Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Temperatuurmeter doet ‘t niet? & Niet echt warme kachel…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2013 om 20:01 #17255883
Beste mede Opel Liefhebbers,
Hier mijn eerst post (op t voorstellen na) met een tweetal vragen…
Sinds de aankoop van mijn Astra doet de temperatuurmeter bij de tellers het niet, hij deed t gisteren toevallig wel. Dit komt (denk ik) doordat ik even schuin op de stoep stond met de bestuurders kant op de weg (voor de beeldvorming)… Toen ik een aantal passagiers had opgehaald steeg te meter een klein stukje rond de 80C en toen zakte hij weer weg naar nul! Nu zeg ik dat de koelvloeistof wel aangevuld kan worden, ligt het hier aan of is het een ander probleem? Waar zit bijvoorbeeld die temperatuur meter onder de motorkap? (Astra G 1.8 uit 2000).
Ander probleem is dat ik de kachel niet echt warm vindt worden… komt dit door de interieurfilter? las net iets op het forum hierover…?
Alvast bedankt voor de reactie :thumb
11 maart 2013 om 20:29 #18112863Thermostaat kapot…
11 maart 2013 om 21:20 #18112864dat denk ik ook ;)
deze blijft waarschijnlijk open staan waardoor je koelvloeistof blijft circuleren en dus niet op temperatuur komtzit aan de kant van de distributieriem voor op de motor
gaat een dikke slang heen vanaf de radiateur :thumb14 maart 2013 om 16:20 #18112865Dank voor de reacties! :thumb …
Ik heb een Astra G CC Z1.8XE hoeft de distributieriem er dan niet af, las verder op in het forum dat dit bij een andere 1.8 motor wel het geval is.
Koelvloeistof was ook onder niveau, dit bijgevuld maar helpt niet! dus ik denk ook dat de thermostaat kapot is. Is dit makkelijk zelf te vervangen? Heb nog nooit echt iets vervangen aan een auto… Als ik het doe moet ik eerste alle koelvloeistof eruit laten lopen toch? en daarna het systeem even doorspoelen met koelvloeistof/water ?
20 maart 2013 om 18:00 #18112866Zo ziet jou motor ook uit denk ik.
je ziet boven op de motor de gele olievuldop zitten.
als je nu een cm of 15 naar links kijkt en dan ook weer +/_ 15cm naar onder, zie je daar de termostaat zitten.
die kun je zo vervangen.draai voordat je begint de dop van het koelvloeistofreservoir ff los zodat de druk van het systeem af is.
nu kun je die dikke slang van het termostaathuis af halen.
vervolgens kun je de 2 boutjes van het termostaathuis los draaien, en komt hij zo los.
nieuwe erop schroeven en klaar is Kees.
de koelvloeistof die eruit gelopen is kun je het beste met veel water weg spoelen.
althans zo doe ik het altijd :thumbvervolgens het systeem afvullen en ff warm laten lopen zonder dop erop. Zodat de lucht eruit kan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.