Temperatuurmeter in dashboard doet raar. Opel Agila 1.2 2001

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Temperatuurmeter in dashboard doet raar. Opel Agila 1.2 2001

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270272
    supervinnie40
      Lid sinds:
      1 May 2009

      Beste Opel-forum-leden,

      Mijn moeder heeft een 2de hands Opel Agila 1.2 uit 2001 gekocht en in principe rijdt het wagentje heerlijk. Hij start goed, loopt goed en rijdt lekker vlotjes.
      Echter 1 raar ding; toen we er een stuk mee gereden hadden bleek de temperatuurmeter niet omhoog te gaan ondanks dat het wel warm werd in de auto. De verkoper zei dat het weleens te maken kon hebben met het stilstaan.
      Uiteindelijk heb ik een nabij gelegen garage gebeld met de vraag om advies, die zei dat als het dashboard kapot is dat dan de benzinemeter ook niets meer moest doen. Dus voor 10 euro getankt en de benzinemeter ging omhoog.

      De verkoper zei dat de motor gewoon koud was. Dus hij zette de blower op koud en vervolgens op stand 0.
      Een kwartier later gaf de meter in het dashboard aan dat hij 90 graden was. Dus we dachten dat het probleem opgelost was.

      Vervolgens zijn we in de auto gestapt en naar huis gereden, vreemd genoeg kwam de naald toen weer niet omhoog. Hij bleef helemaal onderaan staan en bewoog geen milimeter. Ook niet na een dikke 40 kilometer. Er komt na een paar kilometer al wel warme lucht uit de roosters.

      Vervolgens ben ik naar een auto-onderdelen winkel gegaan. Ik ken de eigenaar en hij weet heel erg veel van auto’s. Hij vermoedde dat dan de sensor kapot was. 22.50 euro later had ik een nieuwe sensor die er snel zat ingezet was. Helaas zonder effect. Na een dik kwartier rijden gaf hij nog steeds geen kik.
      Toen ik de auto weer teleurgesteld parkeerde zette ik de temperatuur weer op koud en op stand 0. En na een paar minuten zag ik de wijzer langzaam omhoog kruipen op het dashboard. Zodra ik de blower aanzette zakte de naald weer.

      Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn? Is dit een bekend probleem?

      Dingen die ik al gecontroleerd heb:
      Er zit voldoende olie in de motor.
      Geen kapotte zekeringen.
      Koelvloeistof ziet er goed uit en er zit genoeg in.
      Als ik de sensor losmaak, gaat de ventilator draaien.
      De lucht in de auto wordt lekker warm.
      De tijd en datum op het LCD schermpje werkt prima (er was mij verteld dat het anders aan de ECU zou kunnen liggen??)

      Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

      #18270832
      supervinnie40
        Lid sinds:
        1 May 2009

        Helemaal niemand die hier meer over kan vertellen??

        #18270833
        SimpleFace
          Lid sinds:
          14 July 2014

          Welke temperatuur heb je het over ? Ik vermoed de koelwater temperatuur ?

          Welke sensor heb je vervangen ? Toch niet degene onder op je bumper he ?

          #18270834
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            ik zet me geld in op een thermostaat.

            makkelijk te vervangen bij die motoren

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.