Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Tempratuur 2.0E Opgelost!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2010 om 16:50 #17631288
ik heb daar zelf ook over nagedacht. op de contactstand heb ik hem niet geprobeerd.
in de radiateur zie ik wel koelvloeistof vloeien. als ik een temp. meter bovenin de radiateur leg staat die na een tijdje draaien tussen 75 en 80 graden. de slangen worden niet warm bovenkant van radiateur word iets warm maar niet heet.
ik ga waterpomp toch proberen denk ik, ik moet wat…
20 maart 2010 om 17:09 #17631289mja als je water niet boven de 80 komt en vloeistof stroomt is je pomp in orde lijkt me
20 maart 2010 om 20:56 #17631290Mij ook.
Kijk eerst eens wat hij doet als je ‘m op contact zet.
Waterpompen gaat niet vaak stuk in de zin van dat het schoepenwiel afbreekt, dat is vaak het geval als je een kunststof schoepenwiel hebt.Ik denk eerder dat je temp.meter het niet goed aangeeft dan dat je koeling niet in orde is.
20 maart 2010 om 21:12 #17631291origineel gepost door royke2000
hee :hmmz
sluit eens voor de gein een andere watermeter aan en wat geeft hij dan aan
direkt op de sensoridd, heb zoiets hier ook keer gehad, vertrouwde de sensor zelf ook niet, dus even nieuwe gehaald bij brezan, en die ter vergelijking aan het draadje voor tempmeter gezet, en massa laten maken via schroefdraad aan massa van accu, en toen in de radiateur gehangen, kijken wat de meter doet…
doet ie het zelfde… probleem elders, doet de meter nu anders… temp sensor defect :agent
21 maart 2010 om 10:52 #17631292heey kees als je de draad nu gewoon is van de sensor af haald en dan kijkt of hij dan nog aangeeft dat hij warm wordt zit het in ieder geval niet in de motor maar in de bedrading kabel aan massa of je meter in het dach
21 maart 2010 om 10:56 #17631293als ik de draad van de sensor afhaal dan is de meter uit.. gewoon helemaal koud dus
21 maart 2010 om 11:40 #17631294hebben jullie nog niet naar het plastic printplaatje gekeken als daar een breukje in zit geeft hij ook de verkeerde waarden aan,ik bedoel het printplaatje achter op je tellerdash
21 maart 2010 om 18:31 #17631295Ik heb ook al vanalles geprobeerd maar geen verschil, Heb je al een andere meter geprobeerd? Een andere pomp of verstopping lijkt me ook zo onlogisch.
21 maart 2010 om 21:37 #17631296misschien tellers van mn cc er maar eens inzetten
het was zulk mooi tourweer vandaag:cry
21 maart 2010 om 22:38 #17631297ja zou ik ook effe doen
effe ander tellertje dr inkan niet veel zijn kan me niet voorstellen dat dit an motor of pomp ligt
22 maart 2010 om 15:56 #17631298ja ik denk t zelfde Eddie
wat ik wel raar vind, de spanning op de draad gaat met de laadspanning mee dus tussen de 12 en 14Volt.
wat voor nut heeft zo’n spanningsstabilisator dan?
als ik gas geef (dus meer laadt) gaat de teller ook sneller omhoog
22 maart 2010 om 20:08 #17631299stabilisator toch stuk ?
22 maart 2010 om 20:11 #17631300toch niet je sensor moet haast wel of stabilisators achter op dach
want draad er af gaat meter dood liggen
nou dat beteken geen kabelbreek of kort sluiting in draad lijkt menet wat ghanz zei effe met losse sensor werken kijken wat ie dar mee doet
kan gewoon niet veel zijn geen breukje in sensor boven op
22 maart 2010 om 20:15 #17631301ik heb er een nieuwe sensor ingezet zaterdag
nieuw uit verpakking..
stabilisator uit de cc die werkt prima die van de gsi zit nu in de cc en die geeft ook geen problemen daar werkt ie prima.
als ik de draad van sensor af haal gaat ie wel gewoon terug ja dood in de hoek
23 maart 2010 om 08:51 #17631302pff lastig probleem hoorde zondag nog iemand met soort gelijk probleem had ook al pomp ed vervangen ,maar hielp niet
toch maar even dachbord vervangen
23 maart 2010 om 12:35 #17631303Ik heb vandaag het koelsysteem leeg laten lopen en ontlucht, hielp niks… De kachel wordt wel warm, dus een defecte pomp lijkt me ook onwaarschijnlijk. De thermostaat gaat ook niet helemaal open, maar de slangen zijn ook gewoon vast te houden en “lekker” warm. En ver in het rood zou het water moeten koken lijkt me…
23 maart 2010 om 18:35 #17631304Nu dashboard gewisseld, de temperatuur blijft tegen het rode aan.
23 maart 2010 om 19:02 #17631305ik heb het dash net gewisseld,
begin was goed maar ging als snel weer naar t rode.
ook viel mij op dat de tank volgens de meter erg vol was. hij zit wel vol maar die gaat ook de meter uit.kan het niet in de dynamo zitten?? ik snap dr geen drol meer van nu dash van de cc maar weer ff in mekaar zetten kl**e kachel kabels:fy1:fy1:jerry
23 maart 2010 om 19:15 #17631306hoezo klote kabels wat vaker doen wip je ze zo vas/los haha
23 maart 2010 om 20:07 #17631307haha:jerry
de 2e ging al makkelijker als 1e
maarja niks geholpen…:sleeping begin dr een beetje flauw van te worden erg raar
23 maart 2010 om 20:44 #17631308Heb je temp. koelvloeistof al gemeten als de motor 3 minuten loopt? Dus met externe meter?
23 maart 2010 om 20:52 #17631309de koelvloeistof is dan nog niet eens warm als je het aanraakt.
en de meter staat al rood
23 maart 2010 om 21:14 #17631310misschien massa kabeltjes ??? achter je dash ergens..
het is na mijn idee echt een electriesch probleempje.. de rest werkt volgens mij goed..ik heb nog wel een temp metertje die niet verder komt dan net uit het blauwe.. tenzij je hem een flinke mep geeft dan schiet ie soms na de goede temp… die mag je wel hebben……:wors
23 maart 2010 om 21:19 #17631311origineel gepost door MantaTeamTwello
misschien massa kabeltjes ??? achter je dash ergens..
het is na mijn idee echt een electriesch probleempje.. de rest werkt volgens mij goed..ik heb nog wel een temp metertje die niet verder komt dan net uit het blauwe.. tenzij je hem een flinke mep geeft dan schiet ie soms na de goede temp… die mag je wel hebben……:wors
na mijn idee ook ja, als ik dit zo lees..
24 maart 2010 om 08:26 #17631312:hmmzkijk eens hoe hoog z’n spanning is die je op de zekeringkast krijg.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.