Temperatuurprobleem Corsa B gsi

Forumindex Forums Modellen Corsa Temperatuurprobleem Corsa B gsi

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Dutch _GTA
    Deelnemer

Hallo allemaal,

heb een opel corsa b gsi met een temperatuurprobleem.
      Sinds kort loopt de temperatuur vanuit het niets van de normale bedrijfstemp ineens op naar maximaal. Ik heb echter het idee dat de motor helemaal niet zo heet is dan. Dit gebeurt telkens al na een kilometer of 5 rijden. De kachel op stand 4 doet de temp niet dalen.
      Thermostaat is reeds vervangen omdat ik dacht dat deze vast zat oid (de koelvin slaat ook niet aan bij de weergegeven max temp), na het ontluchten en werkelijk heet worden van de motor (borrelen kvs in het tankje), sloeg de koelvin wel aan.

Had anders de temperatuursensor al klaar liggen voor onderin de radiator.
      De beide slangen naar en van de radiator worden goed warm, kvs wordt ook gepompt getuige de stroom terug in het tankje, het kvs niveau blijft gelijk.

Kan een eventuele foutieve temperatuurwaarde zoals op het dashboard weergegeven komen door de temp sensor bij de thermostaat? Dat deze gaar is en de temp sensor in de radiator goed, gezien de koelvin niet aan slaat?
      Helaas geen opcom om de werkelijke motortemp te kunnen verifiëren wanneer de meter in het rood staat..

Corsa_GSi
      Deelnemer

Volgens mij heb je 2 temperatuur sensoren.

1 die met een schuifstekker voor de meter op het dashboard.

1 met een stekker voor de ecu

Als 1 van de 2 stuk is dan krijg je natuurlijk rare zaken.

Dutch _GTA
        Deelnemer

Beide sensoren besteld, thanks!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.