Temperatuurmeter

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Temperatuurmeter

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273458
    benerik
      Lid sinds:
      8 September 2015

      Beste allemaal,
      Wij hebben sinds afgelopen zaterdag een Opel Zafira comfort 1.8XE 2002.
      De temperatuurmeter staat tijdens het rijden net onder de 80 graden. Is dit normaal? Volgens de dealer (niet Opel) waar wij hem gekocht hebben wel.
      Wanneer de auto even stil heeft gestaan en je hem dan weer start staat de naald in het midden, dus rond de 90 graden.

      #18295673
      Cobus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 February 2010

        De temperatuur aanwijzer is erg zenuwachtig.
        Doet die van mij ook.
        Heb reeds thermostaat en temp. voeler vervangen maar resultaat is het zelfde gebleven.
        Schijnt een Opel kwaaltje te zijn.

        #18295674
        benerik
          Lid sinds:
          8 September 2015

          beste Cobus, Bedankt voor je antwoord

          #18295675
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            De temperatuur meten van mijn Zafira A 2.2 16V werkt perfect. Staat strak tegen de 88 graden. Wanneer ik in een file sta stijgt de meter langzaam tot +/- 92 graden en dan springt de koeling (stand 1) in en zie je vrij snel de meter terug vallen naar de +/- 85 graden.

            #18295676
            SimpleFace
              Lid sinds:
              14 July 2014

              Vroeger stond het bij mij ook netjes op 90, later is de thermostaat vervangen, blijkbaar voor een iets kouder type, want nu rijd ik rond met ongeveer 85 graden i.p.v 90, dus niet in het midden maar iets naar links. Zal hoogstwaarschijnlijk dus je thermostaat zijn. Kan volgens mij geen kwaad, na een tijdje is de motor toch wel minimaal 90 graden omdat je niet constant op de snelweg zit (voor afkoeling door rijwind). In de zomer is het misschien zelfs beter dat de koeling eerder werkt, hoe vaak je met warme dagen niet ziet allemaal uitgekookte auto’s (ook hele nieuwe) langs de snelweg.

              Iemand moet mij ook even verhelderen of dit in de winter nadelig kan zijn, hoewel ik in de winter dan ook weer grootste gedeelte van de radiator afdek met radiatorfolie om de auto sneller op temperatuur te laten zijn.

              #18295677
              Opel-Maus
                Lid sinds:
                7 September 2012

                Ja bij mij ook, maar heb ook wel een onbetrouwbaar gevoel bij de meters van de Zafira, ik vertrouw mijn brandstof meter voor geen meter, als ik op de meter kwart verbruikt heb heb ik nog maar een halve tank, de rest is gissen…

                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                #18295678
                SimpleFace
                  Lid sinds:
                  14 July 2014

                  Dat ligt dan vaker aan de tankvlotter dan aan je meter, meter geeft aan wat het ontvangt aan info van de tank.

                  #18295679
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Beweegelijke temperatuurmeter is normaal bij de Opels.

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    #18295680
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      Volgens autodata programma wat ik regelmatig gebruik zit in mijn 2.2 16V (Z22se motor) een 88graden termostaat. Dat zou bij mij natuurlijk de reden kunnen zijn. :thumbup Ik weet het niet uit mijn hoofd hoe het bij de 1.8 zit vaak zit namelijk een 92graden thermostaat erin.

                      #18295681
                      Cobus
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 February 2010

                        @Opel-Maus wrote:

                        Ja bij mij ook, maar heb ook wel een onbetrouwbaar gevoel bij de meters van de Zafira, ik vertrouw mijn brandstof meter voor geen meter, als ik op de meter kwart verbruikt heb heb ik nog maar een halve tank, de rest is gissen…

                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Ach ja zo blijft elke rit spannend.

                        #18295682
                        Dolby
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          Mijn meters en Boordcomputer kloppen redelijk moet ik eerlijk zeggen. Als mijn benzine meter lampje gaat branden. En dan ga tanken krijg ik gemiddeld maar 45 a 47 liter gevuld. Terwijl de tank inhoud 58 liter zou moeten zijn. Maar liever zo afgesteld dan anders om. ;)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.