Terug kerende P0170

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Terug kerende P0170

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276077
    ras78
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 February 2016

      Hallo?
      Weet iemand toevallig welke richting ik zoeken moet met betrekking tot foutcode P0170?

      Als ik hem reset kan hij zomaar paar honderd km wegblijven, maar als de auto op bedrijfstempratuur is en de auto bv minimaal 1min stationair draait hoor ik de motor een halve seconde iets anders lopen waarop het lampje op licht.
      Heb dus niet dat hij onder het rijden aanspringt of zo puur als hij stationair loopt.
      Merk qua prestaties eigenlijk niks.
      Gaat om een vectra c 18 16v.
      Ook vind ik de stationair toerental wat laag tussen de 680/720 toeren pm is dit normaal bij deze motor?
      Zie foto.

      foto bijgevoegd deze is van vandaag

      #18315637
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Luchtmassameter als ik zo eens Google.

        #18315638
        ras78
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 February 2016

          @lynx84 wrote:

          Luchtmassameter als ik zo eens Google.

          Dat was ook mijn eerste ingeving maar als ik google kom ik zoveel tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :thumbdown
          Maar om even een nieuwe aan te schaffen om te proberen vind ik ook wat prijzig.
          Als ik met opcom uitlees heb ik stationair 9kg p/u.
          Als ik met een ander uitlees via mijn telefoon heb ik 1,36gram per seconde.
          Of dit goed is weet ik niet want kan de standaard waardes nergens vinden.

          #18315639
          ras78
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 February 2016

            nieuwe foto bijgeplaatst.

            #18315640
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Nieuwe foto, geen data. Wat waarde heeft short term fuel trim en long term fuel trim? P0170 reach of lean exhaust?

              Get an opcom!

              #18315641
              ras78
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 February 2016

                opcom heb ik alsmede een wifi obd en een autel ms509 maxi scan.
                Dit is het enigste wat ik op dit moment heb.

                #18315642
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  opcom werkt vele malen beter dan een obd2 reader… aan waardes hebben we niet veel aan.. opcom vertelt je welk onderdeel van je auto niet meewerkt en wat je storing is.. een obd doet dat niet

                  #18315643
                  ras78
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 February 2016

                    Ja snap ik maar je kent het vast wel (ff gauw kijken).
                    Maar heb beide al een paar jaar, en opcom heb ik net binnen moet nog even uitvogelen hoe dat allemaal werkt.

                    #18315644
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      is best simpel… is best wel idiotproof en meeste spreekt voorzich.. zolang je van de reset knoppen afblijft ( uitzondering van fault reset)

                      #18315645
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        INTERPRETING FUEL TRIM DATA
                        Gary Stamberger – Training Director
                        MagnaFlow Performance Exhaust

                        This month we take the discussion of Oxygen Sensors to yet another level. In recent discussions we talked about the role these sensors played in closed loop fuel control. What exactly does that mean, “Closed loop fuel control”, and what role does it play in maintaining a good working converter?

                        When a vehicle is started cold there is a warm up period which is referred to as, “Open loop”. It’s during this time period that the engine is polluting the most. Consequently, getting to closed loop fuel control is a top priority. The PCM has an internal clock that restarts on each start-up and it knows, based mainly on temperature, how long before all components are operating and it is ready to enter closed loop. To this end, many elements have been added to the systems. Oxygen sensors have built in heaters to speed the warm up process. The PCM can detect when the engine is taking too long to come up to temperature and will set a code P0125, “Insufficient temperature for closed loop fuel control” which typically means the thermostat is stuck open.

