Hallo allemaal,
Na een tussenstop gemaakt te hebben bij Ford ( Focus ST ) en een Audi A4 avant 1.8 turbo ( voor de ruimte bedoelt maar die viel tegen ) ben ik sinds een paar maanden weer in het bezit van een OPC.
Na wikken en wegen en alles op een rijtje te zetten heb we een Vectra OPC aangeschaft. Auto had wat achterstallig onderhoud en ondertussen is dit gedeeltelijk opgelost en de rest wordt de komende weken gedaan.
Auto is voorzien van oa navi, 19 inch OPC velgen en alle dingen die bij een Vectra OPC horen zoals een dikke motor en natuurlijk een ontzettend gaaf uitlaatgeluid. :)
[img]https://myalbum.com/photo/SrLhTfRFdB2K_sJtRNW/360.jpg[/img]
Onderhoud tot op heden gedaan:
Thermostaat is vervangen
Veerpoot lager en stuurstang
Grote beurt
2 nieuwe banden voor
Wat er de komende weken nog gaat gebeuren is het vervangen van de complete distributie kettingset + oliepomp en de stuurpomp wordt meteen ook mee vervangen.
De distributieset wordt vervangen omdat hier een licht ratelend geluid te horen is, omdat dit een bekend euvel is en de ketting uiteindelijk ook kan verspringen of kan breken neem ik het zekere voor het onzeker en laat ik de complete set vervangen. De set heb ik via VXR forum in de UK besteld. Dit scheelde heel aanzienelijk in prijs. Na wat zoekwerk heb ik een Bosch carservice garage gevonden die me de set wil vevangen voor een enigzins acceptabele prijs ( 16 uur werk geeft Opel aan ) als ik hem zelf zou bestellen.