Forumindex › Forums › Modellen › Astra › tempratuur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2010 om 21:10 #17221152
hallo mensen op het opel forum.
ik heb een vraag met betrekking tot mijn opel astra.
laatst happerde mijn auto een beetje toen ik gas gaf in de 3e versnelling hij zat toen tussen de 2 a 3 duizend toeren.
dit gebeurde later niet weer.
maar nu vandaag, werdt mijn motor heel er warm onder het rijden maar een klein stukje gereden en hij zat al op de 100 graden en hij is ook al op de 2 rode streepjes gekomen.
dit is volgens mij niet de bedoeling nog nooit gehad trouwens. de ventillator slaat wel aan.
weet iemand wat er aan de hand kan zijn?12 mei 2010 om 21:14 #17671121koelvloeistof op peil
Wilem
12 mei 2010 om 21:15 #17671122termostaat aan zijn einde blijft te lang dicht en ook effen kijken hoeveel koelvloeistof er in zit (ps in het vervolg wel type astra en motor bij vermelden) mvg erik
12 mei 2010 om 22:30 #17671123koelvloeistof zit naar mijn weten genoeg in heb hem nog niet kunnen opdraaien want anders wordt het een beetje heet aan de vingers haha en heb een opel astra g zoals de meeste weten :d en de motor is een 16 16v
13 mei 2010 om 10:27 #17671124Ik heb ook een soort gelijk probleem enkel blijft mij temperatuur op 90 graden tenzij je stopt in de file of stoplicht dan springt de fantilator pas aan boven de 95 graden.
iemand een oplossing.
probeer momenteel files te vermijden cryyy13 mei 2010 om 10:39 #17671125origineel gepost door barrynoname
Ik heb ook een soort gelijk probleem enkel blijft mij temperatuur op 90 graden tenzij je stopt in de file of stoplicht dan springt de fantilator pas aan boven de 95 graden.
iemand een oplossing.
probeer momenteel files te vermijden cryyyer zijn auto’s die nieuw uit de fabriek komen en, die worden warmer dan 95 graden
het is niks om je druk over te maken zolang die maar niet in het rode vlak komt.13 mei 2010 om 11:27 #1767112690 graden is niks mis mee, fan slaat pas aan bij 107 graden
13 mei 2010 om 12:51 #17671127oke, er zat dus geen koelvloeistof in het resevoir nu is mijn vraag maakt het wat uit wat voorn koelvloeistof ik er op doe? want je heb toch blance koelvloeistof en blauwe?
13 mei 2010 om 12:59 #17671128je fan slaat inderdaad pas aan bij 98 graden, de temp zakt ook gelijk weer naar de 92 graden. (voor niets druk gemaakt bij het stoplicht!)
bjornspiering, volgens mij maakt dat niet zo veel uit je kan het ook aanmengen met water de winter is toch voorbij.13 mei 2010 om 13:06 #17671129oke, nou ik haal me gewoon even wat koelvloeistof dan doe ik het nooit verkeerd als ik het goed heb maar het lijkt mij niet goed hoor zonder koelvloeistof rijden want heb nog geen 10 km gereden en hij staat dan al in het rood lijkt me niet echt goed voor de motor.
13 mei 2010 om 13:32 #17671130nee dat is niet goed en je kan hem opvullen tot de smelt lijn van het bakkie dat is halverwegen
13 mei 2010 om 13:54 #17671131ja klopt dat wist ik nog wel, dus dan komt het wel goed thnx voor alle andere info :)
13 mei 2010 om 19:21 #17671132nou is mijn koelvloeistof weer op peil, maar de tempratuur loopt nog steeds op boven de 100 en als ik langer door rij dan komt die in het rood.
nu heb ik een vermoeden dat de thermostaat defect is waar kan ik die vinden? 1.6 16v XEL motor14 mei 2010 om 08:14 #17671133Oliepeil in orde?
Bij mijn X16XEL was de distributie wat losser gaan zitten, olie en koelvloeistof waren gelijk weggelopen.
14 mei 2010 om 17:11 #17671134probleem al gevonden.
blijkbaar niet zo leuk! hij lekte water uit de uitlaat vandaar dat de koelvloeistof steeds weg,dus kop pakking kapot maar ben er bang voor dat die moet worden geresiveerd. gaat denk aardig wat geld kosten iemand een idee wat die allemaal gaat kosten?14 mei 2010 om 17:58 #17671135Waarschijnlijk door te weinig koelvloeistof dat de motor te warm is geworden en zo de koppakking lek is geraakt..
Daarom is het belangrijk de vloeistoffen REGELMATIG na te kijken, in plaats van er van uit te gaan dat het niet zal gaan lekken..
Flinke operatie in ieder geval.
Laat de kop afpersen en zo controleren op haarscheuren..
indien kop goed, deze laten vlakken ivm vervorming.
Willem
14 mei 2010 om 18:04 #17671136ja klopt, maar goed dit had ik neit egt verwacht van deze auto! maar dat kan gebeuren! maandag gaat die waarschijnlijk naar losser toen en daar gaan ze hem afpersen dus ben benieuwd zou wel een mooi prijskaartje aanhangen.
14 mei 2010 om 18:21 #17671137De 1.6 16V heeft als kwaal zelfs, de koppakking die lekken gaat..
Komt meer dan gemiddeld voor bij dit type motor.
ik heb er ook al aangestaan, alleen ik had geen compressie meer, en geen koelvloeistof verlies.
Bij jouw is ie dan doorgeslagen van koelkanaal naar cilinder..
Mijne was door tussen cilinder 3 en 4, en bijna door tussen cilinder 1 en 2..
Willem
14 mei 2010 om 19:08 #17671138oke, nou ik ga het maandag gewoon aanhoren ben wel benieuwd! maar had graag een prijs indicatie iemand hier ervaring mee wat het plaatje ongeveer is kwa prijs
14 mei 2010 om 19:09 #17671139ik was alleen een 170 euro aan onderdelen kwijt:
Kopset
kopbouten
distriset compleet
waterpompWillem
14 mei 2010 om 19:15 #17671140oke, dus in het minste geval ben ik dit ook kwijt?
14 mei 2010 om 21:28 #17671141waarschijnlijk wel, dan heb ik nog VEEL korting op onderdelen.
Willem
15 mei 2010 om 03:30 #17671142oke, nou ik zou maandag als die er naar toe gaat even een lijstje maken met alle onderdelen wat moet worden vervangen denkt dat ik dat dinsdag pas heb maar dan hoor je dat wel. bjorn
20 mei 2010 om 07:04 #17671143Mijn auto is nu helaas weg tot eind volgende week :( ze gaan er druk mee bezig in het ergste geval ben ik 900 euro kwijt. maar dan wordt er echt veel verandert.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.