Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › terug na afwezigheid en een C1 gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2016 om 07:25 #17277231
Hallo,
Na enkele jaren afwezigheid kon ik het toch weer niet laten. Ik heb weer een Kadettje gekocht. Hij is nog geschorst en ik wil nog een heleboel veranderen.
Verder is ie hard en de basis is leuk voor een project !
Heeft jaren lang in een oude schuur gestaan en heeft maar 1 eigenaar gehad. Hij is wel wat te blij met Tectyl geweest, want echt alles zit dichtgesmeerd met dat spul. Dat is het eerste wat ik ga aanpakken.
Dit is trouwens mijn vorige auto, misschien dat mensen hem nog kennen :
3 juli 2016 om 07:37 #18322306Leuk ding, ben benieuwd naar de plannen :thumb
3 juli 2016 om 07:49 #18322307Hahahaha !!, de lijst is lang :
Verlagen, dikke 13 of 14 Inch wieltjes (Fuchs ofzo) , witte knipperlichtjes, chromen spiegeltjes, Misschien ombouw naar 2.0.
Er zit nu nog een gastank in, die moet er in ieder geval ook uit…… :thumb
Ook zullen er wat onderdelen worden verchroomd…..Als ik nieuwe dingen heb zal ik ze wel posten…..
3 juli 2016 om 14:49 #18322308Ziet er mooi uit, ik zou hem liever origineel laten want de meesten zijn al flink verbouwd. Maar goed dat vind ik hahaha
Wees blij dat de eerste eigenaar zo scheutig is geweest met ML, dat heeft deze Det goed gedaan :thumb
3 juli 2016 om 15:56 #18322309AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is een.leuke c1
Origineel laten ….
Tjah zou ik ook niet kunnen….Kleur vind ik.wel :thumb
Trouwens die blauwe station is ook erg.mooi
4 juli 2016 om 06:22 #18322310Tja, ik bewaar in ieder geval alle origineel onderdelen en zorg ervoor dat ie helemaal terug naar origineel kan. Van binnen blijft ie zo goed als origineel, alleen een Sr stuurtje erin en de hoedenplank ligt nu een soort vachtje op. Die gaat er ook uit :thumb
Die blauwe rijdt inmiddels met een belgisch kenteken rond……
4 juli 2016 om 11:28 #18322311SR stuurtje stuurt in ieder geval stukken fijner dan het originele gladde exemplaar.
En een echte special uitvoering, dus met schijfremmen voor, sportpookje en grotere wielen dan de standaard Kadett.
Pure luxe !Ik had mijn eerste km in een okergele gereden, 44-FX-04 ook een special. Dus enigszins ervaren.
4 juli 2016 om 17:21 #18322312Het voelt ook als pure luxe als ik erin stap, hij ademt echt luxe !! Dat zwarte skai ook, veel mooier dan leder !
5 juli 2016 om 11:01 #18322314Dat is dan weer het voordeel van een natte zomer,
verbrand je je benen niet als je in je korte broek in je auto stapt…5 juli 2016 om 17:03 #18322315Hahahahahaha !!! :jerry :D :thumb
5 juli 2016 om 17:34 #18322316Ik ben al een beetje begonnen met het verwijderen van de Tectyl (ML) Pfffff wat een werk zeg !
Zo erg is het :shock:
6 juli 2016 om 09:15 #18322317zou wel haast zeggen dat de vorige eigenaar aandelen had in een tectyl fabriek :wtf
6 juli 2016 om 19:40 #18322318Afwassen met diesel, schijnt ook goed te werken.
blijft zowiezo een smerig karweitje.Groeten.
6 juli 2016 om 21:14 #18322313Ben nu bezig met stickerverwijderaar. Is alleen niet zo goed voor je gezondheid…….. :puke :puke
6 juli 2016 om 21:26 #18322319Mooi, gastank is ook niet van de laatste jaren, kan me nog herinneren dat onze Ascona C1 in de jaren 80 ook zo’n opbouw gasvulnippel had op dezelfde plaats!
6 juli 2016 om 22:36 #18322320Mooi ding, ik poets meestal eerst dingen los met lampolie, goedkoop, verdampt nauwelijks en is niet slecht voor je. Dan als alles los is pas met iets vluchtigers, of shampoo, citrusontvetter, remmenreiniger, hangt van de ondergrond af.
Is trouwens bodysafe, geen ML. Bodysafe is sinds enige jaren van homeopathische kwaliteit, milieueisen dwongen het merk de formule aan te passen en sindsdien kun je haast net zo goed koeiepoep er op smeren. ML gaat nog omdat het altijd al op wax basis was en dat is sowieso minder schadelijk voor het moljeu.
8 juli 2016 om 10:36 #18322321Lampenolie, dat heb ik ook nog staan, ga ik vanavond gelijk even proberen. heeft er iemand ervaring met het eruit halen van een gas installatie ???? Tips daarvoor ???
9 juli 2016 om 11:40 #18322322Ff op de tankmeter kijken hoeveel inhoud er in zit. Kunt deze leegrijden of anders in de buitenlucht voorzichtig de tankmeter op de tank losschroeven. NIET meteen helemaal los, maar een paar slagen de schroefjes losdraaien. Vervolgens een beetje aan frienelen en dan zal deze ‘lekken’ ofwel zijn gas laten vervliegen. Afhankelijk van hoeveel er nog in de gastank zit weet je hoelang het duurt..
Zou er niet bij roken of electrische apparatuur bij gebruiken en zeker goed luchten. Damp gaat in de auto hangen dus raampjes open.
Klinkt spannend maar valt op zich wel mee.
10 juli 2016 om 07:35 #18322323Dank je voor je snelle antwoord Aad ! Dus langzaam laten vervliegen. Dan zal ik m toch even naar buiten moeten rollen :thumb
21 juli 2016 om 05:43 #18322324Ik ben alle onderdelen aan het loshalen vaarvan ik het vermoeden had dat ik daar wel roest zou tegenkomen. Tot nu toe valt het mee.
ruitensproeiervloeistoftank en koplamp covers heb ik inmiddels verlost van de Tectyl
Koplampen verwijderd, het spul zit echt overal :D
Koplamp links en rechts, 1tje reeds schoongemaakt
Rode Koni’s of niet !?
Ook de wieldoppen zijn aan de beurt….. :thumb
21 augustus 2016 om 12:51 #18322325
Nieuwe verkorte Koni’s met K.A.W veren binnengekregen ! Papa blij !! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.