Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Terug van weggeweest – Astra GTC 1.9 CDTI Z19DTH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2014 om 12:33 #17266862
Dag mensen,
Na een jaartje afscheid genomen te hebben van mijn 5-deurige Astra H (zie onderstaand plaatje), ben ik weer teruggekeerd bij het merk, ondanks de problemen die ik met de auto heb gehad (M32 bakje, turbo, spruitstuk etc… was een Z19DTL)
Toch miste ik wat in mijn leven en dat merk je heel erg als je een 1.4 Civic rijdt in de tussentijd als goedkope oplossing.. KOPPEL. Even zonder dollen, naast het vermogen van mijn vorige Astra, ben ik gewoon erg gehecht geraakt aan de Astra H. De rijkwaliteiten, het comfort, de verhoudingen en plaatsen van alle toeters en bellen. Het werkte allemaal gewoon goed.
Ik was dus van plan om nogmaals een Astra H aan te schaffen, maar dit maal waren de volgende opties een must:
– Xenon
– GTC
– Z19DTJ of DTH (16 kleppers)
– Verder minimaal het aantal opties als wat mijn vorige Astra ook had.Deze heb ik gevonden! Ik was eerlijk gezegd eerst op zoek naar een zwart exemplaar. Die kon ik helaas niet vinden in de prijsklasse waar ik zocht. Het is onderstaande Astra H GTC geworden!
De auto is afkomstig van de eerste eigenaar. Distributieriem is vervangen, het vliegwiel en koppeling is vervangen. Dit waren voor mij doorslaggevende factoren om de auto te kopen, naast het feit dat de auto erg strak in zijn lak en staat zit.
Auto heeft wel een aantal nadelen..
– Te laag. Ik weet niet wat voor veren er onder zitten, maar er zit speling op en de auto is simpelweg te laag aan de voorkant. Dit ga ik binnenkort laten vervangen door een Eibach setje. Ik twijfel nog tussen de Sport line en Pro kit. Onder mijn Ex-Astra lag een Pro Kit. (Any suggestions?)
– Inlaatspruitstuk :swear . Wist al dat dit zou komen na alle ervaringen hierover gelezen te hebben. Ik heb er 1 van Ebay incl. Pakking besteld van Pierburg voor 245 euro,- incl verzending. Deze komt een dezer dagen binnen. Ik heb alleen een adresje nodig die het voordelig kan vervangen.
– Dakdrager klepje. Zwakke dingen zeg… :puke. Ik raakte hem alleen aan en het beugeltje brak af.. Vervolgens wil ik hem er uit halen, breekt hij door midden…
– Sissend geluid bij NIET remmen Ik zal eens een opname maken, maar ik hoor een irritant sissend geluid als ik stationair sta (of rijdend, maakt niet uit). Vervolgens als ik de rem intrap (hoe dieper hoe beter) dan verdwijnt het geluid!! Ik heb echt geen flauw idee wat dit zou kunnen zijn.Al met al ben ik erg tevreden met mijn keus. Ik ben al langs EDS geweest voor stage 1. Staat er ook al op, maar het inlaatspruitstuk is zodanig vervuild, dat ik alleen maar zwarte rook achter me vandaan zie komen. Auto is ook traag voor mijn gevoel. (Even snel als mijn gechipte Z19DTL met 163 pk.)..
Cheers
8 juli 2014 om 13:13 #18241969AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie bak hoor! Ik heb dezelfde, in dezelfde kleur, maar dan een Z17DTH, en zonder de OPC kit helaas..
Overigens heb ik ook dezelfde problemen haha! Koppeling en vliegwiel vervangen, dakdrager klepjes die spontaan afbreken…
Ziet er verder goed uit, asociaal laag! Hou ons op de laagte over de voortgang!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.