Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Terug van vakantie airco stuk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 22:18 #17224199
Hallo allemaal,
Kom net binnen van een reis van Italie naar Nederland.
Airco goed gedaan. Van te voren naar de boer geweest om te checken, volgend jaar pas worden bijgevuld en was ook koud zat.
Hele reis goed gedaan tot terug weg net voor Milaan!
Ineens voelde ik geen koude lucht meer en rook beetje raar geurtje.
Airco stond op dat moment al enige tijd aan, denk klein uurtje.
Heb airco uitgezet, 10 min. later airco aan, geen verandering, airco uit. Later aan kant gezet en zag dat bij het bijvul ventiel daar dus groen spul aan het borrelen is. En was daar ook boven op bij een ander ding nat. Verder bij radiateur geen donkere vlekken te zien.Ik denk dus dat die ventiel van het bijvul ding kapot is of los is omdat ik namelijk dus groene vloeistof zie liggen erin en daar in de buurt is ook nat.
Wat moet ik nou doen? Kan ik bij de opel dealer gratis laten controleren waar hij lekt ofzo? Of bij wie? Woon in Nijmegen.
Of kan ik gewoon nieuw ventiel kopen of wat?
Of moet ik een nieuwe radiateur kopen?Hoop gewoon nieuw ventiel of iets en dan weer mooi bijvullen en klaar. Maar weet niet 100% zeker of het daar ook lekt.
Hoor graag wat de reacties zijn!
Pim
2 augustus 2010 om 10:14 #17706489gewoon ff langs de airco boer die kan je zo vertellen of je radiator lekt of je vul nippels.
2 augustus 2010 om 10:16 #17706490Lijkt erop dat ie zn R134 eruit heeft gegooid. Waarschijnlijk door het overdrukventiel. Kan komen door defecte drukschakelaar. Wellicht is de druk te hoog opgelopen en kreeg ie t niet meer gekoeld. Veiligheidshalve gaat dan het overdrukventiel open.
Laat je auto uitlezen, misschien heeftie de storing opgeslagen en kunnen ze uitlezen wat er precies aan de hand is geweest.
6 augustus 2010 om 15:29 #17706491Ben afgelopen week naar de Opel dealer geweest. Ze hebben even gauw gekeken onder de motorkap en ze zeggen dat hij bij de vulnippels is gescheurd ofzo iets en dat er een nieuwe radiateur in moet.
Bij Opel dealer orginele 460 euro. Immitatie 200 euro. Bij auto onderdelen zaak verder op 138 euro. Vullen 60 euro.
Maar goed, ik lees dat dus de drukschakelaar ook kapot kan zijn…. is dit makkelijk te vervangen of hoe kun je weten dat die stuk is?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.