                        Once the conditions are met and the PCM gains fuel control the goal then becomes maintaining it. The oxygen sensor is referred to as a, “VoltageGenerator” and reports the content of oxygen in the exhaust stream to the PCM ranging between 100mv (Millivolts) and 900mv. When the oxygen content is high, (Voltage is low, near 100mv) the PCM sees this as a lean condition and its response is to add fuel. When the sensor reports back that there is little oxygen in the exhaust stream (high voltage, near 900mv), a rich condition is sensed and the PCM pulls fuel away. A technician can monitor this data on a scan tool as, “Short Term Fuel Trim” or STFT. A positive percentage indicates the computer is adding fuel while a negative number says it is taking fuel away. If the PCM is in fuel control, monitoring the direct relationship between O2 and STFT scan data will confirm it.
                        Adapt Short Term -1 %
                        O2 Sensor 1/1 0.73 V

                        The next step then is to look at Long Term Fuel Trim (LTFT) percentages. These numbers give us a history of what the PCM has been doing with fuel trim over the long haul. As with STFT, positive percentages tell us the tendency is to be adding fuel (compensating for a lean condition) while negative numbers indicate the PCM is pulling fuel back, (Overcoming a rich condition). If either of these conditions exists for a prolonged period of time and the LTFT percentages exceed the PCM’s parameters a fuel trim code will set (P0170-P0175) and Check Engine light illuminated. The example below shows us that although the PCM appears to be in fuel control there is evidence that it has been adding fuel over time.
                        Adapt Long Term 5 %
                        Adapt Short Term -1 %
                        O2 Sensor 1/1 0.73 V

                        Our concern when looking at fuel trim is what it may be telling us about engine efficiency and whether the computer has been compensating for other fuel related problems. If the engine has been over-fueling the question is…WHY? A leaking fuel injector, fuel pressure regulator, lazy O2, or badMass Air Flow (MAF) would be some of the considerations. The same issue exists if it’s too lean. Here an air leak, clogged injectors or fuel filter, or miscalculated air flow could be the cause. Any Fuel Trim condition that persists will eventually take its toll on the catalytic converter and must be addressed by the repair technician before installing a new one.

                        Cleaning up the environment…one converter at a time

                        #18315646
                        ras78
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 February 2016

                          Net uitgelezen met op com.
                          De fault code is P0170-11 Fuel Trim Rich.
                          Meer geeft ie niet aan.

                          #18315647
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            So, fuel injector lekkage, fuel druk te hoog, lambda sonde, lmm.

                            #18315648
                            ras78
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 February 2016

                              Rij nu 2weken met met 2 verschillende luchtmassameters wel de zelfde type natuurlijk,en de p0170-11 blijft tot nu toe weg.
                              Vind alleen dat de auto een beetje dipje heeft als ik bijvoorbeeld achter een vrachtwagen rij en die dan wil inhalen op de snelweg dan gaat het niet soepel in de toerengebied van 2200 tot plus minus 3000 toeren.
                              Ook heb ik bijvoorbeeld als ik afrem voor een rotonde en ik doortrek na de rotonde dat hij een keer hikt cq bokt dit is eenmalig en dan nergens meer last van.
                              Iemand idee waar dit aan kan liggen?

                              Wat ik heb gedaan:
                              2verschillende lmm gereden heb er nu dus 3.
                              Gasklephuis schoongemaakt inclusief opboren carterontluchting en nieuwe pakking.
                              Tankontluchting apparaatje weet niet exact hoe deze heet maar klein rond ding met een stekker en 2 slangen waarvan er een naar de gasklephuis gaat deze deed erg sissen en nu sinds de nieuwe niet meer.
                              2slangen vervangen hier zaten droogte scheurtjes in.

                              Waardes stationair:
                              lmm/maf 8tot 9kg per uur
                              lambda 1 schommelend tussen 0,59 en 750 mv closedloop
                              lambda 2 schommelend tussen 155 en 254mv closedloop
                              short fuel trim schommelen tussen -5,7 en +7
                              long feul trim staat beetje vast op +4,7

                              Als iemand het weet Graag.

                              #18315649
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Gele draad van de stekker van de lmm is massa naar de computer. Deze wil nog wel eens problemen geven, soms met foutcode, soms zonder.
                                Je kunt er een draad bij solderen en deze met een kabeloogje aan de motor monteren om extra massa te maken.

                                Haalt soms wel wat uit, en als het niet helpt kan je het gewoon zo laten zitten.

                                #18315650
                                ras78
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 February 2016

                                  Thanks voor de tip morgen eens proberen.

                                  #18351953
                                  holl
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 November 2005

                                    Opgelost? Hoe?

                                    #18352085
                                    ras78
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 February 2016

                                      lmm icm met half defecte ecu was het probleem.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.