Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Terugroepactie vectra 2.2?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2012 om 14:20 #17251845
Terugroepactie voor de Vectra 2.2,is dat ook voor 2.2 Diesel bouwjaar 2004?
30 augustus 2012 om 14:25 #18062068Ook welkom…..
Waar heb je vandaan dat er een terugroepactie is? En waarom roepen ze de Vectra’s terug?
De laatste terugroepactie voor de Vectra’s was van 2010, ik heb nu nog niets gehoord.30 augustus 2012 om 14:27 #18062069Gaat ook over het jaar 2010.Ik heb hier in Belgie niks over gehoord.
30 augustus 2012 om 14:29 #1806207030 augustus 2012 om 14:35 #18062071Pfff…dus niet voor de diesels.
30 augustus 2012 om 17:24 #18062072Waarom wilde je er gebruik van maken?
Terugroepactie is vaak voor een specifiek gebrek bij meerdere auto’s..
Problemen met je wagen? Vraag hier eens rond, diverse dieselrijders hier
31 augustus 2012 om 12:30 #18062073Nou,ik heb verscheidene problemen.
Zal met de eerste beginnen,een probleem dat ik al jaren heb:
Gebeurt meestal op de snelweg op een helling,en met een lage toerental, krijg ik op de dashboard dat noodsignaal,daarna kan ik niet harder dan 100,het is net of het geen kracht meer heeft.Dan stop ik,contact uit en weer aan en weg signaal en dan kan ik weer gaan rijden.
Ik heb de turbo een keer laten vernieuwen.Dure grap,maar probleem niet opgelost.
Mijn vermoeden:Dit probleem begon na een tankbeurt in Kroatie.Kan het de dieselpomp zijn?Tweede probleem:
Sinds 7 a 8 maanden heb ik startproblemen bij koud motor.Volgens de monteur zijn de gloeibougies goed.Er is wel een temperatuurcensor vernieuwd maar probleem is niet verholpen.En als het start komt er wit rook uit.
Wel opvallend is dat ik in Spanje bijna geen last van heb gehad.Derde probleem:
Heb ik sinds een maand.Soms zie ik op de dashboard waarschuwingssignaal voor de olie,hoewel de level olie in orde is.Het is niet altijd dat ik het zie,en als ik gas geef verdwijnt het en met afremmen komt het terug.
Wat kan het zijn?Voor de rest een prima auto :))
31 augustus 2012 om 12:48 #18062074@oglak wrote:
Nou,ik heb verscheidene problemen.
Zal met de eerste beginnen,een probleem dat ik al jaren heb:
Gebeurt meestal op de snelweg op een helling,en met een lage toerental, krijg ik op de dashboard dat noodsignaal,daarna kan ik niet harder dan 100,het is net of het geen kracht meer heeft.Dan stop ik,contact uit en weer aan en weg signaal en dan kan ik weer gaan rijden.
Ik heb de turbo een keer laten vernieuwen.Dure grap,maar probleem niet opgelost.
Mijn vermoeden:Dit probleem begon na een tankbeurt in Kroatie.Kan het de dieselpomp zijn?Dit zou kunnen echter heb ik kapotte drukregelaars gehad van mn dieselpomp en das niet snelheidsafhankelijk.. Als je ven paar pagina’s terug gaat in dit forumdeel heb ik een topic staan: interssant voor 3.0 dieselrijder, kijk daar eens beetje bij, heb ik enige klachten met rijden omschreven en het werk beschreven, heb namelijk zelf die regelaars vervangen.
Tweede probleem:
Sinds 7 a 8 maanden heb ik startproblemen bij koud motor.Volgens de monteur zijn de gloeibougies goed.Er is wel een temperatuurcensor vernieuwd maar probleem is niet verholpen.En als het start komt er wit rook uit.
Wel opvallend is dat ik in Spanje bijna geen last van heb gehad.Laat eens uitlezen of je gloeibougies relais als fout naar voren komt. Weet dat mijn diesel een relais ertussen heeft zitten die foutmeldingen geeft, echter geeft dit bij mij geen startproblemen… mocht er wel iets met je pomp zijn, kan dit ook daarmee samen hangen. Laat anders eens een keer een drukmeting doen, je gewenste druk tov werkelijk druk laten testen.. Dit kan gewoon met een opcom systeem
Derde probleem:
Heb ik sinds een maand.Soms zie ik op de dashboard waarschuwingssignaal voor de olie,hoewel de level olie in orde is.Het is niet altijd dat ik het zie,en als ik gas geef verdwijnt het en met afremmen komt het terug.
