Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › testbank
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2010 om 14:39 #17220693
hoi kwil binne kort mij auto op de test bank hebben want hij loopt niet goed
turbodruk is maar 1bar
terwijl ik fhase 3chips eds erin heb.
eds getunde turbo met versterkte wastegate
grotere injectoren
60mm turbo buisenwat kan de oorzaak zijn dat de turbo druk zo laag is ik heb alles slangen gecontroleert geen lekage
waste gate is ook prima turbo druk ook
kheb aleen mij auto nog niet op de test bank gehad.
waar kan ikl het beste heen gaan om van mijn problemen
af te komen?thanks alvast
2 mei 2010 om 15:32 #17665667eds….
tis hun software2 mei 2010 om 18:11 #17665668Idd , kan ze echt aanbevelen , mijn auto staat er momenteel ook nadat deze door onze “huistuner”
onbetrouwbaar en langzamer dan orgineel was geworden (en ik radeloos).
Zij melde al vrij snel dat er een aantal dingen niet goed afgestemd stonden (qua software en onderdelen) Ik hoor binnenkort wat na een extra fijntuningsessie op de rollenbank de motor aan
vermogen en koppel afgeeft.
groet Marcel.2 mei 2010 om 18:27 #17665669origineel gepost door OPCdriver
Idd , kan ze echt aanbevelen , mijn auto staat er momenteel ook nadat deze door onze “huistuner”
onbetrouwbaar en langzamer dan orgineel was geworden (en ik radeloos).
Zij melde al vrij snel dat er een aantal dingen niet goed afgestemd stonden (qua software en onderdelen) Ik hoor binnenkort wat na een extra fijntuningsessie op de rollenbank de motor aan
vermogen en koppel afgeeft.
groet Marcel.wie is deze huistuner dan?die bovenaan staat?
2 mei 2010 om 18:40 #17665670is je wastgate accuator wel goed afgesteld?
2 mei 2010 om 18:42 #17665671Xander n@;
Ik noem geen namen idd , en wil daarmee ook niet zeggen dat “hij”
bij anderen wel goede resultaten boekt.
Dit is echter mijn (meerdere) teleurstellende ervaring.succes en groet Marcel.
2 mei 2010 om 20:16 #17665672en waar haalt onze Mtech de chippies vandaan? ;)
3 mei 2010 om 09:38 #17665673van eds:wors jah wastegate staat wel goed .
de turbo vliegt wel na de 1 bar bij 2de versnelling rest van de versnellingen haalt nauwelijks de 1 en de druk laat snel los dus ook vermogen en veel trekkracht zit er ook niet meer in
maja
op¨de site van eds staat dat de benzinedruk op 4,5 moet staan.
wel een beetje veel lijkt mij dan loopt de auto helemaal verrot3 mei 2010 om 09:40 #17665674weet iemand of de fhase 3 chips van eds het zelfde zijn
dus de gewone fhase 3 chips
en de fhase 3chips met dapfrad.ik heb de damfrad nog nie in mij ecu gesoldeert
iemand idee dat het daar aan kan liggen?3 mei 2010 om 11:58 #17665675Wat is dat, de mapsensor?
3 mei 2010 om 14:47 #17665676origineel gepost door sw16v
en waar haalt onze Mtech de chippies vandaan? ;)Laat ie ze zeker onderweg uit z’n handen vallen
wat een ellende kan die man ervan maken.:puke
(bij mij tenminste)
Groet Marcel.3 mei 2010 om 15:30 #17665677Produktbeschreibung
Systemumfang•Microprozessor-Ladedruckregelung
•Sollwertstufenschalter Ladedruck (5-fach)
•Bausatz POWER-Feder für das Waste-Gate-Ventil am Turbolader
•4 Zündkerzen Bosch F 6 DTC
•Angepasste Chipsatz Motronik (Zündung / Kraftstoff / Ladedruck / Systemdiagnose)
•Kraftstoffdruckregler 4.5 Bar
•Montagematerial3 mei 2010 om 15:30 #17665678schakelaar waarmeej je de pk regelt
3 mei 2010 om 18:39 #17665679origineel gepost door OPCdriver
origineel gepost door sw16v
en waar haalt onze Mtech de chippies vandaan? ;)Laat ie ze zeker onderweg uit z’n handen vallen
wat een ellende kan die man ervan maken.:puke
(bij mij tenminste)
Groet Marcel.vertel vertel!
