Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Tempratuur 2.0E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2010 om 18:06 #17218775
ook hier maar even proberen:
de tempratuurmeter van mn Manta GSI loopt enorm hoog op in heel korte tijd hij gaat de teller uit in c.a. 4 minuten stationair draaien.
hoe kan dat zo snel?
ik heb de spanningsstabilisator al verwisseld met mn andere Manta die geen problemen heeft
17 maart 2010 om 18:42 #17631583heb je je draad van je zender al na gekeken kees?dat hij ergens een stukje blood tegen de motor aan komt.
17 maart 2010 om 19:15 #17631584Heb ik ook al voorgehad, dat kabeltje (ik dacht blauw) doorgeschuurd door het trillen
van het blok en contact gemaakt met het blok en de temp.meter doorgebrand.
Gaf ook meer dan maximum aan voor hij door brandde.17 maart 2010 om 21:07 #17631585ja daar denk ik nu ook aan.
aangezien er tussen de massaklem en die kabel 12V spanning is. terwijl het alle 2 een massakabel is. kan dus niet kloppen.
als ik tijd kan vinden maar eens een nieuwe draad trekken
21 maart 2010 om 12:40 #17631586inmiddels wat tijd verstreken en nog niks verder.
ook de sensor vervangen hielp niks
koelvloeistof loopt wel door de radiateur en word na een tijdje draaien zo’n 75-80 graden in de radiateur
23 juli 2010 om 06:54 #17631587Dus probleem opgelost of nog steeds ?
Greetz,
Bear26 juli 2010 om 07:25 #17631588Ik heb het zelfde,
motor start en temperatuur meter loopt snel op tot net onder het rood.
Normaal stond hij netjes in het midden van de temperatuur meter ?Vorig jaar waterpomp en thermostaat vervangen.
Laatste astra f fan eraf gehaald en vervangen door zo’n rally smalle fan.Ik weet ff niet waar ik moet zoeken ?
Zou the thermostaat “niet” open gaan of wat zou het moeten zijn ???
Want bovenste slang kookt zoiets en onderste word niet echt warm ?
Of radiator verstopt ?Alle info is welcome!!!
Greetz,
Bear20 augustus 2010 om 13:14 #17631589Niemand ?
20 augustus 2010 om 13:25 #17631590een kapotte koppakking kan ook hoge temperaturen veroorzaken als er verbrandingsgassen naar het koelsysteem lekken…
maar dan zou je ook evt. koelvloeistof kunnen missen en/of “boeren/borrelen” in de radiator bemerken bij het losdraaien van de dop…als er een flinke massa sluiting is dan gaat de meter helemaal op tilt!
is de spanningsregelaar defect dan “liegt” je brandstofmeter ook door teveel aan te geven, want alleen deze 2 meters worden daardoor geregeld.23 augustus 2010 om 05:11 #17631591Ik probeer eerst nogmaals te ontluchten.
Laatste keer kwam er toch veel uit.Volgende stap, toch thermostaat eruit halen
en ff teste of deze correct werkt.Spanningsregelaar ligt ook klaar, dus das
stap III.We zullen zien.
Eerst de uitlaat weer eronder hangen.Greetz,
Bear7927 augustus 2010 om 11:34 #17631592Ik denk als ik het zo lees dat je thermostaat het is.
Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad, je kan het ook zien, ff thermosstaat eruit, in koken water leggen kijken of die open gaat. Ook kan je dop van je radiateur afhalen en motor laten draaien, op een gegeven moment zie je het water stromen, dat betekent dat je water circuleert. Dan is dat goed…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.