Wat kan het zijn?Sensor wellicht stuk
Voor de rest een prima auto :))
31 augustus 2012 om 13:40 #18062075Bedankt kimmiej666 voor je snelle antwoord,
Dat is wel duur geweest met dat kapotte drukregelaar van jou,ik weet niet of het wel bij mij het wel waard is.
31 augustus 2012 om 14:53 #18062076@oglak wrote:
Bedankt kimmiej666 voor je snelle antwoord,
Dat is wel duur geweest met dat kapotte drukregelaar van jou,ik weet niet of het wel bij mij het wel waard is.
Geloof mij maar, die drukregelaars zijn nog een lachertje tegenover de 6 verstuivers die ik heb moeten vervangen.
31 augustus 2012 om 17:07 #18062077het eerste probleem wat jij omschrijft is een turbodruk probleem.
Er komt een hoge piek in de druk en slaat de motor op noodloop.
Op dit forum is er al aardig wat aandacht aan besteed.
En allemaal met een 2.2 DTR.
Het bleek over te zijn als de turbodruk iets verlaagd werd.
Ik heb zelf ook het probleem als de auto even vermogen nodig hebt en je rond de 100km rijd(1900rpm)
nu weet ik wat het probleem is en schakel gewoon even naar zijn 4 als er en berg aan komt.
Ik doe er dus niets mee,Het gebeurd ook alleen als ik er een zware aanhanger achter heb of bij een behoorlijke heuvel.1 september 2012 om 10:35 #18062078Hi rocket ron ,
Ik doe hetzelfde,even terugschakelen naar 4.Maar toch,dat is toch niet normaal?
1 september 2012 om 18:00 #18062079@oglak wrote:
Hi rocket ron ,
Ik doe hetzelfde,even terugschakelen naar 4.Maar toch,dat is toch niet normaal?
klopt het is niet normaal.
maar ze hebben bij mij al een keer de turboslangen vervangen omdat het ook als ik zonder aanhanger reed de storing optrad,een klein scheurtje in de slang bleek het probleem.
maar toen ik weer op vakantie ging kwam het probleem weer terug als ik een berg op moest.ik ga iig geen onnodige kosten maken om dit op te lossen.
2 september 2012 om 07:26 #18062080@ Kimmie, het systeem op de 2.2 diesel is HEEELLLLL anders als bij jouw auto, deze heeft deze drukregelaars niet eens (Mechanische Rotorpomp) en daarbij komt dat eigenlijk alleen bij de 3.0 CDTi deze drukregelaars wel kapot willen, bij de overige motoren komt dit gewoonweg NIET voor…
De 2.2 diesel heeft nog een ouderwetse Rotorpomp, en geen Commonrails dus.
Vermogensverlies bij trekken in lage toeren word in de meeste gevallen veroorzaakt door Vacuum lekkage of een Vervuilde EGR klep, vervuild inlaat traject en een eventueel daardoor vast zittende Varianbele turbo regeling..
Bij de Vectra-C met 2.0DTi en 2.2 DTi motoren willen gescheurde turboslangen ook wel voorkomen.
Willem
2 september 2012 om 14:14 #18062081@ Willem,
het is geen vermogensverlies.
de motor gaat in noodloop bij +/-1900toeren als er een heuvel op gegaan word of als je een zware aanhanger er achter hebt.Als de de turboslangen kapot zijn dan slaat hij ook in noodloop als er geen vermogen gevraagd word.
vacuumslangen zijn ook goed bij mijn auto,en ik heb nog steeds deze storing.2 september 2012 om 16:51 #180620821: Vermogens verlies: Door de noodloop heb je vermogensverlies.
2: Als een der Hogedruk lsangen een haarscheur vertoont gaat deze pas voldoende meetbaar lekken bij Druk leveren..
3: Vacuum Gecontroleerd, evenals de Vacuum actuatoren??
4: Turbo gecontroleerd, VGT gedeelte nog gangbaar??
5: Inlaat al Los gehad, Gecontroleerd op vervuiling??Ik heb een tijd terug een Zafira DTi hier gehad, deze had dus ook Storing bij vragen vermogen, vooral op lager toeren.
Bij deze heb ik heel het inlaat schoongemaakt, (wervelkleppen hadden nog maar een beperkte bewegingsruimte), EGR gereinigd, en de eigenaar Verplicht laten Trappen in Duitsland.tot op heden geen storing meer.
Storingen waren afwisselend, Turbodruksensor, Waarde buiten bereik
Turbodruksensor, Waarde komt niet overeen met motormanagement
Storing Stroming onjuist EGRklep.Willem
3 september 2012 om 18:52 #18062083Willem,
Ik ga dit eens controleren.
De slangen zijn bij mij iig goed,de rest zou vervuild kunnen zijn.thnx :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.