3 mei 2010 om 18:48 #176656803 mei 2010 om 18:51 #17665681Ach ieder zijn meug, maar denk je dat hij er een chip in doet…..
Is toch gewoon stekker tuning wat hij doet?
en 4,5 bar brandstofdruk is te hoog heb er niet super veel verstand van maar het lijkt mij niet te kloppen….:hmmz
En ik zou er een dagje voor uit trekken om naar Duitsland te gaan idd.
Is je uitlaat al 70mm van voor tot achter?? Grotere IC al geplaatst? andere mapsensor?
Zo nee, zonde van je geld om je fase 3 te laten oplappen door hun want dat is het eerste wat ze je vragen als je er bent. Heb het eerder gehoord van iemand die daar geweest is.
Niet negatief bedoeld maar hun stellen gewoon iets meer eisen.
4 mei 2010 om 15:13 #17665682wat is een grotere ic dan
ik heb een 63mm simons brulpijphoeveel kost zoiets een andere mapsensor
4 mei 2010 om 15:16 #17665683ojah ic intercooler jah dat heb ik ook
4 mei 2010 om 15:16 #17665684IC is InterCooler….
brandstofdruk op 4.5bar… is ook bijna pomp max… riskant dus. maar EDS zegt dat idd…
zou dan grotere injectoren er in doen en op wat een lagere brandstofdruk (mooiste is ook een dikke brandstofpomp natuurlijk)
4 mei 2010 om 15:19 #17665685ik heb 470cc blauwe injectoren en gewoon op drie bar staan jah 4,5 is ook veel te veel
ik sluit volgende week wel mijn wideband aan dan kank het wel zien
magoed is dat duur mapsensor aanpassen4 mei 2010 om 16:06 #17665686origineel gepost door skinsdale
ik heb 470cc blauwe injectoren en gewoon op drie bar staan jah 4,5 is ook veel te veelik sluit volgende week wel mijn wideband aan dan kank het wel zien
magoed is dat duur mapsensor aanpassenJe hebt echt geen idee waar je t allemaal over hebt niet??
Als jij zo gezegd al met een fase 3 rijd of iets dergelijks moet die mapsensor al vervangen zijn..
tenzij je het zelf gedaan hebt.. en een mapsensor is geen schakelaar.. das een sensor in je ecu
die je turbodruk meet.. en wie zegt dat 4,5 bar teveel is??
is dat je eigen mening?? ligt ook aan de gebruikte injectoren
4 mei 2010 om 16:58 #17665687jha en waarom heeft er iedereen over de mapsensor dan als die tog al vervangen .
enzeg ik dat dan als dat een schakelaar is nee dus
en 4,5 is zowizow te veel dan loop mij auto tien keer slechter en dat weet ik gewoon
omdat ik dat alang geprobeert hebt4 mei 2010 om 17:12 #17665688rij anders ff industrieterrein op bij jou om de hoek.
Jongens van fasttech kunnen wel een redelijke diagnose stellen op de rollenbank4 mei 2010 om 17:20 #17665689vind de openingspost wel mooi…
me motor loopt niet best, waar kan ik m op z’n flikker geven op de testbank?
dan kan ik zien hoeveel er verneukt is, en wie weet geeft ie nog een mooie klap ook4 mei 2010 om 17:27 #17665690jah okey dat is 200meter van mij huis ik zit te twijvelen eds of fastech omdat fastech niet zo veel ervaring heeft als eds
het probleem is dat ik chips van eds en dat ik die damprad er nog niet in heb.
en aan de turbokant de 60mm bebuizing niet voor elkaar krijg te krap alemaal.
daarna ga ik daar wel heel dan kost daar maar 60euro op test bank
maazr mij vraag is meer
wat is het verschil tussen die chips met damfrad en zonderdamfrad van eds
thanks corsaboy -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.