Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Tempratuur 2.0E Opgelost!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2010 om 17:53 #17218736
Ik ben even bezig met de GSI die wordt veel te warm
binnen no time loopt de tempratuur diep in het rode en zelfs het metertje uit.
nu heb ik het volgende gedaan thermostaat vervangen thermostaat verwijderd ontlucht.
dit alles zonder resultaat de vloeistof stroomt wel door de radiateur.
als ik de draad van de temp. sensor afhaal en ik meet op de draad staat er 14V (laadspanning) op. dat is te hoog lijkt me? is dan mn spanningsstabilisator stuk?
16 maart 2010 om 18:11 #17631264wat doet je benzine meter ?????
zou der eens een ander blokje achter op zetten
is die van die witte cc wel goed zoja even omzetten kun je kijken of die van de gsi stuk is16 maart 2010 om 18:13 #17631265benzine meter doet t wel goed dacht ik.
haal je de tellers er makkelijk uit?
alle tellers van de cc werken prima
16 maart 2010 om 18:16 #17631266als je ff onderste boven even onder het dachboard kruipt kun je zo bij het spannings blokjes komen.. langwerpig blokje met 3 pootjes..
ik denk dat die stuk is.. wissel hem maar ff uit met die van de cc (als die wel goed is) je hoeft het dach er niet uit te halen.. ff wisselen hooguit 5 minuten werk als je hem weet te vinden16 maart 2010 om 18:19 #17631267dan hoop ik dat ik m kan vindenking:
morgen proberen dan hopen dat dat t is de GSI moet rijden:D:D
16 maart 2010 om 21:27 #17631268gewoon onder dach gaan hangen en je ziet vanzelf een langwerpig blokje zitten kan niet missen
16 maart 2010 om 22:41 #17631269gebruik wel een lampje dan zie je het beter :D
17 maart 2010 om 14:19 #17631270ik heb m gewisseld maar het helpt niet
de draad op de temp sensor blijft 14v of 12v als hij niet draait
ik snap dr niks van:thumbdown wat kan t zijn??:sleeping
17 maart 2010 om 15:35 #17631271Koppaking deruit?
17 maart 2010 om 17:29 #17631272nee heb ik getest.
die spannig op de draad naar de temp. sensor, hoeveel moet die wezen? als ik hem los van de sensor heb is hij 14v de laadspanning.
mn chef zegt dat dat ongeveer 6v moet zijn klopt dat? als ik de draad op de sensor heb is ie 12v.
17 maart 2010 om 19:57 #17631273volgens mij moet daar helemaal geen spanning op staan die werkt toch via de massa ?
maakt de draad van de sensor tot je dashboard niet ergens kortsluiting? dan gaat je meter ook helemaal de hoek in17 maart 2010 om 20:37 #17631274ik weet zo niet wat er op moet staan ,maar meet van die cc even van je zijn zelfde dachboards dacht ik
heb zo geen meter bij de hand anders had ik effe voor je gemeten
17 maart 2010 om 21:04 #17631275ja die word massa geschakeld dacht ik
nu ik dat zo bedenk is het raar want ik meet van die kabel naar massa.
dat zou dus betekenen dat er ergens een onderbreking zit?
17 maart 2010 om 21:12 #17631276Ik heb exact het zelfde probleem met de Manta, ook de temperatuur sensor heb ik gewisseld. Hoe snel loopt die bij jou op?
17 maart 2010 om 21:13 #17631277binnen 3 minuten staat hij in het rode gedeelte en gaat hij de teller uit
ik ga maar eens een nieuwe draad trekken denk ik
17 maart 2010 om 21:58 #17631278wat meet je op je cc dan ?
18 maart 2010 om 12:01 #17631279net even gemeten aan de cc is ook gewoon 12v op de draad.
dus dat zou t nie wezen denk ik
18 maart 2010 om 12:08 #17631280dan neem ik idd aan dat dat redelijk is
sensor stuk ??18 maart 2010 om 12:14 #17631281die weerstands waarde van de sensor al eens gecheckt Kees?
18 maart 2010 om 16:18 #17631282nieuwe sensor komt morgenochtend:thumbup maar eens proberen:hmmz
20 maart 2010 om 11:33 #17631283ook sensor helpt niet
dan toch maar in de mechanische onderdelen zoeken als waterpomp:thumbdown
20 maart 2010 om 12:14 #17631284ik weet niet waar het inzit.. maar dat lijkt me onlogiesch..
als hij binnen 3 minuten op de meter aangeeft aan de kook, en met een losse meter in je radiateur +- 80 graden…
dan lijkt mij met mechanische gedeelte wel goed…maarja op een gegeven moment raak je rade loos..
20 maart 2010 om 12:19 #17631285hee :hmmz
sluit eens voor de gein een andere watermeter aan en wat geeft hij dan aan
direkt op de sensor20 maart 2010 om 14:51 #17631286origineel gepost door MantaTeamTwello
ik weet niet waar het inzit.. maar dat lijkt me onlogiesch..
als hij binnen 3 minuten op de meter aangeeft aan de kook, en met een losse meter in je radiateur +- 80 graden…
dan lijkt mij met mechanische gedeelte wel goed…maarja op een gegeven moment raak je rade loos..
ja mij leek t ook onlogish maar ik weet t anders ook niet hoor
20 maart 2010 om 15:37 #17631287Loopt de meter ook je klok uit als de auto alleen op contact staat? Zo ja dat ligt je draad naar de temp. sensor aan massa.
Als je motor in +/- 3 minuten zo warm wordt zit er of geen koelwater genoeg in of je waterpomp blijft stil staan.
Is het zo dat de waterpomp stil blijft staan en er zit genoeg koelwater op dat zou hij er dat bij zo’n hoge temp. uit moeten gooien via de radiatordop.Wat zegt je gevoel, is de motor ook daadwerkelijk te heet?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.