelde Corsa-C /:D Astra-H / J Vectra-C.
                          Dat weet ik uit ervaring van lieverlee.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.