Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Terug naar Zafira
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 augustus 2019om 19:27 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2019 om 10:57 #18368106
Omdat Opel weigert iets te doen aan de slechte systeemsoftware van de Grandland (via Peugeot) ga ik na een half jaar weer terug naar de Zafira.
Ik hoop dat er nog voldoende voorraad bij de importeur of fabriek staat. :help: :help: :help:
19 augustus 2019 om 20:02 #18368116Wat zijn toch je problemen met de systeem software.
Ik zou echt niet meer terug willen naar mijn zafira.
En zeker zijn navigatie niet.
Super auto die Grandland.19 augustus 2019 om 20:16 #18368118begrijp het ook niet goed. blij dat mijn zafira weg was….
20 augustus 2019 om 08:19 #18368126Rijtechnisch is er niets mis met de Grandland. Prima met de 8traps automaat, die zou ik voor geen geld willen missen. :dank-u:
Maar heeft u onder het rijden weleens geprobeerd de LIJST met filemeldingen te lezen.
Probeert u dat eens en als het kan maak er eens een foto van (of laat liever uw bijrijder de foto maken, dat is minder gevaarlijk).
DE LED DISPLAY VAN DE LIJST IS NIET GOED, Opel herkent het probleem en heeft al tientallen klachten gekregen, maar weigert er vooralsdnog iets aan te doen.
Je krijgt van de Klantenserviceafdeling voor BE en NL te horen: ja tzt komt er een systeemupdate aan, maar wanneer??
Al;s je de medewerkers hierop wijst dan hebben ze ineens NIETS gezegd. Rararara hoe kan dat
Nogmaals probeert u voor mij eens een foto van de LIJST te maken. Daar moet op te LEZEN zijn waar de files en hoelang.
PS Kijkt u ook eens naar mijn eerder gezonden foto’s , dan weet u wat ik bedoel.
20 augustus 2019 om 12:26 #18368132Ik ben heen en terug naar Barcelona gereden. Zo’n kleine 2800 km. Wanneer ik om de lijst met file en werken vroeg kwam deze op het scherm en erg duidelijk te lezen voor mij als voor mijn mederijders. Ik denk dat wanneer je de lichtschakelaar niet op automatisch zet de display dan slechter verlicht wordt. Dus als je handmatig de lichtschakelaar aan zet is de display slechter verlicht volgens mij. wil je dat even controleren ?
Rijdt u met een 2019 model of vroeger ?
20 augustus 2019 om 13:37 #18368136Mijn verlichting staat altijd op automatisch. Maar ik zal de dealer op deze nieuwe optie wijzen. Heeft u nog mijn foto kunnen achterhalen van mijn display.
20 augustus 2019 om 13:39 #18368137Mijn wagen is eind febr 2019 afgeleverd met een 8 traps automaat.
20 augustus 2019 om 15:26 #1836814020 augustus 2019 om 15:28 #18368141het is wat minder zichtbaar maar ik kan het lezen. Was inderdaad wel beter geweest als alle tekst gelijk oplicht of in ander kleurtje
20 augustus 2019 om 16:17 #18368142Bedankt voor de foto’s. Als de tekst zo bij mij leesbaae zou zijn, was ik al blij geweest.
Ik heb vanmiddag eea besproken met de dealer en uw foto’s en die van mij nogmaals aan Opel doorgegeven.
Zij zien het probleem, maar schuiven het ook nu weer af op[ de systemen van Peugeot.
Zij gaan de Hoofddirectie van Opel via directie Opel NL nogmaals wijzen op deze systeemfout met een verwijzing naar de toezeggingen van de centrale serviceafdelingevn van Opel NL/BE over het uitbrengen van een SYSTEEMUPDATE.
Nogmaals dank voor de opnamen en ik zal u op de hoogte houden. :toppie:
20 augustus 2019 om 19:32 #18368150Blij dat ik enige hulp kon bieden. Hou me zeker op de hoogte als je wil.
21 augustus 2019 om 22:00 #18368180AnoniemLid sinds:
1 January 1970al eens dashboard verlichting helderder gezet?
dat veranderd bij mij wel de intensiteit van verlichting scherm.
en waarom moeilijk doen terwijl er genoeg carplay apps zijn? denk in oplossingen en niet in problemen, de TMC is hopeloos, je hebt dan veel actuelere informatie. je kan je kont wel in de krib gooien, maar ze raken echt niet onder indruk daarvan. begrijp me niet verkeerd, er zitten ook bij mij wat irritatie puntjes, alhoewel deze opgelost zijn inmiddels, behalve de verkeersinformatie, maar tja er zijn veel betere oplossingen hiervoor…..
22 augustus 2019 om 08:09 #18368188Dashboard verlichting heeft geen enkel effect op de LIJST van files.
En verder vind ik dat een verkopende partij eerlijk moet zijn naar de koper.
Je mag toch verwachten dat een wagen van ruim € 43K goed mag functioneren.
Veilig en goed rijden: dat verlang ik voor zo’n wagen.
Maar helaas: Opel is in zee gegaan met een slechte partner qua navigatie en waar de ene chef zegt dat er al tientallen klachten over de navigatie zijn binnengekomen, weet een andere manager zich niets te herinneren.
22 augustus 2019 om 19:27 #18368223AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bij mij heeft dat wel degelijk effect gehad !
zojuist nog getest, beeld wordt iets helderder als ik verander.
misschien modificatie geweest, die van mij is van begin 2018.
ben zelf gestrand in Frankrijk, gelukkig wist NL dealer een mogelijke oplossing en die werkte, dus ben echt geen pro GLXer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.