Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Terugplaatsen orginele CDR 500
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2010 om 15:55 #17217101
Lang geleden, toen ik de Corsa (b) kocht, beschikte deze over een orginele Opel Radio Casette. Deze was ook zichtbaar op het dashboard display. Bij aankoop van de Corsa heb ik er gelijk een andere radio in laten zetten (een Pioneer) gevolg, alleen datum in het dashboard display.
Nu enkele jaren later, begint de pioneer kuren te krijgen en is het tijd voor vervanging. Heb via een bekende een CDR 500 gekregen. Heb geprobeerd om deze vanmiddag te instaleren, maar helaas.
Hoe zit ie momenteel aangesloten.
Doordat de orginele Opel ISO stekker (3 stuks bij elkaar) erg kort zijn, kan ik hem helaas niet rechtstreeks op de CDR 500 aansluiten. Heb dus me Parrot kitje ertussen gelaten en me 2 ISO stekkers vervolgens naar de CDR 500 gebracht. De grote 10 pin ISO aansluiting is dus NIET aangeslotenBij het aanzetten van de Radio, verdwijnt gelijk de datum uit het display en daarbij blijft het. Heb diverse malen geprobeerd om evt de code opnieuw in te voeren, maar er kwam niks te voorschijn op het display. (en tevens ook geen geluid)
Komt dit doordat de 10 pins ISO connector niet is aangesloten? Zoja, iemand enig idee waar ik een verlengkabel kan halen? OF moet ik het probleem ergens anders zoeken?
5 februari 2010 om 19:33 #17605724Die 10 pins moet ook aangesloten worden anders gaat het niet lukken.
Is je kabel te kort?? Want die heeft natuurlijk ook in je oude met cassettespeler gezeten. Misschien zit de kabel ergens klem of ergens dubbel. Hij moet toch wel tot het begin van je dashboard komen.De 3 stekkers moeten dus gewoon alle 3 aangesloten worden.
Suc6
6 februari 2010 om 14:36 #17605725Het blijkt inderdaad de 10 pins kabel te zijn, die niet was aagesloten.
Het is trouwens wel een kabel die bijna niet te krijgen is, een lokale inbouwer heeft ter plekke een 10 pins-verleng-kabel gefabriceerd.
Vervolgens even de asbak en dashboard kastje eruit gehaald en de radio+parrot netjes ingebouwd.Probleem opgelost king:
6 februari 2010 om 19:59 #17605726Als je de originele slede bij de radio hebt dan wordt daar de radiostekker en de antennestekker in geklemd.
Daarna de slede in de schacht plaatsen en daarna de radio erin.6 februari 2010 om 20:01 #17605727dat inbouwframe word meestal weggegooid
7 februari 2010 om 10:34 #17605728AnoniemLid sinds:
1 January 1970was bij n corsa ook zo
dat als je er n andere radio inzette
dat je dan een draadje moest doorknippen
anders gaf je diplay niets aanmaakte je dat draadje los dan had je inderdaad alleen de datum
ga je dus weer terug naar de originel situatie
dan moet dat draadje dus ook weer aangesloten wordenweet het niet cker meer maar was dacht ik n blauw wit draadje;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.