Temperatuurmeter in dashboard doet het niet meer

Forumindex Forums Modellen Corsa Temperatuurmeter in dashboard doet het niet meer

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Paul P

Opelgenoten,

Sinds een paar weken heeft mijn moeder een Corsa B uit 1997 (1.4 monopoint -> X14ZS). Ik ben nu bezig met wat kleine klachten en onderhoud, hierbij heb ik uiteraard een paar vragen waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Sinds gisterenochtend doet de temperatuurmeter in het dashboard het niet meer. Tot die tijd fiunctioneerde hij prima maar nu komt hij niet meer omhoog terwijl de motor wel warm wordt.

Wat is hier de usual suspect? De temperatuursensor die op het inlaatspruitstuk zit (2 dradig) of het metertje zelf? Hoe kan ik de sensor of de meter in het dashboard testen om uit te vinden waar de klacht zit? Heeft dit ook gevolgen voor de aansturing van de koelfan?

Een hoop vragen maar ik hoop dat een van jullie me kan helpen!?

Groet,

Paul
      Opelleek

trashmetal
      Deelnemer

Zie post over losse kabeltje ;)

johanhummer9
        Deelnemer

temp meter op het dashboard is volgens mij maar 1 draad , kijk ff of die niet los hangt in de motorruimte of de sensor is stuk

Paul P

Uit mijn andere topic “Mysterieuze draad” begreep ik dat mijn losliggende draad waarschijnlijk de temp. meter aanstuurt. Maar wat stuurt de 2 dradige sensor die ik op het oog had dan aan? De koelfan?

Paul

Paul P

Probleem opgelost! Mysterieuze draad uit een ander topic was de boosdoener.

Dank voor het meedenken….. :wors

Paul

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.