Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Temperatuurmeter doet raar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2010 om 10:52 #17216886
Hallo medeleden van het forum,
bij deze heb ik jullie een vraag. Mijn astra G 1.6 16v heeft iets raars met de temperatuurmeter en weet niet precies wat het is maar denk de temperatuursensor. Hij gaat heel slecht naar de temperatuur waar die heen moet gaan, Zeker 30 km gereden en nog steeds in het koud staan. En als die eens warm is springt die op een gegeven moment helemaal in een keer weer op koud.
Zou dit de temperatuur sensor zijn?? is deze makkelijk zelf te vervangen of moet dat beter de garage doen? Of is er iemand die me hiermee ff wil helpen als het zelf kan? Kun je zo blijven rijden met de auto of ma je er absoluut niet meer rijden.
Bedankt voor het antwoorden van mijn vragen
Groeten alain
31 januari 2010 om 11:32 #17602439Thermosstaat vervangen, en alles is weer fijn.
Willem
31 januari 2010 om 12:23 #17602440is dat zo gedaan??wat kost dat eigenlijk of moet ik hem van de sloop halen? super dat ik wat terug krijg dankje
groeten alain
31 januari 2010 om 14:24 #17602441Themosstaat op de sloop halen……… Krent. haha..
nieuw halen, zijn wel vrij prijzig, maar op de sloop kan net zo kapot zijn als je eigen themosstaat
neem gelijk een kannetje koelvloeistof mee om bij te vullen van wat er uitgelopen is, wel de juiste kleur
Willem
31 januari 2010 om 15:55 #17602442hey je zegt zelfde kleur erin gooien. Maar heb laatst het reservoir bijgevuld. Hierin zat licht blauw spul en nu is het wat blauwer spul. Maakt dat iets uit??
hoop van niet anders kan het dat geweest zijn en dat hoop ik toch van niet.
thx
alain
31 januari 2010 om 16:04 #17602443zolang het blauw is..
maar blauw mengen met rood of geel is niet geheel de bedoeling zeg maar…
Willem
31 januari 2010 om 16:17 #17602444Hallo,
ja ik ben het weer, is dit makkelijk zelf te doen of kan ik dat beter door de garage laten doen?? Zie namelijk staan dat de distribustieriem er vanaf moet, nokkenaswiel, beschermkap en ook nog eens het water eruit moet halen wat erin zit.
vertel ff op dit bij een 1.6 16v zelf te doen is of niet.
Alain
31 januari 2010 om 16:46 #17602445bij de 1.6 8V moet de riem eraf.
als je op mijn foto kijkt zie je dat de thermosstaat gewoon met 3 boutjes vast zit..
is echt een klusje van niks!!
motor op de foto lijkt misschien niet op de jouwe, maar is gewoon de zelfde motor zonder afdekkap, en korte inlaat van Mantzel dus een 1.6 16V (X16XE / X16XEL), daarnaast ligt deze in een Combo-B dus de omgeving lijkt ook anders.
Willem
2 februari 2010 om 15:11 #17602446hey bedankt het is gelukt, heb wel liggen kloten om die dikke slang eraf te krijgen. Die zat echt muurvast. Alleen heb nu denk ik iets teveel koelvloeistof erin. Is dat erg? En die klem die erom zat wat een prutsklem. Echt niet normaal wat een geklooi. Maar belangrijkste hij word weer mooi warm. Super Bedankt
groeten alain:wors:wors:wors:wors
2 februari 2010 om 18:53 #17602447valt tog wel mee eh. Slang kun je wat warm maken met een verffohn dan gaat die er zo vanaf en die klem in 1 keer met een waterpomptang helemaal indrukken en eraf schuiven en klaar.
Je kunt hem zelfs vervangen zonder koelwater te verliezen.Groeten Twan
3 februari 2010 om 14:43 #17602448Hoe zit dit met een thermostaat vervangen van een X18XE1? Moet hierbij de distributieriem er af of is zit dit op de zelfde plaats als een 1.6 16v?
3 februari 2010 om 16:07 #17602449Nee die hoeft er niet vanaf..
3 februari 2010 om 19:34 #17602450ik ben blij dat ik geholpen ben mijn goede mede opel liefhebbers. Helpen hier op de site is echt toppie.
bedankt
Alain
3 februari 2010 om 19:37 #17602451origineel gepost door 1.8-16v
Hoe zit dit met een thermostaat vervangen van een X18XE1? Moet hierbij de distributieriem er af of is zit dit op de zelfde plaats als een 1.6 16v?Distri hoeft niet los.
Thermosstaat zit op de zelfde plaats als bij de 1.6 16V, maar is wel anders.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.